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BGG랭킹
BGG전체 : 6481
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인원
3-3 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.18 / 5
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디자이너
Shimpei Sato
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아티스트
KONOKI
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인원
게임 소개
타조의 알이 게임의 이름이고, 타조의 알이 당신이 주장하려는 것입니다.
이 게임에서 세 명의 플레이어는 각각 번호가 매겨진 2, 3, 5, 7번 자루를 가지고 시작합니다. 그들은 각 자루마다 하나씩, 5장의 청구서와 "skip"카드를 가지고 있다. 9장의 에그 카드(4-10 값)와 3장의 앰버 카드를 섞은 다음 2장의 카드를 게임에서 제거한다.
10라운드마다 누군가가 달걀 덱의 상위 카드를 공개한 뒤 각 플레이어가 동시에 클레임 카드를 선택해 공개한다. "skip"을 선택하지 않은 모든 플레이어들은 자신들끼리 계란을 똑같이 나눈 다음, 그들이 플레이한 카드와 일치하는 자루에 계란을 넣는다. 각 플레이어는 자신이 사용한 청구 카드를 따로 떼어 다음 라운드에 사용할 수 없게 하고, 그 카드를 다시 자신의 손에 넘겨준다.
앰버 카드가 공개되면 한 명의 선수만 자신의 자루 옆에 두고 앰버를 차지하게 되고, 두 명 또는 세 명의 선수가 "skip"를 하지 않으면 아무도 앰버를 받지 못하게 된다.
만약 한 자루가 그 자루에 있는 수보다 더 많은 알을 품고 있다면, 그것은 찢겨지고 모든 알이 땅에 떨어져 깨진다. 안타깝네요. 그 선수는 그 자루를 그에 걸맞은 청구서로 가리고 있는데, 지금은 그 카드도 가지고 있지 않습니다.
10라운드가 끝나면 게임이 끝나고, 선수들은 점수를 집계한다. 각 자루마다 정확한 개수의 달걀을 담는 것은 그만큼 가치가 있다; 각 자루마다 적은 개수의 달걀을 담는 것은 반올림한 수의 절반의 가치가 있다. 호박 한 개당 4점입니다. 가장 많은 점수를 받은 선수는 타조 알 챔피언입니다!
이 게임에서 세 명의 플레이어는 각각 번호가 매겨진 2, 3, 5, 7번 자루를 가지고 시작합니다. 그들은 각 자루마다 하나씩, 5장의 청구서와 "skip"카드를 가지고 있다. 9장의 에그 카드(4-10 값)와 3장의 앰버 카드를 섞은 다음 2장의 카드를 게임에서 제거한다.
10라운드마다 누군가가 달걀 덱의 상위 카드를 공개한 뒤 각 플레이어가 동시에 클레임 카드를 선택해 공개한다. "skip"을 선택하지 않은 모든 플레이어들은 자신들끼리 계란을 똑같이 나눈 다음, 그들이 플레이한 카드와 일치하는 자루에 계란을 넣는다. 각 플레이어는 자신이 사용한 청구 카드를 따로 떼어 다음 라운드에 사용할 수 없게 하고, 그 카드를 다시 자신의 손에 넘겨준다.
앰버 카드가 공개되면 한 명의 선수만 자신의 자루 옆에 두고 앰버를 차지하게 되고, 두 명 또는 세 명의 선수가 "skip"를 하지 않으면 아무도 앰버를 받지 못하게 된다.
만약 한 자루가 그 자루에 있는 수보다 더 많은 알을 품고 있다면, 그것은 찢겨지고 모든 알이 땅에 떨어져 깨진다. 안타깝네요. 그 선수는 그 자루를 그에 걸맞은 청구서로 가리고 있는데, 지금은 그 카드도 가지고 있지 않습니다.
10라운드가 끝나면 게임이 끝나고, 선수들은 점수를 집계한다. 각 자루마다 정확한 개수의 달걀을 담는 것은 그만큼 가치가 있다; 각 자루마다 적은 개수의 달걀을 담는 것은 반올림한 수의 절반의 가치가 있다. 호박 한 개당 4점입니다. 가장 많은 점수를 받은 선수는 타조 알 챔피언입니다!
Eggs of Ostrich is the name of the game, and ostrich eggs are what you're trying to claim.
The three players in this game each start with four sacks, numbered 2, 3, 5 and 7. They have five claim cards in hand, one for each sack and a "skip" card. Nine egg cards (valued 4-10) and three amber cards are shuffled, then two cards are removed from the game.
In each of the ten rounds, someone reveals the top card of the egg deck, then each player simultaneously chooses and reveals a claim card. All players who didn't choose "skip" divide the eggs equally amongst themselves, then place these eggs in the sack that matches the card they played. Each player then sets aside the claim card he used, leaving it out of play for the next round, after which it returns to his hand.
If an amber card is revealed, then if only one player plays "skip", he claims the amber, setting it next to his sacks; if no players or two or three players play "skip", then no one gets the amber.
If a sack ever holds more eggs than the number on the sack, it rips and all the eggs fall to the ground and break. Pity. That player covers that sack with the matching claim card, which is now out of play for him.
After ten rounds, the game ends, then players tally their scores. Each sack that holds exactly the right number of eggs is worth that many points; each sack holding fewer eggs is worth half as many points as the number of eggs in it, rounded down. Each amber is worth 4 points. The player with the most points is the ostrich egg champ!
The three players in this game each start with four sacks, numbered 2, 3, 5 and 7. They have five claim cards in hand, one for each sack and a "skip" card. Nine egg cards (valued 4-10) and three amber cards are shuffled, then two cards are removed from the game.
In each of the ten rounds, someone reveals the top card of the egg deck, then each player simultaneously chooses and reveals a claim card. All players who didn't choose "skip" divide the eggs equally amongst themselves, then place these eggs in the sack that matches the card they played. Each player then sets aside the claim card he used, leaving it out of play for the next round, after which it returns to his hand.
If an amber card is revealed, then if only one player plays "skip", he claims the amber, setting it next to his sacks; if no players or two or three players play "skip", then no one gets the amber.
If a sack ever holds more eggs than the number on the sack, it rips and all the eggs fall to the ground and break. Pity. That player covers that sack with the matching claim card, which is now out of play for him.
After ten rounds, the game ends, then players tally their scores. Each sack that holds exactly the right number of eggs is worth that many points; each sack holding fewer eggs is worth half as many points as the number of eggs in it, rounded down. Each amber is worth 4 points. The player with the most points is the ostrich egg champ!
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