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BGG랭킹
BGG전체 : 6354
FAMILYGAMES : 1705
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.85 / 5
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디자이너
Alexander Pfister
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
오스트리아 게임 디자이너 콩쿠르에서 우승한 Händler der Karibik의 상인들은 카리브해를 벗어나 최대한 많은 돈을 벌려고 하지만 목표를 너무 높게 잡으면 하루 동안 아무것도 가져가지 못할 수도 있다.
110장의 카드 덱에는 각 카드 뒷면에 동전이 그려져 있으며, 플레이어들은 게임 내내 동전을 벌고 지불하며 카드 앞면에 다양한 아이템을 가지고 있다. 턴을 할 때, 플레이어는 한 번에 한 장씩 원하는 만큼 카드를 뽑을 수 있으며, 이를 항구(데크 근처의 지역)에 놓을 수 있다. 각 카드에는 다음 중 하나가 표시됩니다.
갑판 옆을 마주보고 서 있는 사람.
배, 플레이어가 자신의 피플 카드에 충분한 검을 가지고 있으면 즉시 공격할 수 있으며, 그 후에 배는 버려지고, 그렇지 않으면 항구에 남아 있게 된다.
탐험대(Expedition)는 플레이어가 탐험에 필요한 물품을 가지고 있는 사람들을 버림으로써 완수할 때까지 항구 위에 남아 있는 게임이다.
세금 인상은 12개 이상의 동전을 가진 모든 사람이 자신의 돈의 절반을 버려야 하며, 그 후에는 카드가 버려진다.
플레이어가 항구에 이미 있는 배와 같은 이름의 배를 그릴 경우, 너무 많은 시간을 끌어서 항구에 있는 모든 카드가 폐기되면서 차례가 종료된다. 그렇지 않을 경우 플레이어는 원할 때마다 정지한 후 항구에 3척 이하의 배가 있을 경우 1장의 카드를, 4척이 있을 경우 2장의 카드를, 5척이 있을 경우 3장의 카드를 사용할 수 있다. 플레이어들은 배를 강탈하여 동전 수를 모은 다음 카드를 버리고 사람들을 고용하여 동전 수를 지불한다. 활동 중인 플레이어가 1-3장의 카드를 받은 후, 같은 방식으로 하나의 카드를 가져가기 위해 서로가 활동 중인 플레이어에게 1코인을 지불할 수 있습니다.
한 명의 플레이어가 10개 이상의 영향력 포인트를 가지고 있고 원정 카드 —에 표시되며, 적어도 하나의 원정을 완수하면, 모든 플레이어가 같은 수의 턴을 갖게 되며, 가장 영향력 있는 플레이어와 익스페디션이 1개 이상 승리하게 된다.
110장의 카드 덱에는 각 카드 뒷면에 동전이 그려져 있으며, 플레이어들은 게임 내내 동전을 벌고 지불하며 카드 앞면에 다양한 아이템을 가지고 있다. 턴을 할 때, 플레이어는 한 번에 한 장씩 원하는 만큼 카드를 뽑을 수 있으며, 이를 항구(데크 근처의 지역)에 놓을 수 있다. 각 카드에는 다음 중 하나가 표시됩니다.
갑판 옆을 마주보고 서 있는 사람.
배, 플레이어가 자신의 피플 카드에 충분한 검을 가지고 있으면 즉시 공격할 수 있으며, 그 후에 배는 버려지고, 그렇지 않으면 항구에 남아 있게 된다.
탐험대(Expedition)는 플레이어가 탐험에 필요한 물품을 가지고 있는 사람들을 버림으로써 완수할 때까지 항구 위에 남아 있는 게임이다.
세금 인상은 12개 이상의 동전을 가진 모든 사람이 자신의 돈의 절반을 버려야 하며, 그 후에는 카드가 버려진다.
플레이어가 항구에 이미 있는 배와 같은 이름의 배를 그릴 경우, 너무 많은 시간을 끌어서 항구에 있는 모든 카드가 폐기되면서 차례가 종료된다. 그렇지 않을 경우 플레이어는 원할 때마다 정지한 후 항구에 3척 이하의 배가 있을 경우 1장의 카드를, 4척이 있을 경우 2장의 카드를, 5척이 있을 경우 3장의 카드를 사용할 수 있다. 플레이어들은 배를 강탈하여 동전 수를 모은 다음 카드를 버리고 사람들을 고용하여 동전 수를 지불한다. 활동 중인 플레이어가 1-3장의 카드를 받은 후, 같은 방식으로 하나의 카드를 가져가기 위해 서로가 활동 중인 플레이어에게 1코인을 지불할 수 있습니다.
한 명의 플레이어가 10개 이상의 영향력 포인트를 가지고 있고 원정 카드 —에 표시되며, 적어도 하나의 원정을 완수하면, 모든 플레이어가 같은 수의 턴을 갖게 되며, 가장 영향력 있는 플레이어와 익스페디션이 1개 이상 승리하게 된다.
The merchant players in Händler der Karibik, which won the Austrian Game Designers Competition, are trying to earn as much as they can out of the Caribbean Sea, but if they set their goals too high, they might take home nothing for the day.
The 110-card deck depicts a coin on the back of each card — with players earning and paying coins throughout the game — and different items on the card fronts. On a turn, a player can first draw as many cards as he likes, one at a time from the deck, placing them in the harbor (an area near the deck). Each card shows one of the following:
Person, who stays in a face-up row next to deck.
Ship, which the player can attack immediately if he has enough swords on his people cards, after which the ship is discarded; otherwise, the ship stays in the harbor.
Expedition, which remains above the harbor until a player fulfills it by discarding people who have the items required for the expedition.
Tax Increase, which forces everyone with twelve or more coins to discard half their money, after which the card is discarded.
If the player draws a ship with the same name as a ship already in the harbor, he's spent too much time dilly-dallying and his turn ends (after using the ship to attack, if possible), with all the cards in the harbor being discarded. Otherwise, the player can stop whenever he likes, then use/acquire one card if three or fewer ships are in the harbor, two cards if four ships are present, and three cards if five ships are present. Players rob ships, collecting the number of coins shown on them, then discarding the card, while they hire people, paying the number of coins depicted. After the active player takes his 1-3 cards, each other player may pay the active player one coin in order to take one card in the same way.
When one player has at least ten influence points — which are on both people and expedition cards — and has fulfilled at least one expedition, the game is played to the end of the round, giving everyone the same number of turns, then the player with the most influence points and at least one Expedition wins.
The 110-card deck depicts a coin on the back of each card — with players earning and paying coins throughout the game — and different items on the card fronts. On a turn, a player can first draw as many cards as he likes, one at a time from the deck, placing them in the harbor (an area near the deck). Each card shows one of the following:
Person, who stays in a face-up row next to deck.
Ship, which the player can attack immediately if he has enough swords on his people cards, after which the ship is discarded; otherwise, the ship stays in the harbor.
Expedition, which remains above the harbor until a player fulfills it by discarding people who have the items required for the expedition.
Tax Increase, which forces everyone with twelve or more coins to discard half their money, after which the card is discarded.
If the player draws a ship with the same name as a ship already in the harbor, he's spent too much time dilly-dallying and his turn ends (after using the ship to attack, if possible), with all the cards in the harbor being discarded. Otherwise, the player can stop whenever he likes, then use/acquire one card if three or fewer ships are in the harbor, two cards if four ships are present, and three cards if five ships are present. Players rob ships, collecting the number of coins shown on them, then discarding the card, while they hire people, paying the number of coins depicted. After the active player takes his 1-3 cards, each other player may pay the active player one coin in order to take one card in the same way.
When one player has at least ten influence points — which are on both people and expedition cards — and has fulfilled at least one expedition, the game is played to the end of the round, giving everyone the same number of turns, then the player with the most influence points and at least one Expedition wins.
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