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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
편집증이 최고의 전략이지! 핵 수준으로 벼랑끝 전술을 펼쳐 세계에서 가장 비밀스러운 국가를 통제하라!
이 게임은 가상의 미래의 북한에서 펼쳐진다. 육군, 해군, 공군, 대기업, 파티, 가족 등 당신 파벌의 리더 역할을 하세요. 국제적 긴장 수준을 핵 수준으로 끌어올려 상대를 조종하고 생존하는 데 얼마나 뛰어난지를 반영하는 브링크맨십 점수를 획득하여 승리하십시오. 세상을 날려버리지 않고 20점을 획득하십시오.
국군과 대기업, 당과 가족이 경쟁적으로 중앙위원회를 지지층으로 채운다. 중앙위원회를 운영하는 선수는 지도자입니다! 리더는 한 명뿐이므로 게임의 규칙을 숙지하고 자신에게 유리하게 활용하는 것이 중요합니다! 만약 어느 누구도 위원회를 지배하지 않는다면 거래는 수행되어야만 한다. 각 턴 참가자들은 보드 주변을 따라 이동하며 결정을 내려야 하는 비무장 지대를 따라 이동한다. 결정은 중앙위원회에서 그들이 가지고 있는 카드의 수에 의해 결정된다. 각 턴은 플레이어가 가지고 있는 카드의 수를 변화시킬 수 있으며, 따라서 카드의 영향력을 변화시킬 수 있다. 선수들은 한 선수가 벼랑 끝 전술 포인트 20점을 얻을 때까지 정치에서 스스로를 움직여야 한다. 포인트는 위원회를 장악하고 리더로서 시간을 보내며 다른 플레이어와 거래를 함으로써 얻을 수 있습니다.
동시에 위원회는 국제적 긴장의 수준을 결정한다. 대중 퍼레이드가 대중의 열정을 불러일으키고 벼랑 끝 전술이 핵 수준으로 올라가게 되면서, 플레이어들이 세계 비밀 국가인 국가를 어떻게 운영할 것인가에 따라 누가 게임에서 승리하고 누가 조종될 것인가에 대한 결정이 내려지게 된다.
이것은 빠른 속도로 진행되는 게임으로 이어지며, 선수들은 계속해서 편을 바꾸고, 누가 가장 잘 지지할 수 있는지 알아내고, 정치적 망명에 잡히지 않는다. 그것은 참가자들에게 최고의 것과 최악의 것을 끌어내는 기지와 전략, 강요와 생존의 소모적인 게임입니다! 결국 당신은 단지 이기는 것이 아니라 멋진 저녁의 즐거움을 누리게 될 것이다!
비무장지대의 각 공간은 선수들이 시범경기, 퍼레이드, 로켓 발사, 6자 평화 회담과 핵실험으로 인해 중앙 위원회의 구성이 바뀔 수 있는 기회를 제공한다.
과거의 거래, 더블딜, 더블크로스 그리고 전략이 어디서부터 시작되는지를 볼 수 있습니다. 각 선수의 전략은 자신의 성격의 힘, 자신의 운명에 대한 믿음, 타인을 얼마나 잘 조종하여 그들을 지원하게 할 수 있는지, 그리고 그들이 발생하면서 기회를 어떻게 가장 잘 활용하느냐에 따라 결정될 것이다.
게임이 발전하여 인구가 점점 더 열광함에 따라 긴장이 고조되는 순간들이 발생하며, 국제적인 긴장감은 극에 달하고, 내분은 명확한 동맹이 없으며, 다음 중앙위원회 선거 날짜가 다가오지만, 자발적인 전쟁 게임에 의해 방해를 받게 됩니다! 로켓 발사 리더십의 위기와 혼란. 그러나 선수들이 중앙위원회에서 선택을 한 결과이기 때문에 선수들은 그들 자신만을 비난할 수밖에 없다. 궁극적으로 선수들은 승리선으로의 돌진보다는 올바른 전략이 촉진되는 평화협정을 만들 수 있는 선택권이 있다. 선수가 결승선에 가까워질수록 그 선택이 어떻게 더 어려워지는지를 보는 것은 흥미롭다!
사람들이 말하듯이, 당신의 최고의 전략은 편집증이다, 핵 수준으로 가는 벼랑 끝 전술과 세계의 가장 비밀스러운 국가를 통제하라!
이 게임은 가상의 미래의 북한에서 펼쳐진다. 육군, 해군, 공군, 대기업, 파티, 가족 등 당신 파벌의 리더 역할을 하세요. 국제적 긴장 수준을 핵 수준으로 끌어올려 상대를 조종하고 생존하는 데 얼마나 뛰어난지를 반영하는 브링크맨십 점수를 획득하여 승리하십시오. 세상을 날려버리지 않고 20점을 획득하십시오.
국군과 대기업, 당과 가족이 경쟁적으로 중앙위원회를 지지층으로 채운다. 중앙위원회를 운영하는 선수는 지도자입니다! 리더는 한 명뿐이므로 게임의 규칙을 숙지하고 자신에게 유리하게 활용하는 것이 중요합니다! 만약 어느 누구도 위원회를 지배하지 않는다면 거래는 수행되어야만 한다. 각 턴 참가자들은 보드 주변을 따라 이동하며 결정을 내려야 하는 비무장 지대를 따라 이동한다. 결정은 중앙위원회에서 그들이 가지고 있는 카드의 수에 의해 결정된다. 각 턴은 플레이어가 가지고 있는 카드의 수를 변화시킬 수 있으며, 따라서 카드의 영향력을 변화시킬 수 있다. 선수들은 한 선수가 벼랑 끝 전술 포인트 20점을 얻을 때까지 정치에서 스스로를 움직여야 한다. 포인트는 위원회를 장악하고 리더로서 시간을 보내며 다른 플레이어와 거래를 함으로써 얻을 수 있습니다.
동시에 위원회는 국제적 긴장의 수준을 결정한다. 대중 퍼레이드가 대중의 열정을 불러일으키고 벼랑 끝 전술이 핵 수준으로 올라가게 되면서, 플레이어들이 세계 비밀 국가인 국가를 어떻게 운영할 것인가에 따라 누가 게임에서 승리하고 누가 조종될 것인가에 대한 결정이 내려지게 된다.
이것은 빠른 속도로 진행되는 게임으로 이어지며, 선수들은 계속해서 편을 바꾸고, 누가 가장 잘 지지할 수 있는지 알아내고, 정치적 망명에 잡히지 않는다. 그것은 참가자들에게 최고의 것과 최악의 것을 끌어내는 기지와 전략, 강요와 생존의 소모적인 게임입니다! 결국 당신은 단지 이기는 것이 아니라 멋진 저녁의 즐거움을 누리게 될 것이다!
비무장지대의 각 공간은 선수들이 시범경기, 퍼레이드, 로켓 발사, 6자 평화 회담과 핵실험으로 인해 중앙 위원회의 구성이 바뀔 수 있는 기회를 제공한다.
과거의 거래, 더블딜, 더블크로스 그리고 전략이 어디서부터 시작되는지를 볼 수 있습니다. 각 선수의 전략은 자신의 성격의 힘, 자신의 운명에 대한 믿음, 타인을 얼마나 잘 조종하여 그들을 지원하게 할 수 있는지, 그리고 그들이 발생하면서 기회를 어떻게 가장 잘 활용하느냐에 따라 결정될 것이다.
게임이 발전하여 인구가 점점 더 열광함에 따라 긴장이 고조되는 순간들이 발생하며, 국제적인 긴장감은 극에 달하고, 내분은 명확한 동맹이 없으며, 다음 중앙위원회 선거 날짜가 다가오지만, 자발적인 전쟁 게임에 의해 방해를 받게 됩니다! 로켓 발사 리더십의 위기와 혼란. 그러나 선수들이 중앙위원회에서 선택을 한 결과이기 때문에 선수들은 그들 자신만을 비난할 수밖에 없다. 궁극적으로 선수들은 승리선으로의 돌진보다는 올바른 전략이 촉진되는 평화협정을 만들 수 있는 선택권이 있다. 선수가 결승선에 가까워질수록 그 선택이 어떻게 더 어려워지는지를 보는 것은 흥미롭다!
사람들이 말하듯이, 당신의 최고의 전략은 편집증이다, 핵 수준으로 가는 벼랑 끝 전술과 세계의 가장 비밀스러운 국가를 통제하라!
A game where your best strategy is paranoia! Take brinkmanship to a nuclear level and control the World's most secret State!
The game is played in a fictional future North Korea. Play the leader of your own faction - THE ARMY, NAVY, AIRFORCE, BIG BUSINESS, THE PARTY AND THE FAMILY. Win by getting BRINKMANSHIP points, which reflect how good you are at manipulating your opponents and surviving as you raise the levels of international tension to nuclear levels. Win by getting to 20 points without blowing up the World
The Armed Forces, Big Business, The Party and the Family compete to fill the Central Committee with their supporters. The player who runs the Central Committee is The Leader! There can only ever be one Leader, so it is importnat to understand the rules of the game and use them to your advantage! If no one player dominates the Committee then deals have to be done. Each turn players move around the board along the demilitarised zone which runs along the perimeter of the board and have to make decisions. Decisions are determined by the number of cards they have in The Central Committee. Each turn can change the number of cards a player has and so alter their influence. Players have to manoeuvre themselves through the politics until one player has gained 20 brinkmanship points. Points are gained by taking control of the Committee, time as Leader and from doing deals with other players to get their support.
At the same time the committee decides the level of international tension. As public parades whip up popular fervour and brinkmanship is taken to a nuclear level so the opportunities for players to decide how to run the World's most secret State determine who ends up winning the game and who gets manipulated.
This leads to a fast paced game, players are constantly changing sides, working out who best to support, and not getting caught out in political exile. It is an exhausting game of wit, strategy, coercion and survival that brings out the best and the worst in participants! In the end you don't just win you have an great evening's entertainment!
Each space on the demilitarised zone offers the opportunity for the composition of central committee to change as players are beset with show trials, parades, rocket launches, 6 party peace talks and nuclear tests!
Past deals, double deals, double cross and you see where the strategy starts. Each player's strategy will be determined by their own strength of character, belief in their own destiny, how well they can manipulate others to support them and how they make best use of the opportunities as they arise.
As the game evolves so moments of growing tension occur as the population get ever more excited with increasing parades across the the Country, international tension nears extreme levels, infighting means there are no clear alliances and the date of the next central committee election approaches, only to be disrupted by a spontaneous war game! and rocket launch. Leadership crisis and mayhem. But then players only have themselves to blame as what happens is a result of the choices players make in the central committee. Ultimately players have the choice to create a peace agreement where the right strategies are promoted rather than a dash to the winning line! It is interesting to see how as a player nears the winning line that choice becomes more challenging!
As they say - Your best strategy is paranoia, take brinkmanship to a nuclear level and tale control of the Worlds most secret State!
The game is played in a fictional future North Korea. Play the leader of your own faction - THE ARMY, NAVY, AIRFORCE, BIG BUSINESS, THE PARTY AND THE FAMILY. Win by getting BRINKMANSHIP points, which reflect how good you are at manipulating your opponents and surviving as you raise the levels of international tension to nuclear levels. Win by getting to 20 points without blowing up the World
The Armed Forces, Big Business, The Party and the Family compete to fill the Central Committee with their supporters. The player who runs the Central Committee is The Leader! There can only ever be one Leader, so it is importnat to understand the rules of the game and use them to your advantage! If no one player dominates the Committee then deals have to be done. Each turn players move around the board along the demilitarised zone which runs along the perimeter of the board and have to make decisions. Decisions are determined by the number of cards they have in The Central Committee. Each turn can change the number of cards a player has and so alter their influence. Players have to manoeuvre themselves through the politics until one player has gained 20 brinkmanship points. Points are gained by taking control of the Committee, time as Leader and from doing deals with other players to get their support.
At the same time the committee decides the level of international tension. As public parades whip up popular fervour and brinkmanship is taken to a nuclear level so the opportunities for players to decide how to run the World's most secret State determine who ends up winning the game and who gets manipulated.
This leads to a fast paced game, players are constantly changing sides, working out who best to support, and not getting caught out in political exile. It is an exhausting game of wit, strategy, coercion and survival that brings out the best and the worst in participants! In the end you don't just win you have an great evening's entertainment!
Each space on the demilitarised zone offers the opportunity for the composition of central committee to change as players are beset with show trials, parades, rocket launches, 6 party peace talks and nuclear tests!
Past deals, double deals, double cross and you see where the strategy starts. Each player's strategy will be determined by their own strength of character, belief in their own destiny, how well they can manipulate others to support them and how they make best use of the opportunities as they arise.
As the game evolves so moments of growing tension occur as the population get ever more excited with increasing parades across the the Country, international tension nears extreme levels, infighting means there are no clear alliances and the date of the next central committee election approaches, only to be disrupted by a spontaneous war game! and rocket launch. Leadership crisis and mayhem. But then players only have themselves to blame as what happens is a result of the choices players make in the central committee. Ultimately players have the choice to create a peace agreement where the right strategies are promoted rather than a dash to the winning line! It is interesting to see how as a player nears the winning line that choice becomes more challenging!
As they say - Your best strategy is paranoia, take brinkmanship to a nuclear level and tale control of the Worlds most secret State!
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