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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Frank Bechter
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아티스트
Frank Bechter
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인원
게임 소개
Char은 수년간 등장한 3D 틱택토와 비슷한 3차원 정렬 게임이다. 그러나 그것의 규칙과 제작 가치는 그것을 이 제목들의 수준 이상으로 높인다.
규칙: 놀이 공간은 4x4x4 볼륨입니다. 플레이어는 검은색과 흰색 조각을 번갈아 볼륨 안에 배치한다. 이 게임을 독특하게 만드는 것은 조각들이다. 고리의 중심에 맞는 고리나 너브인 고체 원반 모양의 "전체"조각과 "반"반"조각들이 있다. 디스크는 다른 유형으로 계산됩니다. 유효한 행에는 링 및/또는 디스크 OR nubs 및/또는 디스크가 포함됩니다. 예를 들어, 당신의 너브를 상대방의 링에 놓는 것이 허용된다. 따라서, 전위는 서로 교차할 수 있다. 게다가, 그 조각들은 돌아가면서 연주해야 한다. 즉, 흰 원반, 검은 원반, 흰 고리, 검은 고리, 흰 너브, 검은 너브, 그리고 위에서 다시.
제작: 보드는 레이저로 잘린 아크릴 부품으로, 두 개의 지지대가 서로 맞물려 있고 지지대의 팔에 얹혀 있는 식각 레벨이 있습니다. 그 조각들은 흑백 플라스틱으로 성형되었다. 조각을 올바른 재생 순서로 정렬할 수 있도록 금형 투명 트레이가 제공됩니다.
또한 가상의 선승들의 인용문들로 가득 찬 게임의 "history"에 관한 우스꽝스럽지만 매우 재미있는 책자와 게임에 대한 주장된 텍스트들과 그것의 역사적 중요성에 대한 참고 문헌 목록도 포함되어 있다.
지금까지 게임즈 매거진의 " 인용문이었다.1993년 최고의 추상 전략 게임&인용과 1994년 Mensa Select.
규칙: 놀이 공간은 4x4x4 볼륨입니다. 플레이어는 검은색과 흰색 조각을 번갈아 볼륨 안에 배치한다. 이 게임을 독특하게 만드는 것은 조각들이다. 고리의 중심에 맞는 고리나 너브인 고체 원반 모양의 "전체"조각과 "반"반"조각들이 있다. 디스크는 다른 유형으로 계산됩니다. 유효한 행에는 링 및/또는 디스크 OR nubs 및/또는 디스크가 포함됩니다. 예를 들어, 당신의 너브를 상대방의 링에 놓는 것이 허용된다. 따라서, 전위는 서로 교차할 수 있다. 게다가, 그 조각들은 돌아가면서 연주해야 한다. 즉, 흰 원반, 검은 원반, 흰 고리, 검은 고리, 흰 너브, 검은 너브, 그리고 위에서 다시.
제작: 보드는 레이저로 잘린 아크릴 부품으로, 두 개의 지지대가 서로 맞물려 있고 지지대의 팔에 얹혀 있는 식각 레벨이 있습니다. 그 조각들은 흑백 플라스틱으로 성형되었다. 조각을 올바른 재생 순서로 정렬할 수 있도록 금형 투명 트레이가 제공됩니다.
또한 가상의 선승들의 인용문들로 가득 찬 게임의 "history"에 관한 우스꽝스럽지만 매우 재미있는 책자와 게임에 대한 주장된 텍스트들과 그것의 역사적 중요성에 대한 참고 문헌 목록도 포함되어 있다.
지금까지 게임즈 매거진의 " 인용문이었다.1993년 최고의 추상 전략 게임&인용과 1994년 Mensa Select.
Char is a three dimensional alignment game similar to the many flavors of 3D tic-tac-toe that have appeared over the years. Its rules and production values raise it above the level of these titles, however.
Rules: The play space is a 4x4x4 volume. Players alternate placing black and white pieces into the volume; the goal is to create a row of four like-colored pieces either orthogonally or diagonally within any plane of the space. What makes the game unique is the pieces: There are "whole" pieces shaped like solid disks, and "half" pieces that are either rings or nubs that fit into the ring's center. Discs count as either other type; a valid row contains either rings and/or disks OR nubs and/or disks. It is allowed to place, for instance, your nub into an opponent's ring (quiet, you!). Therefore, potential lines can intersect one another. Furthermore, the pieces must be played in rotation, i.e. white disk, black disk, then white ring, black ring, then white nub, black nub; then again from the top.
Production: the board is a very nicely designed laser-cut acrylic affair, with two supports that slot into one another, and etched levels that rest on the arms of the supports. The pieces are molded of black and white plastic. Molded clear trays are provided to keep the pieces sorted in the proper playing order.
Also included is a patently ridiculous but highly amusing booklet about the game's "history" full of quotes from fictitious Zen masters and a bibliography of alleged texts about the game and its historical significance.
This was Games Magazine's "Best Abstract Strategy Game" for 1993 and Mensa Select for 1994.
Rules: The play space is a 4x4x4 volume. Players alternate placing black and white pieces into the volume; the goal is to create a row of four like-colored pieces either orthogonally or diagonally within any plane of the space. What makes the game unique is the pieces: There are "whole" pieces shaped like solid disks, and "half" pieces that are either rings or nubs that fit into the ring's center. Discs count as either other type; a valid row contains either rings and/or disks OR nubs and/or disks. It is allowed to place, for instance, your nub into an opponent's ring (quiet, you!). Therefore, potential lines can intersect one another. Furthermore, the pieces must be played in rotation, i.e. white disk, black disk, then white ring, black ring, then white nub, black nub; then again from the top.
Production: the board is a very nicely designed laser-cut acrylic affair, with two supports that slot into one another, and etched levels that rest on the arms of the supports. The pieces are molded of black and white plastic. Molded clear trays are provided to keep the pieces sorted in the proper playing order.
Also included is a patently ridiculous but highly amusing booklet about the game's "history" full of quotes from fictitious Zen masters and a bibliography of alleged texts about the game and its historical significance.
This was Games Magazine's "Best Abstract Strategy Game" for 1993 and Mensa Select for 1994.
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