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BGG랭킹
BGG전체 : 22985
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.11 / 5
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디자이너
Brett J. Gilbert
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
물론 토끼들이 시골과 당근을 좋아한다는 것은 누구나 알고 있습니다! 가장 좋은 당근은 철길 사이에 자라지만, 여러분은 기차를 주시해야 합니다! 주사위를 굴려 토끼를 최고의 당근 조각으로 던져라; 기차의 길 밖으로 도망칠 필요가 없는 한, 여러분은 행복하게 갉아먹을 수 있다. 촘프, 촘프, 촘프...
카르니켈에서는 각 플레이어가 토끼를 8개의 타일로 된 원형 기차 선로에 놓고 열차 엔진을 출발 공간에 놓고 돌아가며 사용자 지정 주사위를 굴린다. 굴러간 후, "train"이 재생되지 않는 주사위를 설정한 다음 남은 주사위에 각 플레이어 색상이 나타나는 횟수를 세십시오. 토끼 중 한 마리(여러 마리 또는 다른 플레이어)는 트랙의 전체 공간을 시계 방향으로 움직여야 합니다. 그리고 토끼 주사위를 다음 플레이어에게 넘깁니다. 플레이어는 차례대로 자신에게 전달된 주사위만 굴리고 토끼를 타일마다 뛰면서 당근을 가장 많이 모을 수 있는 타일 위에 착륙시키려 한다.
선수가 기차만 굴릴 때, 기차가 움직일 준비가 되면 토끼뛰기는 멈춰야 합니다! 그 플레이어는 7개의 주사위를 모두 다시 굴리고, 굴린 기차의 수를 세고, 트랙 주위에 많은 공간을 이동시킵니다. 기차가 지나가는 기와 위의 모든 토끼들은 기관차에 겁을 먹고 트랙을 벗어나, 이번에는 당근을 모으지 못했다. 기차가 그들에게 도달하지 못했거나 두 개의 터널 타일 중 하나에 있었기 때문에, 아니면 1, 2, 3개의 당근을 잡거나, 당근을 잃을 수 있고, 당근이 폭발한 후에도 여전히 선로에 있는 모든 토끼들은 위험합니다!
그리고 나서 모든 사람들은 트랙으로 돌아가고, 다음 선수는 새로운 경기를 시작하기 위해 모든 주사위를 굴린다. 한 선수가 최소한 8개의 당근을 가지고 있을 때 가장 많은 당근을 가진 사람이 승리합니다!
카르니켈에서는 각 플레이어가 토끼를 8개의 타일로 된 원형 기차 선로에 놓고 열차 엔진을 출발 공간에 놓고 돌아가며 사용자 지정 주사위를 굴린다. 굴러간 후, "train"이 재생되지 않는 주사위를 설정한 다음 남은 주사위에 각 플레이어 색상이 나타나는 횟수를 세십시오. 토끼 중 한 마리(여러 마리 또는 다른 플레이어)는 트랙의 전체 공간을 시계 방향으로 움직여야 합니다. 그리고 토끼 주사위를 다음 플레이어에게 넘깁니다. 플레이어는 차례대로 자신에게 전달된 주사위만 굴리고 토끼를 타일마다 뛰면서 당근을 가장 많이 모을 수 있는 타일 위에 착륙시키려 한다.
선수가 기차만 굴릴 때, 기차가 움직일 준비가 되면 토끼뛰기는 멈춰야 합니다! 그 플레이어는 7개의 주사위를 모두 다시 굴리고, 굴린 기차의 수를 세고, 트랙 주위에 많은 공간을 이동시킵니다. 기차가 지나가는 기와 위의 모든 토끼들은 기관차에 겁을 먹고 트랙을 벗어나, 이번에는 당근을 모으지 못했다. 기차가 그들에게 도달하지 못했거나 두 개의 터널 타일 중 하나에 있었기 때문에, 아니면 1, 2, 3개의 당근을 잡거나, 당근을 잃을 수 있고, 당근이 폭발한 후에도 여전히 선로에 있는 모든 토끼들은 위험합니다!
그리고 나서 모든 사람들은 트랙으로 돌아가고, 다음 선수는 새로운 경기를 시작하기 위해 모든 주사위를 굴린다. 한 선수가 최소한 8개의 당근을 가지고 있을 때 가장 많은 당근을 가진 사람이 승리합니다!
Everybunny knows that rabbits love the countryside — and carrots, of course! The best carrots of all grow between the train tracks, but you have to keep an eye out for trains! Roll the dice and hop your rabbit to the best carrot patch; as long as you don't need to flee out of the path of the train, you can happily nibble away. Chomp, chomp, chomp...
In Karnickel, each player places his rabbit on the circular train track made of eight interchangeable tiles, sets the train engine on its start space, then takes turns rolling the custom dice. After you roll, set any die that shows the "train" out of play, then count up how many times each of the player colors appears on the remaining dice; you must move one of the rabbits (yours or another player's) clockwise around the track the full number of spaces. You then pass the rabbit dice to the next player. Players take turns, each time rolling only the dice passed to them and hopping the rabbits from tile to tile, trying to land on the tiles where they will be able to collect the most carrots.
When a player rolls only trains, the rabbit hopping has to stop as the train is ready to move! That player rerolls all seven dice, counts up the number of trains rolled, then moves the train that many spaces around the track. Every rabbit on a tile that the train moves through is scared away by the engine and hops off the track, failing to collect any carrots this time. All rabbits still on the track after the train moves — either because the train didn't reach them or because they were on one of the two tunnel tiles — get to grab 1, 2 or 3 carrots...or maybe lose one — exploding carrots are a risk!
Everyone then hops back onto the track, and the next player rolls all the dice to start a new round of play. Whoever has the most carrots when one player has at least eight carrots wins!
In Karnickel, each player places his rabbit on the circular train track made of eight interchangeable tiles, sets the train engine on its start space, then takes turns rolling the custom dice. After you roll, set any die that shows the "train" out of play, then count up how many times each of the player colors appears on the remaining dice; you must move one of the rabbits (yours or another player's) clockwise around the track the full number of spaces. You then pass the rabbit dice to the next player. Players take turns, each time rolling only the dice passed to them and hopping the rabbits from tile to tile, trying to land on the tiles where they will be able to collect the most carrots.
When a player rolls only trains, the rabbit hopping has to stop as the train is ready to move! That player rerolls all seven dice, counts up the number of trains rolled, then moves the train that many spaces around the track. Every rabbit on a tile that the train moves through is scared away by the engine and hops off the track, failing to collect any carrots this time. All rabbits still on the track after the train moves — either because the train didn't reach them or because they were on one of the two tunnel tiles — get to grab 1, 2 or 3 carrots...or maybe lose one — exploding carrots are a risk!
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