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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Régis Bonnessée
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아티스트
Paul Drouin, Xavier Gueniffey Durin, Mathieu Leyssenne, Paul Mafayon, Joris Riviére
-
인원
게임 소개
Seasons: Path of Destiny는 보드게임 'Seasons'의 두 번째 확장판이다.
마법사여, 와서 운명을 보소서!
아르고스 숲 깊숙한 곳에서는 왕국&르스쿠의 가장 강력한 마법사들 간의 싸움이 치열하게 전개됩니다.
그들의 불타는 욕망을 현실로 만들기 위해서는 용기와 결단이 필요할 것이다. 하지만 운명은 변덕스러운 정부야
위험한 아르고스 탱글위드, 강력한 영원의 찰리스 또는 신비로운 묘지 부적과 같은 20개의 새로운 파워 카드(카드당 2장씩)를 가지고 놀 수 있습니다!
다른 사람의 친숙한 모습을 차단하거나, 플레이어가 선택하지 않은 주사위를 다시 굴리거나, 한 번 사용한 카드(1개의 크리스탈에)를 붙여서 다시 사용하는 등 흥미로운 방식으로 게임의 핵심을 수정하는 기능을 갖춘 새로운 카드들이 있다. 이 팽창의 주력은 운명의 다이 개념에 있다.
한 라운드당 한 번씩, 플레이어는 평소처럼 메뉴에서 주사위를 가져갈 수 있지만, 효과를 적용하는 대신, "운명의 주사위"를 굴린다. 이 다이의 보너스는 일반적으로 시즌 주사위보다 약하지만 플레이어들에게 일정 수의 운명 토큰을 부여한다. 마지막에 토큰을 가장 많이 가진 사람은 +20의 위신을 얻는다.
이 확장은 첫 번째 확장에서 독립적이다(계절: 마법에 걸린 왕국) 및 플레이에 다양한 기능과 새로운 컨셉을 추가할 수 있습니다.
시즌: Path of Destiny의 첫 번째 에디션에서만 특별한 프로모션 카드를 만나보세요. 배니셔의 아이그물! 이 카드의 효과는 페데리코 라티니가 2013년 9월 시즌: 운명의 길 대회 때 만들어냈다.
마법사여, 와서 운명을 보소서!
아르고스 숲 깊숙한 곳에서는 왕국&르스쿠의 가장 강력한 마법사들 간의 싸움이 치열하게 전개됩니다.
그들의 불타는 욕망을 현실로 만들기 위해서는 용기와 결단이 필요할 것이다. 하지만 운명은 변덕스러운 정부야
위험한 아르고스 탱글위드, 강력한 영원의 찰리스 또는 신비로운 묘지 부적과 같은 20개의 새로운 파워 카드(카드당 2장씩)를 가지고 놀 수 있습니다!
다른 사람의 친숙한 모습을 차단하거나, 플레이어가 선택하지 않은 주사위를 다시 굴리거나, 한 번 사용한 카드(1개의 크리스탈에)를 붙여서 다시 사용하는 등 흥미로운 방식으로 게임의 핵심을 수정하는 기능을 갖춘 새로운 카드들이 있다. 이 팽창의 주력은 운명의 다이 개념에 있다.
한 라운드당 한 번씩, 플레이어는 평소처럼 메뉴에서 주사위를 가져갈 수 있지만, 효과를 적용하는 대신, "운명의 주사위"를 굴린다. 이 다이의 보너스는 일반적으로 시즌 주사위보다 약하지만 플레이어들에게 일정 수의 운명 토큰을 부여한다. 마지막에 토큰을 가장 많이 가진 사람은 +20의 위신을 얻는다.
이 확장은 첫 번째 확장에서 독립적이다(계절: 마법에 걸린 왕국) 및 플레이에 다양한 기능과 새로운 컨셉을 추가할 수 있습니다.
시즌: Path of Destiny의 첫 번째 에디션에서만 특별한 프로모션 카드를 만나보세요. 배니셔의 아이그물! 이 카드의 효과는 페데리코 라티니가 2013년 9월 시즌: 운명의 길 대회 때 만들어냈다.
Seasons: Path of Destiny is the second expansion for the board game 'Seasons'.
Come, Mage, and see your destiny!
Deep in the Forest of Argos, the struggle rages on between the Kingdom’s most powerful sorcerers, each convinced of their glorious destiny.
Making their burning desire a reality will require bravery and determination. However, destiny is a fickle mistress...
Play with 20 new Power cards (2 copies of each card) like the dangerous Argosian Tangleweed, the powerful Chalice of Eternity or the mysterious Sepulchral Amulet!
There are new cards with abilities modifying the core of the game in interesting ways, like blocking someone else's familiar, rerolling the die not chosen by any player or straigthening once-used card (for 1 crystal) to use it again this turn. The main power of this expansion lies in the concept of the Die of Destiny.
Once per round, a player can take a die from the menu as usual, but instead of applying its effects, roll a Die of Destiny. The bonuses from this die are generally weaker than those of seasons dice, but it gives the players certain number of destiny tokens. Whoever has most tokens by the end gets +20 prestige (in other words, whoever relied the least on the stronger, seasons dice).
This expansion is independent on the first one (Seasons: Enchanted Kingdom) and adds more variability and some new concepts to your plays.
Only for the first edition of Seasons: Path of Destiny, discover a special promo card: Igramul the Banisher! The effect of this card was created by Federico Latini during the Seasons: Path of Destiny contest in September 2013.
Come, Mage, and see your destiny!
Deep in the Forest of Argos, the struggle rages on between the Kingdom’s most powerful sorcerers, each convinced of their glorious destiny.
Making their burning desire a reality will require bravery and determination. However, destiny is a fickle mistress...
Play with 20 new Power cards (2 copies of each card) like the dangerous Argosian Tangleweed, the powerful Chalice of Eternity or the mysterious Sepulchral Amulet!
There are new cards with abilities modifying the core of the game in interesting ways, like blocking someone else's familiar, rerolling the die not chosen by any player or straigthening once-used card (for 1 crystal) to use it again this turn. The main power of this expansion lies in the concept of the Die of Destiny.
Once per round, a player can take a die from the menu as usual, but instead of applying its effects, roll a Die of Destiny. The bonuses from this die are generally weaker than those of seasons dice, but it gives the players certain number of destiny tokens. Whoever has most tokens by the end gets +20 prestige (in other words, whoever relied the least on the stronger, seasons dice).
This expansion is independent on the first one (Seasons: Enchanted Kingdom) and adds more variability and some new concepts to your plays.
Only for the first edition of Seasons: Path of Destiny, discover a special promo card: Igramul the Banisher! The effect of this card was created by Federico Latini during the Seasons: Path of Destiny contest in September 2013.
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