-
BGG랭킹
BGG전체 : 3739
THEMATIC : 809
STRATEGY : 1729 -
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.81 / 5
-
디자이너
Rob Daviau
-
아티스트
Jared Blando, EJ Dela Cruz, Rob Daviau, Jen Santos, Brian Valeza
-
인원
게임 소개
SeaFall은 4X에서 영감을 받은 게임으로(플레이어 제거/종료 없이) 세계를 배경으로 합니다.
SeaFall에서, 세계는 어두운 시대에서 벗어나기 시작했고, 항해 기술을 재발견하기 시작했다. 플레이어는 새로운 섬을 발견하고, 섬을 탐험하고, 무역을 발전시키고, 습격대를 보내고, 함대함 전투에 참여하는 등의 자문단과 상의하는 본토 제국의 역할을 맡는다. 롭 다비아우가 공동 설계한 '위험의 유산'과 '유행의 유산'에서처럼, SeaFall은 게임이 진행됨에 따라 진화하며, 플레이어들이 세상을 개방함에 따라 모든 테이블에서 각기 다른 내러티브를 구축한다.
이 게임의 규칙 상호 작용의 복잡성 때문에 커뮤니티(주로 Becq)는 캡틴 로그라고 불리는 FAQ를 만들었습니다.
SeaFall에서, 세계는 어두운 시대에서 벗어나기 시작했고, 항해 기술을 재발견하기 시작했다. 플레이어는 새로운 섬을 발견하고, 섬을 탐험하고, 무역을 발전시키고, 습격대를 보내고, 함대함 전투에 참여하는 등의 자문단과 상의하는 본토 제국의 역할을 맡는다. 롭 다비아우가 공동 설계한 '위험의 유산'과 '유행의 유산'에서처럼, SeaFall은 게임이 진행됨에 따라 진화하며, 플레이어들이 세상을 개방함에 따라 모든 테이블에서 각기 다른 내러티브를 구축한다.
이 게임의 규칙 상호 작용의 복잡성 때문에 커뮤니티(주로 Becq)는 캡틴 로그라고 불리는 FAQ를 만들었습니다.
SeaFall is a 4X-inspired game (without player elimination/extermination) set in an "age of sail" world reminiscent of our world.
In SeaFall, the world is starting to claw its way out of a dark age and has begun to rediscover seafaring technology. Players take on the role of a mainland empire that consults with a consortium of advisors to discover new islands, explore those islands, develop trade, send out raiding parties, take part in ship-to-ship combat, and more. As in Risk Legacy and Pandemic Legacy, co-designed by Rob Daviau, SeaFall evolves as the game is played, setting their grudges into the history of the game and building a different narrative at every table as players open up the world.
Due to the complexity of rules interactions in this game, the community (primarily Becq) has created a FAQ called The Captain's Log.
In SeaFall, the world is starting to claw its way out of a dark age and has begun to rediscover seafaring technology. Players take on the role of a mainland empire that consults with a consortium of advisors to discover new islands, explore those islands, develop trade, send out raiding parties, take part in ship-to-ship combat, and more. As in Risk Legacy and Pandemic Legacy, co-designed by Rob Daviau, SeaFall evolves as the game is played, setting their grudges into the history of the game and building a different narrative at every table as players open up the world.
Due to the complexity of rules interactions in this game, the community (primarily Becq) has created a FAQ called The Captain's Log.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18