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BGG랭킹
BGG전체 : 10288
WARGAMES : 1861
6.4The Price of Freedom: The American Civil War 1861-1865 (2008) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.84 / 5
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디자이너
Renaud Verlaque
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아티스트
Brien J. Miller, Timothy Schleif, Don Troiani
-
인원
게임 소개
(설계자:)
자유의 가격: 1861-65년 미국 남북전쟁은 2003년 세계 대전 이전 최고의 보드게임 CSR상을 수상한 나폴레옹 시대 이후 르누드 베를라케가 발표한 두 번째 디자인이다.
자유의 가격은 남북전쟁에 대한 진정한 그랜드-전략적 차원의 관점입니다. 독창적인 카드 구동 시스템을 이용해 3시간 만에 꾸준히 플레이가 가능한 간단한 게임에서 강한 역사적 풍미를 선사한다. 이것은 프리덤의 가격을 오늘날의 게이머들은 물론 토너먼트에 이상적인 게임으로 만듭니다.
빠른 게임을 통해 예상할 수 있듯이, 자유의 가격은 의도적으로 낮으며 전쟁에 대한 경제적, 정치적, 외교적 지원을 종합한 척도인 전쟁 노력 수준에 의해 제한된다. 각각의 군용 게임물은 2만에서 3만 명으로 구성된 "corps"를 나타낸다. 군단은 남북전쟁의 모든 애호가가 사랑하거나 싫어하는 다채로운 지휘관들이 이끄는 군대로 조직되어야 한다. 벤 & 인용구에서 25명의 역사적인 육군 사령관이 극장이나 야전 지휘를 맡을 수 있다.스푼스"버틀러는 "마사"로버트 E를 인용합니다. 이소룡은 공격, 방어, 움직임에서 각각 -1, 0, +1 등급을 받았다. 군대는 중요한 영토를 점령하거나 방어하기 위해 경쟁하거나 단순히 서로를 물리치기 위해 경쟁하면서, 동서양의 극장들을 기능적으로 표현하면서도 매우 매력적인 포인트 투 포인트 방식으로 움직이고 싸운다.
이 카드 구동 엔진은 프리덤 프라이스의 어떤 게임도 다른 게임들과 같지 않고 각 캠페인 충동 속에서 해야 할 어려운 선택들이 많다는 것을 보장한다. 이 게임은 균형이 잘 잡힌 55장의 카드를 사용하며, 이 카드들은 모두 양쪽에서 플레이할 수 있다. 각 카드는 일반적으로 상호 배타적인 두 가지 용도를 가지고 있다. 사건은 육군 지도부(총사령관, 에고스의 충돌, 안장에서 쏜 총알) 또는 전투 해결(Blundering Fool, 코끼리 보기, 비호장성 등)에 영향을 미칠 수 있으며, 작전상의 이점을 얻는 데 도움이 될 수 있으며(전략적 이동, 터닝 무브먼트; 내부 라인; 켄터키 사건) 또는 주요 정치, 경제 또는 외교 사건을 시뮬레이션할 수 있습니다.에이드 등) 전체 군대의 크기와 마찬가지로, 손의 크기는 각 측의 전쟁 노력 수준에 따라 결정됩니다.
북군 플레이어는 남군 전쟁 수준을 충분히 낮추거나 남군보다 훨씬 더 많은 수를 차지함으로써 승리할 수 있다. 남군 선수는 1864년 선거에서 링컨이 패배하거나 북군 선수가 역사적인 결과를 얻지 못할 정도로 오래 버텨야 승리할 수 있다.
그러니 내각을 소집하고, 장군들을 소집하고, 군대를 소집하고, 싸울 시간이다. 진정한 자유의 대가가 무엇인지 알아내야 한다!
(Compass Games 웹 사이트:)구성 요소:
1 25&x19&카드스톡 지도
132 카운터
55장의 카드 1벌
선수 지원 카드 2장
규칙 책자 1권
6면 주사위 2개
풀 컬러 박스 및 뚜껑 1개
자유의 가격: 1861-65년 미국 남북전쟁은 2003년 세계 대전 이전 최고의 보드게임 CSR상을 수상한 나폴레옹 시대 이후 르누드 베를라케가 발표한 두 번째 디자인이다.
자유의 가격은 남북전쟁에 대한 진정한 그랜드-전략적 차원의 관점입니다. 독창적인 카드 구동 시스템을 이용해 3시간 만에 꾸준히 플레이가 가능한 간단한 게임에서 강한 역사적 풍미를 선사한다. 이것은 프리덤의 가격을 오늘날의 게이머들은 물론 토너먼트에 이상적인 게임으로 만듭니다.
빠른 게임을 통해 예상할 수 있듯이, 자유의 가격은 의도적으로 낮으며 전쟁에 대한 경제적, 정치적, 외교적 지원을 종합한 척도인 전쟁 노력 수준에 의해 제한된다. 각각의 군용 게임물은 2만에서 3만 명으로 구성된 "corps"를 나타낸다. 군단은 남북전쟁의 모든 애호가가 사랑하거나 싫어하는 다채로운 지휘관들이 이끄는 군대로 조직되어야 한다. 벤 & 인용구에서 25명의 역사적인 육군 사령관이 극장이나 야전 지휘를 맡을 수 있다.스푼스"버틀러는 "마사"로버트 E를 인용합니다. 이소룡은 공격, 방어, 움직임에서 각각 -1, 0, +1 등급을 받았다. 군대는 중요한 영토를 점령하거나 방어하기 위해 경쟁하거나 단순히 서로를 물리치기 위해 경쟁하면서, 동서양의 극장들을 기능적으로 표현하면서도 매우 매력적인 포인트 투 포인트 방식으로 움직이고 싸운다.
이 카드 구동 엔진은 프리덤 프라이스의 어떤 게임도 다른 게임들과 같지 않고 각 캠페인 충동 속에서 해야 할 어려운 선택들이 많다는 것을 보장한다. 이 게임은 균형이 잘 잡힌 55장의 카드를 사용하며, 이 카드들은 모두 양쪽에서 플레이할 수 있다. 각 카드는 일반적으로 상호 배타적인 두 가지 용도를 가지고 있다. 사건은 육군 지도부(총사령관, 에고스의 충돌, 안장에서 쏜 총알) 또는 전투 해결(Blundering Fool, 코끼리 보기, 비호장성 등)에 영향을 미칠 수 있으며, 작전상의 이점을 얻는 데 도움이 될 수 있으며(전략적 이동, 터닝 무브먼트; 내부 라인; 켄터키 사건) 또는 주요 정치, 경제 또는 외교 사건을 시뮬레이션할 수 있습니다.에이드 등) 전체 군대의 크기와 마찬가지로, 손의 크기는 각 측의 전쟁 노력 수준에 따라 결정됩니다.
북군 플레이어는 남군 전쟁 수준을 충분히 낮추거나 남군보다 훨씬 더 많은 수를 차지함으로써 승리할 수 있다. 남군 선수는 1864년 선거에서 링컨이 패배하거나 북군 선수가 역사적인 결과를 얻지 못할 정도로 오래 버텨야 승리할 수 있다.
그러니 내각을 소집하고, 장군들을 소집하고, 군대를 소집하고, 싸울 시간이다. 진정한 자유의 대가가 무엇인지 알아내야 한다!
(Compass Games 웹 사이트:)구성 요소:
1 25&x19&카드스톡 지도
132 카운터
55장의 카드 1벌
선수 지원 카드 2장
규칙 책자 1권
6면 주사위 2개
풀 컬러 박스 및 뚜껑 1개
(from the designer:)
The Price of Freedom: The American Civil War, 1861-65 is Renaud Verlaque's second published design after Age of Napoleon, winner of 2003 Best Pre-WW2 Historical Boardgame CSR award.
The Price of Freedom is a true grand-strategic-level look at the American Civil War. Using an original card-driven system, it provides strong historical flavor in a simple game that can consistently be played in three hours. This makes The Price of Freedom an ideal game for today's gamer's busy lifestyle, as well as for tournaments.
As you might expect from a quick-playing game, counter density in The Price of Freedom is purposefully low and is also constrained by each side’s War Effort level, an aggregate measure of economic, political and diplomatic support for the war. Each military game piece represents a "corps" of 20-30,000 men. Corps must organized into armies led by the colorful commanders that every American Civil War aficionado has come to love or hate. Twenty-five historical army commanders are available for theater or field command, from Ben "Spoons" Butler to "Massa" Robert E. Lee, with each commander rated -1, 0 or +1 for offense, defense and movement. Armies move and fight on a functional and yet very attractive point-to-point representation of the Eastern and Western theaters, vying to capture or defend critical territory or simply to beat each other out.
The card-driven engine ensures that no game of The Price of Freedom is ever the same as another and that there are plenty of hard choices to make in each campaign impulse. The game uses a well-balanced deck of 55 cards that are all playable by both sides. Each card has two uses that are generally mutually exclusive: either it can be used by spending its operational value (ranging 1-3) on various actions (moving, reorganizing or reinforcing armies) or it can be used to implement the event described on the card. Events can affect army leadership (Commander-in-Chief, Clash of Egos, Shot from the Saddle) or battle resolution (Blundering Fool; Seeing the Elephant; Bickering Generals; etc.), help gain operational advantage (Strategic Transfer; Turning Movement; Interior Lines), or simulate major political, economic or diplomatic events (Draft; Kentucky; Blockade; etc.). Like overall army size, hand size is dictated by each side's War Effort level.
The Union player can win by driving down the Confederate War Effort level low enough or by vastly outnumbering Confederate troops. The Confederate player can win in similar fashion or by hanging long and well enough to cause Lincoln to lose the 1864 elections or prevent the Union player from achieving the historical outcome.
So convene your cabinet, call up your generals, muster your troops, it is time to fight and find out what is the true Price of Freedom!
(from Compass Games website:)Components:
1 25"x19" cardstock map
132 counters
1 deck of 55 playing cards
2 player-aid cards
1 rules booklet
2 6-sided dice
1 full color box and lid
The Price of Freedom: The American Civil War, 1861-65 is Renaud Verlaque's second published design after Age of Napoleon, winner of 2003 Best Pre-WW2 Historical Boardgame CSR award.
The Price of Freedom is a true grand-strategic-level look at the American Civil War. Using an original card-driven system, it provides strong historical flavor in a simple game that can consistently be played in three hours. This makes The Price of Freedom an ideal game for today's gamer's busy lifestyle, as well as for tournaments.
As you might expect from a quick-playing game, counter density in The Price of Freedom is purposefully low and is also constrained by each side’s War Effort level, an aggregate measure of economic, political and diplomatic support for the war. Each military game piece represents a "corps" of 20-30,000 men. Corps must organized into armies led by the colorful commanders that every American Civil War aficionado has come to love or hate. Twenty-five historical army commanders are available for theater or field command, from Ben "Spoons" Butler to "Massa" Robert E. Lee, with each commander rated -1, 0 or +1 for offense, defense and movement. Armies move and fight on a functional and yet very attractive point-to-point representation of the Eastern and Western theaters, vying to capture or defend critical territory or simply to beat each other out.
The card-driven engine ensures that no game of The Price of Freedom is ever the same as another and that there are plenty of hard choices to make in each campaign impulse. The game uses a well-balanced deck of 55 cards that are all playable by both sides. Each card has two uses that are generally mutually exclusive: either it can be used by spending its operational value (ranging 1-3) on various actions (moving, reorganizing or reinforcing armies) or it can be used to implement the event described on the card. Events can affect army leadership (Commander-in-Chief, Clash of Egos, Shot from the Saddle) or battle resolution (Blundering Fool; Seeing the Elephant; Bickering Generals; etc.), help gain operational advantage (Strategic Transfer; Turning Movement; Interior Lines), or simulate major political, economic or diplomatic events (Draft; Kentucky; Blockade; etc.). Like overall army size, hand size is dictated by each side's War Effort level.
The Union player can win by driving down the Confederate War Effort level low enough or by vastly outnumbering Confederate troops. The Confederate player can win in similar fashion or by hanging long and well enough to cause Lincoln to lose the 1864 elections or prevent the Union player from achieving the historical outcome.
So convene your cabinet, call up your generals, muster your troops, it is time to fight and find out what is the true Price of Freedom!
(from Compass Games website:)Components:
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2 player-aid cards
1 rules booklet
2 6-sided dice
1 full color box and lid
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