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BGG랭킹
BGG전체 : 19580
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Christoph Behre
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아티스트
Doris Matthäus
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인원
게임 소개
Arche Noah와 같은 이름을 가지고 있다면, 당신이 짝을 지어 동물을 모으고 싶어하는 것은 놀랄 일이 아니다.
게임을 시작할 때, 플레이어는 뒤섞인 덱에서 한 장의 동물 카드를 받는다. 플레이어는 몰래 이 카드를 보고 플레이어 수에 따라 10-12개의 퍼플 칩과 2-3개의 그린 칩을 가져갑니다.
매 라운드마다 플레이어 수와 동일한 동물 카드가 공개된다. 각 플레이어는 여러 개의 퍼플 칩을 시계방향으로 입찰한 다음 높은 입찰자(동점이 발생할 경우 출발 선수로부터 시계방향으로 이동)부터 시작하여 각 플레이어가 하나의 동물 카드를 가져다가 자신의 스택에 엎드리게 된다. 만약 한 선수가 그린 칩 중 하나를 버리면, 그는 대신 두 마리의 동물을 가져가서, 라운드에서 꼴찌를 한 사람을 뻣뻣하게 만듭니다!
모든 동물들이 청구된 후, 플레이어들은 그들의 컬렉션을 공개한다. 같은 종류의 동물 쌍은 숫자의 합을 구합니다; 네 마리 동물 모두(2쌍)이면 3점의 보너스 점수를 받고, 한 쌍에 속하지 않은 동물이 있으면 그 숫자와 같은 점수를 얻습니다. 퍼플 칩 한 쌍은 1점의 가치가 있습니다.
점수를 집계한 후, 플레이어들은 카드를 섞고, 보라색 칩을 리필하고, 비밀리에 동물 한 마리를 받은 후, 다른 라운드를 한다. 그 라운드가 끝나면, 선수들은 다시 득점을 하고, 이번에는 여전히 손에 있는 각각의 그린 칩에 대해 1점을 받는다. 두 판 이상에서 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다!
게임을 시작할 때, 플레이어는 뒤섞인 덱에서 한 장의 동물 카드를 받는다. 플레이어는 몰래 이 카드를 보고 플레이어 수에 따라 10-12개의 퍼플 칩과 2-3개의 그린 칩을 가져갑니다.
매 라운드마다 플레이어 수와 동일한 동물 카드가 공개된다. 각 플레이어는 여러 개의 퍼플 칩을 시계방향으로 입찰한 다음 높은 입찰자(동점이 발생할 경우 출발 선수로부터 시계방향으로 이동)부터 시작하여 각 플레이어가 하나의 동물 카드를 가져다가 자신의 스택에 엎드리게 된다. 만약 한 선수가 그린 칩 중 하나를 버리면, 그는 대신 두 마리의 동물을 가져가서, 라운드에서 꼴찌를 한 사람을 뻣뻣하게 만듭니다!
모든 동물들이 청구된 후, 플레이어들은 그들의 컬렉션을 공개한다. 같은 종류의 동물 쌍은 숫자의 합을 구합니다; 네 마리 동물 모두(2쌍)이면 3점의 보너스 점수를 받고, 한 쌍에 속하지 않은 동물이 있으면 그 숫자와 같은 점수를 얻습니다. 퍼플 칩 한 쌍은 1점의 가치가 있습니다.
점수를 집계한 후, 플레이어들은 카드를 섞고, 보라색 칩을 리필하고, 비밀리에 동물 한 마리를 받은 후, 다른 라운드를 한다. 그 라운드가 끝나면, 선수들은 다시 득점을 하고, 이번에는 여전히 손에 있는 각각의 그린 칩에 대해 1점을 받는다. 두 판 이상에서 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다!
With a name like Arche Noah, it should come as no surprise that you want to collect animals in pairs.
At the start of the game, players receive one animal card face down from the shuffled deck; the deck includes ten types of animals, with cards numbered 1-4 for each type. The player looks at this card in secret, and takes 10-12 purple chips and 2-3 green chips, depending on the number of players.
Each round, animal cards are revealed equal to the number of players. In clockwise order from the starting player, each player bids a number of purple chips, then starting with the high bidder (going clockwise from the starting player in case of ties), each player takes one animal card and places it face down on his stack. If a player discards one of his green chips, he takes two animals instead, stiffing whoever comes last in the round!
After all of the animals have been claimed, players reveal their collection. Pairs of the same type of animal score the sum of their numbers; if you have all four animals (two pairs), you receive 3 bonus points; if you have an animal which is not part of a pair, you lose points equal to its number. Each pair of purple chips is worth 1 point.
After tallying the points, players shuffle the cards, refill their purple chips, receive one animal in secret, then play another round. At the end of that round, players score again, this time receiving 1 point for each green chip still in hand. Whoever has the highest total over two rounds wins!
At the start of the game, players receive one animal card face down from the shuffled deck; the deck includes ten types of animals, with cards numbered 1-4 for each type. The player looks at this card in secret, and takes 10-12 purple chips and 2-3 green chips, depending on the number of players.
Each round, animal cards are revealed equal to the number of players. In clockwise order from the starting player, each player bids a number of purple chips, then starting with the high bidder (going clockwise from the starting player in case of ties), each player takes one animal card and places it face down on his stack. If a player discards one of his green chips, he takes two animals instead, stiffing whoever comes last in the round!
After all of the animals have been claimed, players reveal their collection. Pairs of the same type of animal score the sum of their numbers; if you have all four animals (two pairs), you receive 3 bonus points; if you have an animal which is not part of a pair, you lose points equal to its number. Each pair of purple chips is worth 1 point.
After tallying the points, players shuffle the cards, refill their purple chips, receive one animal in secret, then play another round. At the end of that round, players score again, this time receiving 1 point for each green chip still in hand. Whoever has the highest total over two rounds wins!
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