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BGG랭킹
BGG전체 : 4376
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
Jason C. Hill
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아티스트
Jack Scott Hill
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인원
게임 소개
다크 고딕(Dark Gothic)은 플라잉 프로그의 어 터치 오브 이블 게임 시리즈를 배경으로 한 갑판 제작 게임이다.
각 플레이어는 게임에서 특정한 몬스터를 사냥하는 영웅을 나타내며, 그 영웅은 플레이어의 출발 데크를 결정하고 특별한 능력을 부여한다. 영웅들은 게임 도중 10장의 카드가 어둠 속에 떨어지면 집단적으로 게임에서 지게 되는 악당과 몬스터를 물리치기 위해 어느 정도 협력한다. 즉, 게임이 종료될 때 가장 많은 조사 포인트를 가지고 있는 플레이어의 단일 승자&NDASH만 있습니다. (빌리지에는 세 가지 난이도가 있으며, 게임을 시작할 때 각 난이도의 카드를 무작위로 선택하여 악당 스택을 만듭니다.)
이 게임은 전투(빨간색), 교활(녹색), 정신(파란색)의 세 가지 화폐를 사용하며, 어떤 카드들은 어떤 통화로도 지불할 수 있는 은색 비용을 가지고 있다. 플레이어는 메인 덱에서 사용할 수 있는 6열의 카드 또는 항상 사용 가능한 카드 더미로부터 카드를 획득할 수 있다. 만약 당신이 "와 싸운다면;Hungry Dead" –는 색상별로 한 가지씩 가격이 책정된 항상 사용 가능한 카드입니다. 카드를 갑판이나 중앙 줄에서 꺼내시면 됩니다.
"어둠의 비밀"은 다양한 수단을 통해 여러분의 데크에 추가되는 특별한 종류의 카드입니다. 게임 종료 시 마이너스 점수를 받을 수 있지만 플레이 중에 카드를 뽑으면 게임에서 카드를 빼고 "를 뽑습니다.귀하 또는 모든 플레이어에게 일종의 치명적인 영향을 미칠 충격적인 디스커버리"–입니다.
각 플레이어는 게임에서 특정한 몬스터를 사냥하는 영웅을 나타내며, 그 영웅은 플레이어의 출발 데크를 결정하고 특별한 능력을 부여한다. 영웅들은 게임 도중 10장의 카드가 어둠 속에 떨어지면 집단적으로 게임에서 지게 되는 악당과 몬스터를 물리치기 위해 어느 정도 협력한다. 즉, 게임이 종료될 때 가장 많은 조사 포인트를 가지고 있는 플레이어의 단일 승자&NDASH만 있습니다. (빌리지에는 세 가지 난이도가 있으며, 게임을 시작할 때 각 난이도의 카드를 무작위로 선택하여 악당 스택을 만듭니다.)
이 게임은 전투(빨간색), 교활(녹색), 정신(파란색)의 세 가지 화폐를 사용하며, 어떤 카드들은 어떤 통화로도 지불할 수 있는 은색 비용을 가지고 있다. 플레이어는 메인 덱에서 사용할 수 있는 6열의 카드 또는 항상 사용 가능한 카드 더미로부터 카드를 획득할 수 있다. 만약 당신이 "와 싸운다면;Hungry Dead" –는 색상별로 한 가지씩 가격이 책정된 항상 사용 가능한 카드입니다. 카드를 갑판이나 중앙 줄에서 꺼내시면 됩니다.
"어둠의 비밀"은 다양한 수단을 통해 여러분의 데크에 추가되는 특별한 종류의 카드입니다. 게임 종료 시 마이너스 점수를 받을 수 있지만 플레이 중에 카드를 뽑으면 게임에서 카드를 빼고 "를 뽑습니다.귀하 또는 모든 플레이어에게 일종의 치명적인 영향을 미칠 충격적인 디스커버리"–입니다.
Dark Gothic is a deck-building game set in Flying Frog's A Touch of Evil game series.
Each player represents a particular monster-hunting hero in the game, and that hero determines the player's starting deck and grants a special ability. The heroes work together to some degree to defeat villains and monsters as they collectively lose the game if ten cards land in the shadows during play. That said, the game has only a single winner – the player who has the most investigation points at the end of the game. (Villains come in three levels of difficulty, and at the start of the game, you create a villain stack with one card of each difficulty level being chosen at random.)
The game uses three currencies – combat (red), cunning (green) and spirit (blue) – with some cards having a silver cost that can be paid with any currency. Players can acquire cards from a row of six that are available from the main deck or from piles of cards that are always available. If you fight the "Hungry Dead" – an always available card that costs one of each color – you can remove a card from your deck or from the central row.
"Dark Secrets" are a special type of card that get added to your deck through various means. The card is worth negative points at the end of the game, but should you draw it during play, you remove it from the game, then draw a "Shocking Discovery" – which will affect you or all players with some kind of pernicious effect.
Each player represents a particular monster-hunting hero in the game, and that hero determines the player's starting deck and grants a special ability. The heroes work together to some degree to defeat villains and monsters as they collectively lose the game if ten cards land in the shadows during play. That said, the game has only a single winner – the player who has the most investigation points at the end of the game. (Villains come in three levels of difficulty, and at the start of the game, you create a villain stack with one card of each difficulty level being chosen at random.)
The game uses three currencies – combat (red), cunning (green) and spirit (blue) – with some cards having a silver cost that can be paid with any currency. Players can acquire cards from a row of six that are available from the main deck or from piles of cards that are always available. If you fight the "Hungry Dead" – an always available card that costs one of each color – you can remove a card from your deck or from the central row.
"Dark Secrets" are a special type of card that get added to your deck through various means. The card is worth negative points at the end of the game, but should you draw it during play, you remove it from the game, then draw a "Shocking Discovery" – which will affect you or all players with some kind of pernicious effect.
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