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This Is Not a Test: Post-Apocalyptic Skirmish Rules (2013)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

이것은 시험이 아니다는 사후 방책을 주제로 한 교전 미니어처 게임이다.

웹 사이트 참고 사항:

황무지를 찾아라! 만약 당신이 시청하고 있다면, 제 이름은 조니 아톰 밤입니다. 당신의 초라한 진행자는 올드 라인 라디오에서 생방송을 하고 있습니다. 버려진 민방위 방송이나 다른 의심스러운 송출은 제외하고요. 황무지가 별것 아닌 것 같지만, 우리가 가진 건 그녀뿐이고, 또 다른 일몰을 볼 수 있도록 도와줄게요. 그러니 총을 장전하고 다이얼을 켜고 채널 고정해”

—Old Line 라디오 개통 사인온 안내

TNT의 규칙은 종말론 이후의 모든 세계에 사용될 수 있지만, 공식적인 설정은 메릴랜드, 펜실베니아, 웨스트버지니아와 같은 옛 중서부 대서양 주의 일부인 트라이스테이트 황무지의 중심부에서 시작된다.
핵심 규칙은 웹사이트 "에서 다음을 포함한다.이 테스트는 규칙에서 D10이라고 하는 10면 주사위와 D6라고 표시된 표준 6면 주사위를 사용합니다.

주사위 굴리기 역학은 두 가지 유형으로 모든 동작을 해결한다. 반대 검정 및 통계분석 검정.

상반된 테스트는 인물들 간의 직접적인 행동, 주로 근접전을 해결하기 위해 사용된다. 두 플레이어 모두 D10을 굴리고 적절한 통계와 적용 가능한 수식어를 추가합니다. 가장 높은 점수가 승리합니다. 동점자는 항상 수비수에게 간다.

통계 테스트는 수치가 어떤 행동을 수행하려고 할 때 사용되는데, 보통 적 모델에 의해 반대되지 않는 것이다. 예로는 잠긴 문을 열거나 난간을 오르는 것이 있습니다. 플레이어는 D10을 롤링하고 관련 통계와 적용 가능한 한정자를 추가한 다음 그가 필요한 TN(Target Number)과 같거나 더 높게 롤링했는지 확인합니다. TN은 성공 또는 실패의 결과와 마찬가지로 조치 유형에 따라 지정됩니다. 별도로 지정하지 않는 한 모든 통계 검사의 TN은 10입니다. 구체적인 테스트 유형은 통계에서 더 자세히 논의된다.

또한 여러 주사위 규칙이 사용됩니다.

Critical Hit: D10에서 자연스럽게 10이 되면 행운의 보너스를 나타냅니다. 중대한 점수가 매겨지면, 플레이어는 D6를 굴리고 원래의 D10 롤에 결과를 추가할 수 있다.

Fumble: 자연스러운 1점짜리 롤은 항상 나쁘지만, 어떠한 패널티도 초래하지 않습니다. 그러나 1은 무기 고장이나 탄약 고갈과 같은 추가적인 문제를 야기하며, 이는 관련 절의 뒷부분에 설명되어 있다.

D3 – 일부 규칙은 D3의 롤을 요구합니다. D6을 롤링하려면, 여기서 1 ~ 2 = 1, 3 ~ 4 = 2, 5 ~ 6 = 3의 점수를 얻습니다. D3을 롤링해도 결코 Critical 또는 Fumble이 발생하지 않습니다.

산란(산란)은 일반적으로 잘못 배치된 수류탄 또는 잘못된 실체를 나타내기 위해 임의의 방향을 결정하는 것을 의미한다. 이 방향을 결정하려면 간단히 산란 다이를 굴리거나, 그것이 가능하지 않으면 D10을 굴려 다이의 상단이 가리키는 방향 또는 다른 방법에 동의한 다른 방법을 사용한다.

주사위 굴리기 – 어떤 능력들은 플레이어가 첫 번째 결과에 만족하지 못할 경우 주사위를 굴릴 수 있는 기회를 제공합니다. 두 번째 결과는 더 나빠도 다시 굴릴 수 없습니다. 다시 롤할 수 없습니다!­

이 게임은 극에 색다른 느낌을 주기 위해 무작위 만남을 제공할 것이다.

이건 시험이 아닙니다. 당신의 전대 문제는 적군부터 시작하지 말고 황무지 자체가 위험합니다. TNT는 폐기물의 위험과 황무지의 거주자들의 최적지에 대한 규칙을 제공한다. 각 전투가 시작될 때 플레이어들은 위험이 존재하는지 판단하기 위해 굴린다. 나쁜 일이 발생할 확률은 대략 50%입니다. 너무 많은 일로 선수들에게 과도한 부담을 주지 않으면서 조금 다른 것을 제공한다는 게 요지였다.

"위험은 황무지에 만연한 자연스럽고 부자연스러운 현상이다. 지진, 화산재 폭풍, 불발탄 조례 및 기타 위험한 사건. 아래는 TNT에서 직접 가져온 두 가지 예시입니다.­
This Is Not A Test is a skirmish miniature game with a post-apcolyptic theme.

The website notes:

Greetings wastelanders! If you’re just tuning in, my name is Johnny Atom-Bomb, your humble host broadcasting live from Old Line Radio, the Tri-State Wasteland’s only radio station, excepting derelict government civil defense broadcasts or other dubious transmissions. The wasteland may not look like much, but she’s all we got, and I’m here to help you see another sunset. So load your gun, turn up that dial, and stay tuned.”

—Old Line Radio Opening Sign-on Announcement

The rules of TNT could be used for any post-apocalyptic world, but the official setting begins in the heart of the Tri-State Wasteland, a part of the old Mid-Atlantic States of Maryland, Pennsylvania, and West Virginia.
The core rules include, from website "This is Not a Test uses 10-sided dice, referred to as D10 in the rules, and occasionally standard six-sided dice, labeled D6.

Two types of dice roll mechanics resolve all actions: Opposed and Stat tests.

Opposed tests are used for resolving direct actions between figures, mainly close combat. Both players roll a D10 and add the appropriate stat and any applicable modifiers. The highest score wins. Ties always go to the defender.

Stat tests are used when a figure is trying to accomplish an action, usually something unopposed by an enemy model. Examples include opening a locked door or climbing a ledge. The player rolls a D10, adds the relevant stat and any applicable modifiers, and checks to see if he rolled equal to or higher than the required Target Number (TN). The TN is specified by the type of action, as are the results of success or failure. Unless otherwise specified, all stat tests have a TN of 10. Specific types of tests are discussed further under stats.

Additionally, several dice conventions are used.

Critical Hit: A natural roll of 10 on the D10 indicates a lucky bonus. Should a Critical be scored the player may roll a D6 and add the result to their original D10 roll.

Fumble: A natural roll of 1 is always bad, but does not result in any penalties. However, 1s cause additional problems, such as weapon failure or ammo depletion, which are described later in the relevant sections.

D3 – Some rules require the roll of a D3. To get a result roll a D6, where a score of 1 to 2 = 1, 3 to 4 = 2, and 5 to 6 = 3. Rolling a D3 never results in a Critical or Fumble.

Scatter – Scattering means to determine a random direction, usually to represent a misplaced grenade or errant entity. To determine this direction simply roll a scatter die, or if that is unavailable, roll D10 and use the direction the top of the die is pointing, or some other agreed upon method.

Rerolling Dice – Some abilities allow players the opportunity to reroll their dice in the event they are unhappy with the first result. The second result cannot be rerolled even if it is worse. You may not reroll a reroll!"

The game will offer random encounters to give the play a different feel.

"In This Is Not a Test your warband’s problems don’t just start with your opponent, the wasteland itself can be just as danger. TNT offers rules for both hazards of wastes as well as a bestiary of wasteland denizens. At the beginning of each battle, players roll to determine if any hazards are present. There roughly a 50% chance something bad will occur. The point was to offer something a little different without over burdening the players with too much going on.

"Hazards are natural, and unnatural, phenomena that pervade the wasteland. Earthquake, ash storms, unexploded ordinance and other dangerous events. Below are just two examples taken directly from TNT."

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