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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Patrick Keith, Frank Moran, Vicky Morgan-Keith
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아티스트
Giorgio Baroni
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인원
게임 소개
역폭발: 어드벤처 배틀 게임은 1920-30년대 우주 펄프 느낌의 미니어처 교전 게임이다.
게임의 도입부에서 pdf:
"카운터블래스트 어드벤처 배틀 게임(CounterBLAST Adventure Battle Game)은 복고풍의 공상 과학 세계를 배경으로 한 미니어처 전투 게임이다. 솔로와 팀이 함께 한 팀을 이룬다. 플레이어는 게임을 시작할 때 크루를 배치하고 첫 번째 플레이어를 결정하기 위해 주사위를 굴린다. 가장 높은 순위는 “첫 번째 선수”이다. 각 라운드는 <첫 번째 플레이어&rdqu; 시프트를 하며, 두 명의 플레이어 게임에서는 앞뒤로, 세 명 이상의 플레이어가 있는 게임에서는 시계 방향으로 전환한다.
게임은 하나 이상의 라운드에 걸쳐 진행되며, 각 플레이어는 각 크루의 동작을 활성화하고 수행할 수 있는 기회를 갖게 됩니다. 승무원은 진취적(가장 높은 것부터 가장 낮은 것) 순서로 활성화됩니다. 동점일 경우, 첫 번째 플레이어가 한 명의 승무원을 활성화하고 다음 플레이어가 동일한 이니셔티브를 가진 승무원을 활성화하며, 같은 이니셔티브를 가진 모든 플레이어가 활성화될 때까지 계속된다. 모든 승무원이 활동을 수행할 기회를 얻으면 라운드가 완료되고 새로운 라운드가 시작됩니다. 승무원들은 회진 중 나중에 행동을 보류할 수 있다. 그들의 행동을 유지한 승무원의 활성화는 그 이후의 활동들 사이에 이루어질 수 있다. 한 명 이상의 플레이어가 자신의 행동을 유지한 승무원을 활성화하고자 할 경우, 첫 번째 플레이어”가 우선 선택권을 갖게 된다.
한 번 활성화되면 승무원은 한 가지 작업을 수행하고 다른 작업을 저장할 수 없습니다. 사용되지 않는 작업은 손실됩니다.
게임의 도입부에서 pdf:
"카운터블래스트 어드벤처 배틀 게임(CounterBLAST Adventure Battle Game)은 복고풍의 공상 과학 세계를 배경으로 한 미니어처 전투 게임이다. 솔로와 팀이 함께 한 팀을 이룬다. 플레이어는 게임을 시작할 때 크루를 배치하고 첫 번째 플레이어를 결정하기 위해 주사위를 굴린다. 가장 높은 순위는 “첫 번째 선수”이다. 각 라운드는 <첫 번째 플레이어&rdqu; 시프트를 하며, 두 명의 플레이어 게임에서는 앞뒤로, 세 명 이상의 플레이어가 있는 게임에서는 시계 방향으로 전환한다.
게임은 하나 이상의 라운드에 걸쳐 진행되며, 각 플레이어는 각 크루의 동작을 활성화하고 수행할 수 있는 기회를 갖게 됩니다. 승무원은 진취적(가장 높은 것부터 가장 낮은 것) 순서로 활성화됩니다. 동점일 경우, 첫 번째 플레이어가 한 명의 승무원을 활성화하고 다음 플레이어가 동일한 이니셔티브를 가진 승무원을 활성화하며, 같은 이니셔티브를 가진 모든 플레이어가 활성화될 때까지 계속된다. 모든 승무원이 활동을 수행할 기회를 얻으면 라운드가 완료되고 새로운 라운드가 시작됩니다. 승무원들은 회진 중 나중에 행동을 보류할 수 있다. 그들의 행동을 유지한 승무원의 활성화는 그 이후의 활동들 사이에 이루어질 수 있다. 한 명 이상의 플레이어가 자신의 행동을 유지한 승무원을 활성화하고자 할 경우, 첫 번째 플레이어”가 우선 선택권을 갖게 된다.
한 번 활성화되면 승무원은 한 가지 작업을 수행하고 다른 작업을 저장할 수 없습니다. 사용되지 않는 작업은 손실됩니다.
Counterblast: Adventure Battle Game is a miniature skirmish game with a 1920s-'30s space pulp feel.
From the game's intro pdf:
"COUNTERBLAST Adventure Battle Game is miniatures combat set in a retro-inspired Sci-Fi universe where each player commands heroes (or villains) referred to as solos and their companions (or henchmen) referred to as teams. Together, solos and teams form a crew. Players deploy their crews (usually according to scenario rules) and roll a die to determine who will be the “first player” at the start of the game. The highest number rolled (re-rolling any ties) is the “first player”. Each round the “first player” shifts, switching back and forth in a two player game and clockwise in a game of three or more players.
"The game is played over one or more rounds where each player will have the opportunity to activate and perform actions with each member of their crew. Crew members are activated in order of initiative (highest to lowest). In the case of a tie the “first player” that round activates one crew member and when done the next player activates a crew member with that same initiative and so on until all crew members for all players with that initiative have been activated. Once all crew members have had a chance to perform actions the round is complete and a new one begins. Crew members may choose to hold their actions until a later point during the round. Activation of crew members that held their actions may be done between any later activations that round. In the case of more than one player wishing to activate a crew member that held their action the “first player” gets first choice and so on.
"Once activated a crew member may not choose to perform one action and save the other. Any unused actions are lost."
From the game's intro pdf:
"COUNTERBLAST Adventure Battle Game is miniatures combat set in a retro-inspired Sci-Fi universe where each player commands heroes (or villains) referred to as solos and their companions (or henchmen) referred to as teams. Together, solos and teams form a crew. Players deploy their crews (usually according to scenario rules) and roll a die to determine who will be the “first player” at the start of the game. The highest number rolled (re-rolling any ties) is the “first player”. Each round the “first player” shifts, switching back and forth in a two player game and clockwise in a game of three or more players.
"The game is played over one or more rounds where each player will have the opportunity to activate and perform actions with each member of their crew. Crew members are activated in order of initiative (highest to lowest). In the case of a tie the “first player” that round activates one crew member and when done the next player activates a crew member with that same initiative and so on until all crew members for all players with that initiative have been activated. Once all crew members have had a chance to perform actions the round is complete and a new one begins. Crew members may choose to hold their actions until a later point during the round. Activation of crew members that held their actions may be done between any later activations that round. In the case of more than one player wishing to activate a crew member that held their action the “first player” gets first choice and so on.
"Once activated a crew member may not choose to perform one action and save the other. Any unused actions are lost."
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