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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
나는 프로비던스다
1-4명
작업자 배치
가변 플레이어 파워(고급 버전)
나는 프로비던스다 아캄의 선수들을 설정한다 질량과 그 주변 지역.
플레이어는 아캄을 방문하는 테러와 싸우는 데 도움이 되는 자원을 얻기 위해 다른 장소에 근무자를 배치한다. 전설, 아르카나, 연구 자료를 수집하고 아캄에 더 발전된 테러를 안내하는 데 도움이 될 컬티스트들의 신뢰를 얻을 수 있습니다. 적을 물리치고 싶다면 적과 그들의 계획을 알아야 한다.
이 게임은 선수들이 먼저 맞서기로 선택하지 않는 한 마을에 말할 수 없는 공포를 불러일으킬 수 있는 타임 메카닉이 내장되어 있을 것이다.
엘드리치 데크에는 마을을 방문할 3단계 테러가 포함될 것입니다. 게임이 진행될 때마다 덱은 달라지는데, 플레이어 수에 따라 3개의 레벨에 각각 일정 수의 카드가 추가되기 때문이다.
예를 들면. 레벨 1 테러는 18개이며, 일반적인 게임에서는 레벨 1 데크에 6개만 있습니다. 게임을 설정할 때 플레이어는 무작위로 6개의 테러를 선택하여 섞습니다. 당신은 마을에 어떤 공포가 닥칠지 모르는 신선한 게임을 항상 즐길 수 있도록 보장합니다.
고대의 악과 싸우는 것이 항상 쉽지는 않겠지만, 게임이 진행됨에 따라 분명 어려움이 증가할 것이다.
전투가 시작되면 플레이어는 엘드리치 데크의 상단을 뒤집고 테러를 물리치기 위해 필요한 자원을 확보해야 한다.
아캄과 맞서는 공포를 물리치면 귀중한 장로표(승점)를 얻을 수 있을 뿐 아니라 추가 자원을 얻을 수 있습니다. 고대의 끔찍한 존재들과 마주치는 것은 당신의 정신에 쉽지 않을 것이다. 하지만, 이 끔찍한 생명체들을 물리치거나, 단지 마주치는 것은 당신의 정신에 영향을 미칠 수 있다.
정신나간 큐브를 너무 많이 모으면 당신의 직원 중 한 명이 게임에서 탈락하고 아캄 정신병원에 체크인해야 합니다.
게임은 엘드리치 덱의 세 가지 레벨을 모두 통과하여 진행되며, 엘드리치 신과의 마지막 전투로 절정을 이룬다.
플레이어가 데크에서 마지막 엘더 신을 물리치면 게임이 종료되고 아캄은 일시적으로 안전해진다. 가장 많은 엘더 사인(Elder Sign)을 얻은 플레이어가 승리를 주장합니다.
고급 게임에서는 플레이어가 러브크래프트 미토스에서 유명한 인물이 되어 선택된 캐릭터에 따라 혜택을 받고 페널티를 받을 수 있습니다.
'나는 프로비던스다'는 러브크래프트 신화에 깊이 뿌리내릴 것이며 원본 자료에서 벗어나지 않을 것이다 많은 작가들이 HP 러브크래프트의 작업을 이어가며 그의 신화를 확장하고 공포의 세계를 구축했다. 우리는 오로지 그의 글과 베이스 게임을 위한 작업에 집중할 것입니다. (확장하면 아캄으로 돌아올지 누가 알겠어)
예술적으로 '아이 엠 프로비던스'는 60년대 후반과 70년대 초반 아메리칸 인터내셔널 픽처스 영화의 주제와 본질을 한 장씩 담아낼 예정이다. 포의 작품을 원작으로 한 영화 시리즈에서 '나는 프로비던스(I am Providence)'를 잃어버린 영화 제목으로 제시하는 것이 목표다.던웨 호러', '귀신이 나오는 궁전', '다이어, 몬스터, 다이'는 러브크래프트에서 무겁게 차용했다.
1-4명
작업자 배치
가변 플레이어 파워(고급 버전)
나는 프로비던스다 아캄의 선수들을 설정한다 질량과 그 주변 지역.
플레이어는 아캄을 방문하는 테러와 싸우는 데 도움이 되는 자원을 얻기 위해 다른 장소에 근무자를 배치한다. 전설, 아르카나, 연구 자료를 수집하고 아캄에 더 발전된 테러를 안내하는 데 도움이 될 컬티스트들의 신뢰를 얻을 수 있습니다. 적을 물리치고 싶다면 적과 그들의 계획을 알아야 한다.
이 게임은 선수들이 먼저 맞서기로 선택하지 않는 한 마을에 말할 수 없는 공포를 불러일으킬 수 있는 타임 메카닉이 내장되어 있을 것이다.
엘드리치 데크에는 마을을 방문할 3단계 테러가 포함될 것입니다. 게임이 진행될 때마다 덱은 달라지는데, 플레이어 수에 따라 3개의 레벨에 각각 일정 수의 카드가 추가되기 때문이다.
예를 들면. 레벨 1 테러는 18개이며, 일반적인 게임에서는 레벨 1 데크에 6개만 있습니다. 게임을 설정할 때 플레이어는 무작위로 6개의 테러를 선택하여 섞습니다. 당신은 마을에 어떤 공포가 닥칠지 모르는 신선한 게임을 항상 즐길 수 있도록 보장합니다.
고대의 악과 싸우는 것이 항상 쉽지는 않겠지만, 게임이 진행됨에 따라 분명 어려움이 증가할 것이다.
전투가 시작되면 플레이어는 엘드리치 데크의 상단을 뒤집고 테러를 물리치기 위해 필요한 자원을 확보해야 한다.
아캄과 맞서는 공포를 물리치면 귀중한 장로표(승점)를 얻을 수 있을 뿐 아니라 추가 자원을 얻을 수 있습니다. 고대의 끔찍한 존재들과 마주치는 것은 당신의 정신에 쉽지 않을 것이다. 하지만, 이 끔찍한 생명체들을 물리치거나, 단지 마주치는 것은 당신의 정신에 영향을 미칠 수 있다.
정신나간 큐브를 너무 많이 모으면 당신의 직원 중 한 명이 게임에서 탈락하고 아캄 정신병원에 체크인해야 합니다.
게임은 엘드리치 덱의 세 가지 레벨을 모두 통과하여 진행되며, 엘드리치 신과의 마지막 전투로 절정을 이룬다.
플레이어가 데크에서 마지막 엘더 신을 물리치면 게임이 종료되고 아캄은 일시적으로 안전해진다. 가장 많은 엘더 사인(Elder Sign)을 얻은 플레이어가 승리를 주장합니다.
고급 게임에서는 플레이어가 러브크래프트 미토스에서 유명한 인물이 되어 선택된 캐릭터에 따라 혜택을 받고 페널티를 받을 수 있습니다.
'나는 프로비던스다'는 러브크래프트 신화에 깊이 뿌리내릴 것이며 원본 자료에서 벗어나지 않을 것이다 많은 작가들이 HP 러브크래프트의 작업을 이어가며 그의 신화를 확장하고 공포의 세계를 구축했다. 우리는 오로지 그의 글과 베이스 게임을 위한 작업에 집중할 것입니다. (확장하면 아캄으로 돌아올지 누가 알겠어)
예술적으로 '아이 엠 프로비던스'는 60년대 후반과 70년대 초반 아메리칸 인터내셔널 픽처스 영화의 주제와 본질을 한 장씩 담아낼 예정이다. 포의 작품을 원작으로 한 영화 시리즈에서 '나는 프로비던스(I am Providence)'를 잃어버린 영화 제목으로 제시하는 것이 목표다.던웨 호러', '귀신이 나오는 궁전', '다이어, 몬스터, 다이'는 러브크래프트에서 무겁게 차용했다.
I am Providence
1-4 players
Worker placement
Variable player powers (advanced version)
I am Providence, sets the players in Arkham. Mass and its surrounding areas.
Players will place their workers at different locations to gain types of resources that will help fight the terrors that will visit Arkham. You'll collect lore, arcana, and research resources, in addition to gaining the trust of cultists who will help usher in some of the more advanced terrors to Arkham. You must know your enemy and their plans if you wish to defeat them.
The game will have a built in time mechanic that will unleash unspeakable terrors on the town unless the players choose to confront it first.
The eldritch deck will contain 3 levels of terror which will visit the town. Each time the game is played the deck will vary, as a certain number of cards is added to each of the three levels, changing with the number of players.
Example. There are 18 level 1 terrors, in a typical game there will be only 6 in the level 1 deck. When setting up the game players will randomly choose 6 terrors and shuffle them. Ensuring that you'll always have a fresh, exciting game as you never know what horrors may come to town.
Battling an ancient evil one won't always be easy, but will undoubtably increase in difficulty as the game progresses.
When battle commences, a player will flip the top of the eldritch deck and have to have the corresponding resources to defeat the terror.
Defeating the terrors that confront Arkham will earn you valuable Elder signs (victory points) as well as possibly gaining additional resources. Encountering these ancient terrible entities won't be easy on your psyche though, defeating or even just encountering these awful creatures can affect your sanity.
Collect too many insanity cubes and one of your workers will be eliminated from the game and have to check in to Arkham Asylum.
The game progresses through all three levels of the Eldritch deck, culminating with a final battle with an Elder god.
When a player defeats the final Elder God in the deck the game ends and Arkham is temporarily safe. The player who has gained the most Elder Signs will claim victory.
In the advanced game, players will become famous personalities from the Lovecraft Mythos, gaining benefits and even possibly penalties based on the chosen characters.
I am Providence will be deeply rooted in the Lovecraft Mythos, never straying from the original source material. Many authors have continued the work of HP Lovecraft, expanding his Mythos and building a world of terror. We will focus solely on his writing and works for the base game. (Though who knows of we'll see a return to Arkham in expansions).
Artistically, I am Providence will capture the theme and essence of the late 60's and early 70's American International Pictures movie one sheets. The goal is to present I am Providence as a lost movie title in their series of films that were based on the works of Poe, though their films "The Dunwhich Horror', 'The Haunted Palace' and 'Die, Monster, Die' borrowed heavy from Lovecraft.
1-4 players
Worker placement
Variable player powers (advanced version)
I am Providence, sets the players in Arkham. Mass and its surrounding areas.
Players will place their workers at different locations to gain types of resources that will help fight the terrors that will visit Arkham. You'll collect lore, arcana, and research resources, in addition to gaining the trust of cultists who will help usher in some of the more advanced terrors to Arkham. You must know your enemy and their plans if you wish to defeat them.
The game will have a built in time mechanic that will unleash unspeakable terrors on the town unless the players choose to confront it first.
The eldritch deck will contain 3 levels of terror which will visit the town. Each time the game is played the deck will vary, as a certain number of cards is added to each of the three levels, changing with the number of players.
Example. There are 18 level 1 terrors, in a typical game there will be only 6 in the level 1 deck. When setting up the game players will randomly choose 6 terrors and shuffle them. Ensuring that you'll always have a fresh, exciting game as you never know what horrors may come to town.
Battling an ancient evil one won't always be easy, but will undoubtably increase in difficulty as the game progresses.
When battle commences, a player will flip the top of the eldritch deck and have to have the corresponding resources to defeat the terror.
Defeating the terrors that confront Arkham will earn you valuable Elder signs (victory points) as well as possibly gaining additional resources. Encountering these ancient terrible entities won't be easy on your psyche though, defeating or even just encountering these awful creatures can affect your sanity.
Collect too many insanity cubes and one of your workers will be eliminated from the game and have to check in to Arkham Asylum.
The game progresses through all three levels of the Eldritch deck, culminating with a final battle with an Elder god.
When a player defeats the final Elder God in the deck the game ends and Arkham is temporarily safe. The player who has gained the most Elder Signs will claim victory.
In the advanced game, players will become famous personalities from the Lovecraft Mythos, gaining benefits and even possibly penalties based on the chosen characters.
I am Providence will be deeply rooted in the Lovecraft Mythos, never straying from the original source material. Many authors have continued the work of HP Lovecraft, expanding his Mythos and building a world of terror. We will focus solely on his writing and works for the base game. (Though who knows of we'll see a return to Arkham in expansions).
Artistically, I am Providence will capture the theme and essence of the late 60's and early 70's American International Pictures movie one sheets. The goal is to present I am Providence as a lost movie title in their series of films that were based on the works of Poe, though their films "The Dunwhich Horror', 'The Haunted Palace' and 'Die, Monster, Die' borrowed heavy from Lovecraft.
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