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  • 인원

    3-4 명

    BGG추천: 3-3 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    1.75 / 5

게임 소개

바이킹: 북쪽의 전사들에서, 플레이어들은 북쪽과 코웅 왕관을 통제하기 위해 싸우는 바이킹 항아리의 역할을 맡는다. 가장 먼저 마을 전체를 약탈하고 타인의 딸들을 모항으로 데려간 이가 승자로 선언된다. 이를 위해, 항아리들은 폭풍우가 몰아치는 북쪽 바다에 맞서 싸워야 하고, 파도 아래에 숨어있는 바다 괴물을 조심해야 할 것이다. 그들 중 가장 교활하고 맹렬한 자, 즉 신들이 총애하는 자가 큰 잔치를 열어 북부의 고농이 될 것입니다.

바이킹: 북부의 전사들은 카드를 기반으로 하는 게임입니다. 플레이어들은 공통의 갑판에서 카드를 뽑는다. 윈드카드는 차가운 북쪽 바다를 묘사한 보드 주변에서 드라크카를 이동시키는 데 사용됩니다. 플레이어는 드라크카를 마을로 이동시켜 약탈하거나, 적의 드라크카로 이동시켜 공격할 수 있으며, 자신의 항구로 이동하여 신들을 위한 잔치를 열 수 있다.

플레이어는 카드를 사용하여 게임 플레이를 크게 변경할 수도 있다. 공격 확률을 높이거나, 주사위를 다시 굴리거나, 드라크카를 타고 더 멀리 항해하거나, 적의 손에서 카드를 훔칠 수 있습니다. 이 모든 카드는 게임 내에서 가시적인 효과가 있는 스토리 사건을 나타냅니다. 어떤 카드들은 드라크카 팀의 일원이 될 수 있는 영웅들을 나타냅니다. 영웅이 배에 머무는 한, 그는 주인에게 영구적인 효과를 부여합니다. 각 드락카에는 영웅을 위한 3개의 빈 자리가 있다. 타인의 딸들도 영웅으로 여겨지기 때문에 드라크카 자리도 차지하고 있다. 슬롯이 3개에 불과해 선수 구성이 까다롭다.

차례에 따라, 플레이어는 자신의 손에서 원하는 수의 카드를 가지고 한 가지 행동을 취할 수 있다: 공격, 마을 약탈, 잔치 개최 등. 공격은 6면 주사위로 해결되지만, 많은 카드가 전투 결과에 영향을 미치기 때문에 각 전투는 흥미진진하다.

플레이어가 타인의 세 딸(각각 다른 상대 선수 색상)을 데리고 자신의 항구로 오면 게임이 끝나고 그 선수가 승리한다. 게임플레이는 빠르고, 격렬하고, 재미있으며, 우여곡절과 재기들로 가득 차 있다; 그것은 정말로 당신을 바이킹 족장처럼 느끼게 한다!
In Vikings: Warriors of the North, players take the roles of Viking jarls, fighting for control over the North and the Konung Crown. The first one to pillage all of the villages and take the daughters of their thanes to his home port as warranty of recognition of jarls authority will be declared the winner. To do this, the jarls will have to brave the stormy northern seas, battling each other along the way, and watch out for the sea monster that lurks beneath the waves! The most cunning and vehement of them all – that is, the one who the Gods favor – will throw a great feast and become the Konung of the North.

Vikings: Warriors of the North is a card-based game. Players draw cards from a common deck. Wind cards are used for moving a drakkar around the board that depicts the cold north sea. Players can move the drakkar to a village (to sack it), to an enemy drakkar (to attack it), or to their own ports, where they can throw a feast for the Gods.

A player can also use cards to drastically change the gameplay: He can increase his chances in an attack, re-roll the dice, sail further with his drakkar, or steal cards from an enemy's hand. All of those cards represent story events that have tangible effects within the game. Some cards represent heroes who can become part of a drakkar's crew. As long as a hero stays on the ship, he grants his owner a permanent effect. Each drakkar has three open slots for heroes. Daughters of the thanes are also considered heroes, so they also occupy drakkar slots. With only three slots, players have to think hard about their crew composition.

On a turn, a player can play any number of cards from his hand and take one action: attack, sack a village, throw a feast, etc. Attacks are resolved by a roll of a six-sided (d6) die, although many cards influence the combat result, so each battle is exciting.

When a player take three daughters of the thanes (each of a different, opposing player color) and brings them to his own port, the game is over and that player wins. The gameplay is fast, furious and fun, full of twists and comebacks; it really lets you feel like a Viking chieftain!

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