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BGG랭킹
BGG전체 : 849
FAMILYGAMES : 253
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.71 / 5
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디자이너
Ken Fisher
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
트릭 테이킹 게임 위저드는 전통적인 52카드 덱(4벌 중 1-13개)과 마법사(높음), 예스터(낮음) 4개로 구성된 60카드 덱을 사용한다.
선수들은 선수 수에 따라 여러 라운드에 걸쳐 경쟁하고, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다. 각 라운드에서 선수들은 카드 &mdash를 받는다; 1라운드에는 카드 1장, 2라운드에는 카드 2장, 3장 등; 그리고 트럼프는 언덜트 덱의 상단 카드를 뒤집어서 결정한다; 슈트가 공개되면 그 슈트는 트럼프이고, 카드가 나타나면 그것은 거절되고, 그 카드에는 트럼프가 없다.만약 카드가 마법사라면, 딜러는 4개의 슈트 중 하나를 트럼프 슈트로 선택한다. 딜러는 "no trump"를 선택할 수 없습니다. 매 경기 마지막 라운드에서 모든 카드가 배부되기 때문에 트럼프가 없다. 그런 다음 선수들은 라운드에서 얼마나 많은 트릭을 이길 것으로 예상하는지 진술한다.
트릭의 승리와 승부는 대부분 표준 트릭 테이킹 규칙을 사용한다. 만약 어떤 선수가 적합한 카드를 이끌게 되면, 가능하다면 다른 모든 플레이어들은 그 카드를 따라야 한다. 한 선수가 제스터를 이끌면, 두 번째 선수가 슈트 리드를 결정한다. 플레이어가 마법사를 이끌면 팔로우하는 사람은 원하는 대로 플레이할 수 있다. 그러나 모든 경우에 플레이어는 항상 마법사나 제스터를 플레이할 수 있다.
각 플레이어가 카드를 플레이한 후 다음과 같이 트릭의 승자를 결정하십시오. 하나 이상의 마법사가 실행되면 첫 번째 마법사의 플레이어가 트릭을 획득하고 카드를 수집하여 다음 트릭으로 이어집니다. 그렇지 않으면, 가장 높은 트럼프를 하는 사람이 트릭을 획득합니다. 그렇지 않은 경우, 수트의 가장 높은 카드를 가진 사람이 트릭을 획득합니다. 모든 선수가 제스터스 플레이를 한다면 첫 번째 제스터 플레이를 한 사람이 승리한다.
모든 트릭이 실행된 후, 선수들은 라운드의 점수를 집계한다. 만약 한 선수가 그들의 입찰과 일치하여 라운드 시작과 같은 수의 트릭을 획득하면, 그들은 각 트릭에 10점을 더하여 20점을 얻는다. 한 선수가 입찰을 놓치면 예상보다 많이 가져가든 적게 가져가든 오프된 트릭 하나당 10점을 잃는다.
마법사에서 흔히 사용되는 변형은 라운드 수와 일치하는 총 트릭 수를 허용하지 않기 때문에 각 라운드마다 한 명씩 플레이를 중단해야 한다.
선수들은 선수 수에 따라 여러 라운드에 걸쳐 경쟁하고, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다. 각 라운드에서 선수들은 카드 &mdash를 받는다; 1라운드에는 카드 1장, 2라운드에는 카드 2장, 3장 등; 그리고 트럼프는 언덜트 덱의 상단 카드를 뒤집어서 결정한다; 슈트가 공개되면 그 슈트는 트럼프이고, 카드가 나타나면 그것은 거절되고, 그 카드에는 트럼프가 없다.만약 카드가 마법사라면, 딜러는 4개의 슈트 중 하나를 트럼프 슈트로 선택한다. 딜러는 "no trump"를 선택할 수 없습니다. 매 경기 마지막 라운드에서 모든 카드가 배부되기 때문에 트럼프가 없다. 그런 다음 선수들은 라운드에서 얼마나 많은 트릭을 이길 것으로 예상하는지 진술한다.
트릭의 승리와 승부는 대부분 표준 트릭 테이킹 규칙을 사용한다. 만약 어떤 선수가 적합한 카드를 이끌게 되면, 가능하다면 다른 모든 플레이어들은 그 카드를 따라야 한다. 한 선수가 제스터를 이끌면, 두 번째 선수가 슈트 리드를 결정한다. 플레이어가 마법사를 이끌면 팔로우하는 사람은 원하는 대로 플레이할 수 있다. 그러나 모든 경우에 플레이어는 항상 마법사나 제스터를 플레이할 수 있다.
각 플레이어가 카드를 플레이한 후 다음과 같이 트릭의 승자를 결정하십시오. 하나 이상의 마법사가 실행되면 첫 번째 마법사의 플레이어가 트릭을 획득하고 카드를 수집하여 다음 트릭으로 이어집니다. 그렇지 않으면, 가장 높은 트럼프를 하는 사람이 트릭을 획득합니다. 그렇지 않은 경우, 수트의 가장 높은 카드를 가진 사람이 트릭을 획득합니다. 모든 선수가 제스터스 플레이를 한다면 첫 번째 제스터 플레이를 한 사람이 승리한다.
모든 트릭이 실행된 후, 선수들은 라운드의 점수를 집계한다. 만약 한 선수가 그들의 입찰과 일치하여 라운드 시작과 같은 수의 트릭을 획득하면, 그들은 각 트릭에 10점을 더하여 20점을 얻는다. 한 선수가 입찰을 놓치면 예상보다 많이 가져가든 적게 가져가든 오프된 트릭 하나당 10점을 잃는다.
마법사에서 흔히 사용되는 변형은 라운드 수와 일치하는 총 트릭 수를 허용하지 않기 때문에 각 라운드마다 한 명씩 플레이를 중단해야 한다.
The trick-taking game Wizard uses a sixty-card deck that consists of the traditional 52-card deck (1-13 in four suits) along with four Wizards (high) and four Jesters (low).
Players compete over multiple rounds based on the number of players, and whoever ends with the highest score wins. In each round, players are dealt a hand of cards — one card in the first round, two cards in the second, three in the third, etc. — then trump is determined by flipping the top card of the undealt deck; if a suit is revealed, that suit is trump, while if the card turned up is a Jester, it is turned down and there is no trump for that round. If the card turned up is a Wizard, the dealer chooses one of the 4 suits as the trump suit. The dealer cannot choose "no trump". On the last round of each game all cards are dealt out so there is no trump. Players then state how many tricks they expect to win in the round.
The playing and winning of the tricks uses mostly standard trick-taking rules. If a player leads a suited card, then all other players must follow suit, if possible. If a player leads a Jester, then the second player determines the suit led. If a player leads a Wizard, then those who follow can play whatever they want. However, in all cases a player may always play a Wizard or Jester, even if they hold cards in the suit led.
After each player has played a card, determine the winner of the trick as follows: If one or more Wizards were played, the player of the first Wizard wins the trick, collects the cards, and leads to the next trick. If not, whoever played the highest trump wins the trick. If not, whoever played the highest card of the suit led wins the trick. If all players played Jesters, whoever played the first Jester wins.
After all tricks have been played, players tally their score for the round. If a player matched their bid, winning exactly as many tricks as stated at the start of the round, they score 20 points, plus 10 points for each trick taken. If a player missed their bid, they lose 10 points for each trick that they were off, whether they took more or fewer than predicted.
A common variant in Wizard is to not allow the total number of tricks bid in a round to match the round number, thereby forcing (at least) one player to be off each round.
Players compete over multiple rounds based on the number of players, and whoever ends with the highest score wins. In each round, players are dealt a hand of cards — one card in the first round, two cards in the second, three in the third, etc. — then trump is determined by flipping the top card of the undealt deck; if a suit is revealed, that suit is trump, while if the card turned up is a Jester, it is turned down and there is no trump for that round. If the card turned up is a Wizard, the dealer chooses one of the 4 suits as the trump suit. The dealer cannot choose "no trump". On the last round of each game all cards are dealt out so there is no trump. Players then state how many tricks they expect to win in the round.
The playing and winning of the tricks uses mostly standard trick-taking rules. If a player leads a suited card, then all other players must follow suit, if possible. If a player leads a Jester, then the second player determines the suit led. If a player leads a Wizard, then those who follow can play whatever they want. However, in all cases a player may always play a Wizard or Jester, even if they hold cards in the suit led.
After each player has played a card, determine the winner of the trick as follows: If one or more Wizards were played, the player of the first Wizard wins the trick, collects the cards, and leads to the next trick. If not, whoever played the highest trump wins the trick. If not, whoever played the highest card of the suit led wins the trick. If all players played Jesters, whoever played the first Jester wins.
After all tricks have been played, players tally their score for the round. If a player matched their bid, winning exactly as many tricks as stated at the start of the round, they score 20 points, plus 10 points for each trick taken. If a player missed their bid, they lose 10 points for each trick that they were off, whether they took more or fewer than predicted.
A common variant in Wizard is to not allow the total number of tricks bid in a round to match the round number, thereby forcing (at least) one player to be off each round.
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- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 12:02:54
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