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BGG랭킹
BGG전체 : 1788
FAMILYGAMES : 492
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.12 / 5
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디자이너
Michael Kiesling
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아티스트
Sergio Chaves, Julien Delval, Harald Lieske, Andreas Rocha
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인원
게임 소개
산수치 기와 쌓기 게임에서 당신이 할 일은 세계적으로 유명한 산수치 궁전의 꽃밭을 만드는 것입니다. 최대 3명의 다른 조경가들과 경쟁하면서 여러분은 장미 정원, 포도밭 테라스, 미로, 분수 등을 만들 수 있는 자신만의 정원 배치 게임보드를 갖게 될 것입니다. 아뇨, 조경은 특정 건물 요건을 충족해야 하고, 불행하게도 당신이 필요로 하는 모든 것을 항상 손에 쥐고 있지는 않을 것입니다.
게임 용어로, 각 플레이어는 행과 열로 나뉜 개인 정원을 가지고 있으며, 각 행은 색을 나타내며, 각 열은 우물이나 정자와 같은 9가지 정원 요소 중 하나를 보여준다. 플레이어는 각 열의 맨 위에 하나의 귀공자로 시작합니다. 공유 타일 공급 보드는 각 플레이어 보드의 색상과 일치하는 색상의 공간이 있는 5개의 행 –와 레이블이 없는 2개의 컬럼을 가지고 있다. 놀이가 시작될 때, 이 보급판 위에 10개의 기와를 놓는데, 각각의 기와는 9개의 정원 요소 중 하나를 묘사한다.
매 턴마다, 플레이어는 자신의 두 카드 중 하나를 손에 들고 플레이하는데, 이것은 공급장치에서 가져올 수 있는 타일을 결정합니다. 예를 들어, 누각 타일, 빨간색 또는 회색 공간의 타일을 가져가는 것이다. 플레이어는 어떠한 타일도 가져갈 수 있는 하나의 카드만 가지고 있지만, 존재하지 않는 정원 요소를 보여주는 카드를 플레이하면 대신 어떤 타일을 가져갈 수 있습니다! 플레이어는 타일의 이미지와 일치하는 열과 타일을 가져온 색상과 일치하는 행의 플레이어 보드에 이 타일을 배치해야 합니다. 만약 이 공간이 이미 채워져 있다면, 그는 타일을 뒤집어서 반대편에 있는 정원사에게 보여주고, 같은 줄이나 같은 열의 빈 공간에 이 타일을 놓습니다. 기와를 놓은 후, 그는 기와가 놓인 길을 따라 귀족을 이동시킬 수 있다. 플레이어는 도달한 행과 동일한 점수를 획득합니다.
그런 다음 플레이어는 공급품을 다시 채우고 새 카드를 뽑는다. 게임은 18라운드 후에 끝납니다. 각 플레이어는 완료된 각 행과 열에 대해 보너스 포인트를 받는다. 또한 각 플레이어는 게임을 시작할 때 9개의 열 중 하나를 보여주는 2개의 주문 카드를 받는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
게임 용어로, 각 플레이어는 행과 열로 나뉜 개인 정원을 가지고 있으며, 각 행은 색을 나타내며, 각 열은 우물이나 정자와 같은 9가지 정원 요소 중 하나를 보여준다. 플레이어는 각 열의 맨 위에 하나의 귀공자로 시작합니다. 공유 타일 공급 보드는 각 플레이어 보드의 색상과 일치하는 색상의 공간이 있는 5개의 행 –와 레이블이 없는 2개의 컬럼을 가지고 있다. 놀이가 시작될 때, 이 보급판 위에 10개의 기와를 놓는데, 각각의 기와는 9개의 정원 요소 중 하나를 묘사한다.
매 턴마다, 플레이어는 자신의 두 카드 중 하나를 손에 들고 플레이하는데, 이것은 공급장치에서 가져올 수 있는 타일을 결정합니다. 예를 들어, 누각 타일, 빨간색 또는 회색 공간의 타일을 가져가는 것이다. 플레이어는 어떠한 타일도 가져갈 수 있는 하나의 카드만 가지고 있지만, 존재하지 않는 정원 요소를 보여주는 카드를 플레이하면 대신 어떤 타일을 가져갈 수 있습니다! 플레이어는 타일의 이미지와 일치하는 열과 타일을 가져온 색상과 일치하는 행의 플레이어 보드에 이 타일을 배치해야 합니다. 만약 이 공간이 이미 채워져 있다면, 그는 타일을 뒤집어서 반대편에 있는 정원사에게 보여주고, 같은 줄이나 같은 열의 빈 공간에 이 타일을 놓습니다. 기와를 놓은 후, 그는 기와가 놓인 길을 따라 귀족을 이동시킬 수 있다. 플레이어는 도달한 행과 동일한 점수를 획득합니다.
그런 다음 플레이어는 공급품을 다시 채우고 새 카드를 뽑는다. 게임은 18라운드 후에 끝납니다. 각 플레이어는 완료된 각 행과 열에 대해 보너스 포인트를 받는다. 또한 각 플레이어는 게임을 시작할 때 9개의 열 중 하나를 보여주는 2개의 주문 카드를 받는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Your task in the tile-laying game Sanssouci is to create a flower garden for the world-famous Sanssouci Palace. Competing against up to three other landscape architects, you'll have your own garden layout game board on which you'll build rose gardens and vineyard terraces, labyrinths and fountains – but not just anywhere, mind you. No, the landscapers must meet certain building requirements, and unfortunately you won't always have at hand everything that you might need.
In game terms, each player has a personal garden that's divided into rows and columns; each row shows a color, while each column shows one of nine garden elements, such as the wells or a pavilion. Players start with one noble at the top of each column. A shared tile supply board has five rows – with colored spaces matching the colors on each player board – and two columns, which are unlabeled. At the start of the game, ten tiles are placed on this supply board; each tile depicts one of the nine garden elements.
Each turn, a player plays one of his two cards in hand, which determines the tile he can take from the supply, e.g. take a pavilion tile, take a tile from the red or gray spaces, etc. The player has only a single card that lets him take any tile – but if he plays a card showing a garden element that isn't present, then he can instead take any tile! The player must place this tile on his player board in the column that matches the image on the tile and the row that matches the color from which the tile was taken. If this space is already filled, he flips the tile to show the gardener on the other side, then places this tile on any free space in the same row or the same column. After placing the tile, he may move one of his nobles along a path of placed tiles as long as the noble ends up in the same column in which it started, but on a lower row. The player scores points equal to the row reached.
The player then refills the supply and draws a new card. The game ends after 18 rounds. Each player then receives bonus points for each completed row and column. Furthermore, each player has received two order cards at the start of the game, each of which shows one of the nine columns; each player receives bonus points for the row reached by the noble in that column. The player with the most points wins.
In game terms, each player has a personal garden that's divided into rows and columns; each row shows a color, while each column shows one of nine garden elements, such as the wells or a pavilion. Players start with one noble at the top of each column. A shared tile supply board has five rows – with colored spaces matching the colors on each player board – and two columns, which are unlabeled. At the start of the game, ten tiles are placed on this supply board; each tile depicts one of the nine garden elements.
Each turn, a player plays one of his two cards in hand, which determines the tile he can take from the supply, e.g. take a pavilion tile, take a tile from the red or gray spaces, etc. The player has only a single card that lets him take any tile – but if he plays a card showing a garden element that isn't present, then he can instead take any tile! The player must place this tile on his player board in the column that matches the image on the tile and the row that matches the color from which the tile was taken. If this space is already filled, he flips the tile to show the gardener on the other side, then places this tile on any free space in the same row or the same column. After placing the tile, he may move one of his nobles along a path of placed tiles as long as the noble ends up in the same column in which it started, but on a lower row. The player scores points equal to the row reached.
The player then refills the supply and draws a new card. The game ends after 18 rounds. Each player then receives bonus points for each completed row and column. Furthermore, each player has received two order cards at the start of the game, each of which shows one of the nine columns; each player receives bonus points for the row reached by the noble in that column. The player with the most points wins.
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