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BGG랭킹
BGG전체 : 20097
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Klaus-Jürgen Wrede
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아티스트
Seokjun Lee, Yonghan Song
-
인원
게임 소개
삼국지 영웅은 삼국시대의 전설적인 영웅들의 75가지 독특한 렌더링을 담은 라이트 전략 카드 게임이다. 데크는 3종류의 아이콘(잔, 검, 부채)이 있는 5가지 색상의 히어로 카드 75장과 25장의 계약 카드로 구성되며, 각 플레이어는 3장의 히어로 카드를 임의로 사용하여 라운드를 시작한다.
차례에 따라 플레이어는 1-5장의 히어로 카드나 1-5장의 계약 카드를 내려놓는다. 만약 그녀가 영웅 카드를 깔면, 그녀는 같은 색의 카드를 훔치거나 각각의 이웃들로부터 같은 아이콘의 카드를 훔칠 수 있다. 그런 다음 그녀는 이 카드들을 색깔별로 정렬하여 자신의 소유물에 추가합니다.
각각의 계약 카드를 가지고, 플레이어는 스카우트 — 즉, 상대방의 영웅 스택에서 가장 높은 카드를 훔쳐서 자신의 소유물 —에 추가할 수 있으며, 자신의 앞에 있는 영웅 스택의 한 가지 색상에 계약 카드를 놓음으로써 색을 확보할 수 있다. 이 때, 이 색깔의 카드를 가장 많이 가진 플레이어가 이 색깔의 카드 하나를 꺼내 자신의 성 카드 아래에 포인트로 넣는다. 계약 카드 아래의 영웅 카드는 스카우트가 훔칠 수 없지만, 추가적인 영웅 카드로 충당할 수 있습니다. 어느 쪽이든 움직인 후에, 한 선수는 그녀의 손을 5장의 카드로 리필한다.
데크가 소진되면 각 플레이어가 같은 회전을 가질 때까지 계속 플레이한 다음 각 색깔의 히어로 카드를 채점하여 가장 많은 색상을 가진 플레이어가 3점, 두 번째로 많은 플레이어가 1점을 획득합니다. 포인트를 기록한 다음 카드를 섞으십시오. 경기는 선수 수만큼 진행되며, 점수가 높은 사람이 승리합니다.
차례에 따라 플레이어는 1-5장의 히어로 카드나 1-5장의 계약 카드를 내려놓는다. 만약 그녀가 영웅 카드를 깔면, 그녀는 같은 색의 카드를 훔치거나 각각의 이웃들로부터 같은 아이콘의 카드를 훔칠 수 있다. 그런 다음 그녀는 이 카드들을 색깔별로 정렬하여 자신의 소유물에 추가합니다.
각각의 계약 카드를 가지고, 플레이어는 스카우트 — 즉, 상대방의 영웅 스택에서 가장 높은 카드를 훔쳐서 자신의 소유물 —에 추가할 수 있으며, 자신의 앞에 있는 영웅 스택의 한 가지 색상에 계약 카드를 놓음으로써 색을 확보할 수 있다. 이 때, 이 색깔의 카드를 가장 많이 가진 플레이어가 이 색깔의 카드 하나를 꺼내 자신의 성 카드 아래에 포인트로 넣는다. 계약 카드 아래의 영웅 카드는 스카우트가 훔칠 수 없지만, 추가적인 영웅 카드로 충당할 수 있습니다. 어느 쪽이든 움직인 후에, 한 선수는 그녀의 손을 5장의 카드로 리필한다.
데크가 소진되면 각 플레이어가 같은 회전을 가질 때까지 계속 플레이한 다음 각 색깔의 히어로 카드를 채점하여 가장 많은 색상을 가진 플레이어가 3점, 두 번째로 많은 플레이어가 1점을 획득합니다. 포인트를 기록한 다음 카드를 섞으십시오. 경기는 선수 수만큼 진행되며, 점수가 높은 사람이 승리합니다.
Heroes of the Three Kingdoms is a light strategic card game with 75 unique renderings of legendary heroes of the Three Kingdom period. The deck consists of 75 hero cards in five colors with three types of icons (goblet, sword and fan) and 25 contract cards, and each player starts a round with a random hand of three hero cards.
On a turn, a player lays down 1-5 hero cards or 1-5 contract cards; played hero cards must share either a color or an icon. If she lays down hero cards, she can steal one card of the same color or with the same icon from each of her neighbors. (If her cards share both color and icon, then she must steal cards of the same color or icon.) She then adds these cards to her holdings, sorted by color.
With each contract card, a player can either scout — meaning she steals the topmost card from any opponent's hero stack and adds it to her holdings — or secure a color by placing the contract card on one color of hero stack in front of her. When she does this, the player with the most cards of this color removes one card of this color and places it under her castle card as a point; in case of ties, all players score. The hero cards under a contract card cannot be stolen by a scout, but they can be covered by additional hero cards. After either move, a player then refills her hand to five cards.
When the deck runs out, keep playing until each player has had the same number of turns, then score each color of hero cards, with the player who has the most of a color scoring three points and the secondmost player one point. Record the points, then shuffle the cards. The game lasts as many rounds as the number of players, and whoever has the high score wins.
On a turn, a player lays down 1-5 hero cards or 1-5 contract cards; played hero cards must share either a color or an icon. If she lays down hero cards, she can steal one card of the same color or with the same icon from each of her neighbors. (If her cards share both color and icon, then she must steal cards of the same color or icon.) She then adds these cards to her holdings, sorted by color.
With each contract card, a player can either scout — meaning she steals the topmost card from any opponent's hero stack and adds it to her holdings — or secure a color by placing the contract card on one color of hero stack in front of her. When she does this, the player with the most cards of this color removes one card of this color and places it under her castle card as a point; in case of ties, all players score. The hero cards under a contract card cannot be stolen by a scout, but they can be covered by additional hero cards. After either move, a player then refills her hand to five cards.
When the deck runs out, keep playing until each player has had the same number of turns, then score each color of hero cards, with the player who has the most of a color scoring three points and the secondmost player one point. Record the points, then shuffle the cards. The game lasts as many rounds as the number of players, and whoever has the high score wins.
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