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7.4Ticket to Ride Map Collection: Volume 4 – Nederland (2013) -
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
Alan R. Moon
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아티스트
Cyrille Daujean, Julien Delval
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인원
게임 소개
탑승 지도 모음 티켓: 4권 - 네덜란드에는 승차권 또는 승차권과 함께 사용할 수 있는 새로운 규칙이 포함된 새로운 게임 보드가 포함되어 있습니다. 유럽에서 선수들이 네덜란드에 기차 노선을 만들고 있다.
TtR 게임플레이의 기본은 항상 &mdash와 동일하게 유지되며, 플레이어들은 한 쌍의 도시들 사이의 경로를 찾기 위해 열차 카드를 수집한다. 네덜랜드는 두 가지 방법으로 이 게임플레이를 뒤틀었다. 첫째, 게임 보드에 있는 거의 모든 경로는 이중 경로로, 도시를 연결하는 두 개의 트랙이 있다. 이 두 루트 모두 아무리 많은 선수가 경기에 나서도 플레이가 가능하다.
둘째, 더블이든 싱글이든 모든 루트는 플레이어가 해당 루트에 건설할 때 지불해야 하는 브리지 통행료가 있다. 단일 경로 또는 복선 경로의 첫 번째 경로에서 플레이어는 1-4 코인 &mdash의 통행료를 은행에 지불하며, 복선 경로의 두 번째 경로에서 플레이어는 첫 번째 트랙을 건설한 플레이어에게 이 통행료를 지불한다. 플레이어는 30코인으로 게임을 시작하며 통행료를 낼 수 없을 경우 차용증을 가져가야 요금을 충당할 수 있으며, 한 번 대여할 때마다 경기 종료 시 5포인트가 발생한다.
게임이 끝나면 플레이어들은 다른 모든 사람과 비교하여 얼마나 많은 코인을 보유하고 있는지에 따라 보너스를 받기 때문에 코인이 중요하다. 예를 들어, 5인용 게임에서 가장 많은 동전을 가진 선수는 55점의 보너스를 획득하고, 2위 선수는 35점을 획득하며, 나머지 선수들은 20점, 10점, 0점을 획득한다. 하지만 대출을 받았다면, 당신은 이 보너스 점수를 받을 자격이 없기 때문에, 선수들은 일찍 그리고 자주 빌드할 동기를 갖게 된다.
이 동전 보너스는 포인트 가치가 큰 다수의 목적지 티켓에 의해 균형을 이룬다: 그 중 6개는 29점 이상이고 다른 17개는 17-26점의 가치이다.
TtR 게임플레이의 기본은 항상 &mdash와 동일하게 유지되며, 플레이어들은 한 쌍의 도시들 사이의 경로를 찾기 위해 열차 카드를 수집한다. 네덜랜드는 두 가지 방법으로 이 게임플레이를 뒤틀었다. 첫째, 게임 보드에 있는 거의 모든 경로는 이중 경로로, 도시를 연결하는 두 개의 트랙이 있다. 이 두 루트 모두 아무리 많은 선수가 경기에 나서도 플레이가 가능하다.
둘째, 더블이든 싱글이든 모든 루트는 플레이어가 해당 루트에 건설할 때 지불해야 하는 브리지 통행료가 있다. 단일 경로 또는 복선 경로의 첫 번째 경로에서 플레이어는 1-4 코인 &mdash의 통행료를 은행에 지불하며, 복선 경로의 두 번째 경로에서 플레이어는 첫 번째 트랙을 건설한 플레이어에게 이 통행료를 지불한다. 플레이어는 30코인으로 게임을 시작하며 통행료를 낼 수 없을 경우 차용증을 가져가야 요금을 충당할 수 있으며, 한 번 대여할 때마다 경기 종료 시 5포인트가 발생한다.
게임이 끝나면 플레이어들은 다른 모든 사람과 비교하여 얼마나 많은 코인을 보유하고 있는지에 따라 보너스를 받기 때문에 코인이 중요하다. 예를 들어, 5인용 게임에서 가장 많은 동전을 가진 선수는 55점의 보너스를 획득하고, 2위 선수는 35점을 획득하며, 나머지 선수들은 20점, 10점, 0점을 획득한다. 하지만 대출을 받았다면, 당신은 이 보너스 점수를 받을 자격이 없기 때문에, 선수들은 일찍 그리고 자주 빌드할 동기를 갖게 된다.
이 동전 보너스는 포인트 가치가 큰 다수의 목적지 티켓에 의해 균형을 이룬다: 그 중 6개는 29점 이상이고 다른 17개는 17-26점의 가치이다.
Ticket to Ride Map Collection: Volume 4 - Nederland contains a new game board with new rules for use with Ticket to Ride or Ticket to Ride: Europe with players now creating train lines in the Netherlands.
The basics of TtR gameplay remain the same as always — players collect train cards in order to claim routes between pairs of cities with the overall goal of completing tickets they hold in hand — but Ticket to Ride: Nederland twists this gameplay in two ways. First, nearly every route on the game board is a double-route, with two tracks connecting cities. Both of these routes are in play no matter how many players are in the game.
Second, every route — whether double or single — has a bridge toll that a player must pay when building on that route. On a single route or the first track of a double route, the player pays this toll — which costs 1-4 coins — to the bank; on the second track of a double route, the player pays this toll to the player who built the first track. Players start the game with 30 coins, and if you can't pay a toll, you must take a loan card to cover the fare, with each loan costing you 5 points at the end of the game.
In addition to helping you avoid loans, coins matter because at game's end, players receive a bonus based on how many coins they hold relative to everyone else. In a five-player game, for example, the player with the most coins scores a 55 point bonus; the 2nd place player scores 35 points, and the other players 20, 10 and 0 points. If you've taken a loan, however, you're ineligible for this bonus scoring, so players have an incentive to build early and often.
These coin bonuses are balanced by the multitude of destination tickets with large point values: six of them are worth 29+ points while another seventeen are worth 17-26 points.
The basics of TtR gameplay remain the same as always — players collect train cards in order to claim routes between pairs of cities with the overall goal of completing tickets they hold in hand — but Ticket to Ride: Nederland twists this gameplay in two ways. First, nearly every route on the game board is a double-route, with two tracks connecting cities. Both of these routes are in play no matter how many players are in the game.
Second, every route — whether double or single — has a bridge toll that a player must pay when building on that route. On a single route or the first track of a double route, the player pays this toll — which costs 1-4 coins — to the bank; on the second track of a double route, the player pays this toll to the player who built the first track. Players start the game with 30 coins, and if you can't pay a toll, you must take a loan card to cover the fare, with each loan costing you 5 points at the end of the game.
In addition to helping you avoid loans, coins matter because at game's end, players receive a bonus based on how many coins they hold relative to everyone else. In a five-player game, for example, the player with the most coins scores a 55 point bonus; the 2nd place player scores 35 points, and the other players 20, 10 and 0 points. If you've taken a loan, however, you're ineligible for this bonus scoring, so players have an incentive to build early and often.
These coin bonuses are balanced by the multitude of destination tickets with large point values: six of them are worth 29+ points while another seventeen are worth 17-26 points.
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