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BGG랭킹
BGG전체 : 18175
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인원
7-24 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Scott
-
아티스트
Michael Scott
-
인원
게임 소개
8비트 마피아는 두 팀으로 나뉘어 플레이됩니다. 마피아 vs 민간인.
설정:
7-11의 경우 내레이터 1명, 마피아 2명, 수호천사, 탐정, 나머지 1명은 민간인으로 사용합니다.
12-20을 위해 마피아와 자경단원을 한 명 더 추가하세요.
20달러 이상이면 마피아를 다 써요.
추가 민간인을 제거하고 플레이어가 임의로 카드를 선택합니다. 선수들은 자신의 정체성을 다른 선수들과 공유하지 않는다.
게임이 시작되었을 때 민간인들은 마피아 조직원의 수 밖에 모른다. 게임은 낮과 밤을 왔다 갔다 합니다. 밤에 마피아는 한 명의 플레이어를 제거한다. 낮에는 모든 플레이어들이 살인사건에 대해 이야기하고 한 명의 용의자에게 린치를 가하도록 투표를 강요한다. 게임은 모든 마피아가 제거될 때까지 또는 마피아의 수가 민간인을 초과할 때까지 밤과 낮 사이에서 계속 전환된다.
포함된 문자:
내레이터
마피아
수호천사
형사
자경단원
민간인
내레이터는 게임의 흐름을 관리하며 어느 쪽도 구성원으로 참여하지 않습니다. 해설자의 일이 가장 중요합니다. 게임의 느낌은 전적으로 게임을 흥미롭게 하는 그들의 능력에 달려 있다. 어제 밤에 있었던 일을 이야기하는 것은 내레이터’ 내레이터는 그것을 흥미롭게 만들고, 서스펜스, 공포, 유머를 불러일으킬 이야기를 공유해야 하며, 훌륭한 토론으로 이어져야 한다. 토론이 진행되는 동안 해설자는 설명을 위해 개입할 필요가 없는 한 혼자 있어야 한다. 해설자는 표를 흔들거나 참가자들에게 영향을 미치는 어떤 것도 해서는 안 된다.
그 형사는 매일 밤 한 명의 수사관을 고르는 민간인입니다.
수호천사는 민간인으로 매일 밤 한 명의 플레이어를 마피아로부터 보호할 수 있습니다.
자경단원은 화살의 수가 제한된 활을 가진 민간인이다. 그들은 각각의 화살로 하룻밤에 한 명의 플레이어를 죽일 수 있습니다.
경기는 낮에 시작되는데 동점표를 막기 위해서는 홀수 인원이 가장 좋다.
게임 흐름:
첫째 날:
내레이터가 모든 플레이어를 게임에 초대하여 설정을 설명하고 토론을 시작합니다. 플레이어들은 서로가 마피아라고 비난하기 시작한다. 누구든지 어떤 플레이어라도 마피아에 속한다고 비난할 수 있고 다른 플레이어에게 린치를 가하도록 설득할 수 있다. 선수들은 그들이 원하는 것은 무엇이든 말할 수 있다. 그들은 자신의 역할에 대해 거짓말을 할 수 있고, 다른 사람들이 자신이 아닌 사람이라고 생각하도록 허세를 부릴 수 있다. 이것은 모두 폭도들이 그들의 대의에 동참하도록 동기를 부여하기 위한 것이다. 토론 중 언제든 과반수가 린치 찬성표를 던지면 라운드가 끝난다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 그들은 남은 경기 동안 다른 어떤 말도 할 수 없다. 경기는 밤으로 돌아간다.
야간:
해설자는 모든 참가자들에게 눈을 감고 한 손을 계속 다리를 두드리며 누군가가 움직이는 것을 막도록 요구한다. 내레이터는 마피아에게 눈을 뜨라고 요청하며 시작합니다. 마피아 조직원들은 눈을 뜨면 범죄의 공범을 인정한다. 마피아가 묵묵히 목표물을 가리키며 피해자를 고르고, 내레이터는 마피아가 누구를 죽일지 합의했음을 인정하고 눈을 감아달라고 한다.
해설자는 계속 나아가 자경단원에게 눈을 떠달라고 부탁한다. 자경단원은 10명 미만이면 화살 1개, 10명 이상이면 화살 2개가 있다. 자경단원은 게임에 필요한 화살의 수로만 죽일 수 있습니다. 자경단원은 밤에 죽이고 싶은 선수가 있으면 지목한다. 그들은 화살을 사용하고 싶지 않으면 고개를 끄덕일 수도 있습니다. 해설자가 주목하고 그들에게 눈을 감으라고 합니다.
그런 다음 내레이터는 형사들에게 눈을 뜨라고 요청하고 그들은 그들이 마피아라고 믿는 한 명의 플레이어를 가리킬 수 있다. 해설자는 고개를 끄덕임으로써 플레이어들의 유죄나 결백을 인정합니다. 해설자가 형사들에게 눈을 감으라고 한다.
해설자는 수호천사에게 눈을 뜨라고 합니다. 천사는 그들이 밤을 지키고 싶은 한 선수를 가리킵니다. 해설자는 천사에게 눈을 감으라고 한 다음 모든 플레이어에게 눈을 뜨라고 한다.
요일:
내레이터는 짧은 이야기로 전날 밤 누가 죽었는지 알린다(어떤 내레이터가 최고의 이야기를 내놓을 수 있는지 겨루는 대회가 되기도 한다. 천사가 올바른 플레이어를 선택하면 플레이어가 죽을 뻔한 경험에서 살아남아 게임을 계속합니다. 플레이어가 죽으면 조용히 앉아있어야 하며 게임에 영향을 미칠 수 없다.
해설자가 말을 한 후, 토론이 시작되고 플레이어들은 서로를 마피아 조직원으로 비난하기 시작한다. 아직 살아 있는 사람은 누구나 참여할 수 있다. 과반수가 다시 누군가를 린치하는 것에 투표할 때 그 라운드는 끝납니다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 게임은 밤으로 돌아갑니다.
밤은 전날 밤과 마찬가지로 계속된다.
마피오시의 수가 민간인 수보다 많거나 마피아의 모든 구성원이 린치를 당하면 게임은 끝납니다.
설정:
7-11의 경우 내레이터 1명, 마피아 2명, 수호천사, 탐정, 나머지 1명은 민간인으로 사용합니다.
12-20을 위해 마피아와 자경단원을 한 명 더 추가하세요.
20달러 이상이면 마피아를 다 써요.
추가 민간인을 제거하고 플레이어가 임의로 카드를 선택합니다. 선수들은 자신의 정체성을 다른 선수들과 공유하지 않는다.
게임이 시작되었을 때 민간인들은 마피아 조직원의 수 밖에 모른다. 게임은 낮과 밤을 왔다 갔다 합니다. 밤에 마피아는 한 명의 플레이어를 제거한다. 낮에는 모든 플레이어들이 살인사건에 대해 이야기하고 한 명의 용의자에게 린치를 가하도록 투표를 강요한다. 게임은 모든 마피아가 제거될 때까지 또는 마피아의 수가 민간인을 초과할 때까지 밤과 낮 사이에서 계속 전환된다.
포함된 문자:
내레이터
마피아
수호천사
형사
자경단원
민간인
내레이터는 게임의 흐름을 관리하며 어느 쪽도 구성원으로 참여하지 않습니다. 해설자의 일이 가장 중요합니다. 게임의 느낌은 전적으로 게임을 흥미롭게 하는 그들의 능력에 달려 있다. 어제 밤에 있었던 일을 이야기하는 것은 내레이터’ 내레이터는 그것을 흥미롭게 만들고, 서스펜스, 공포, 유머를 불러일으킬 이야기를 공유해야 하며, 훌륭한 토론으로 이어져야 한다. 토론이 진행되는 동안 해설자는 설명을 위해 개입할 필요가 없는 한 혼자 있어야 한다. 해설자는 표를 흔들거나 참가자들에게 영향을 미치는 어떤 것도 해서는 안 된다.
그 형사는 매일 밤 한 명의 수사관을 고르는 민간인입니다.
수호천사는 민간인으로 매일 밤 한 명의 플레이어를 마피아로부터 보호할 수 있습니다.
자경단원은 화살의 수가 제한된 활을 가진 민간인이다. 그들은 각각의 화살로 하룻밤에 한 명의 플레이어를 죽일 수 있습니다.
경기는 낮에 시작되는데 동점표를 막기 위해서는 홀수 인원이 가장 좋다.
게임 흐름:
첫째 날:
내레이터가 모든 플레이어를 게임에 초대하여 설정을 설명하고 토론을 시작합니다. 플레이어들은 서로가 마피아라고 비난하기 시작한다. 누구든지 어떤 플레이어라도 마피아에 속한다고 비난할 수 있고 다른 플레이어에게 린치를 가하도록 설득할 수 있다. 선수들은 그들이 원하는 것은 무엇이든 말할 수 있다. 그들은 자신의 역할에 대해 거짓말을 할 수 있고, 다른 사람들이 자신이 아닌 사람이라고 생각하도록 허세를 부릴 수 있다. 이것은 모두 폭도들이 그들의 대의에 동참하도록 동기를 부여하기 위한 것이다. 토론 중 언제든 과반수가 린치 찬성표를 던지면 라운드가 끝난다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 그들은 남은 경기 동안 다른 어떤 말도 할 수 없다. 경기는 밤으로 돌아간다.
야간:
해설자는 모든 참가자들에게 눈을 감고 한 손을 계속 다리를 두드리며 누군가가 움직이는 것을 막도록 요구한다. 내레이터는 마피아에게 눈을 뜨라고 요청하며 시작합니다. 마피아 조직원들은 눈을 뜨면 범죄의 공범을 인정한다. 마피아가 묵묵히 목표물을 가리키며 피해자를 고르고, 내레이터는 마피아가 누구를 죽일지 합의했음을 인정하고 눈을 감아달라고 한다.
해설자는 계속 나아가 자경단원에게 눈을 떠달라고 부탁한다. 자경단원은 10명 미만이면 화살 1개, 10명 이상이면 화살 2개가 있다. 자경단원은 게임에 필요한 화살의 수로만 죽일 수 있습니다. 자경단원은 밤에 죽이고 싶은 선수가 있으면 지목한다. 그들은 화살을 사용하고 싶지 않으면 고개를 끄덕일 수도 있습니다. 해설자가 주목하고 그들에게 눈을 감으라고 합니다.
그런 다음 내레이터는 형사들에게 눈을 뜨라고 요청하고 그들은 그들이 마피아라고 믿는 한 명의 플레이어를 가리킬 수 있다. 해설자는 고개를 끄덕임으로써 플레이어들의 유죄나 결백을 인정합니다. 해설자가 형사들에게 눈을 감으라고 한다.
해설자는 수호천사에게 눈을 뜨라고 합니다. 천사는 그들이 밤을 지키고 싶은 한 선수를 가리킵니다. 해설자는 천사에게 눈을 감으라고 한 다음 모든 플레이어에게 눈을 뜨라고 한다.
요일:
내레이터는 짧은 이야기로 전날 밤 누가 죽었는지 알린다(어떤 내레이터가 최고의 이야기를 내놓을 수 있는지 겨루는 대회가 되기도 한다. 천사가 올바른 플레이어를 선택하면 플레이어가 죽을 뻔한 경험에서 살아남아 게임을 계속합니다. 플레이어가 죽으면 조용히 앉아있어야 하며 게임에 영향을 미칠 수 없다.
해설자가 말을 한 후, 토론이 시작되고 플레이어들은 서로를 마피아 조직원으로 비난하기 시작한다. 아직 살아 있는 사람은 누구나 참여할 수 있다. 과반수가 다시 누군가를 린치하는 것에 투표할 때 그 라운드는 끝납니다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 게임은 밤으로 돌아갑니다.
밤은 전날 밤과 마찬가지로 계속된다.
마피오시의 수가 민간인 수보다 많거나 마피아의 모든 구성원이 린치를 당하면 게임은 끝납니다.
8-Bit Mafia is played with two teams. Mafia vs Civilians.
Set Up:
For 7-11 players use 1 narrator, 2 Mafia, guardian angel, detective, and the remaining as civilians.
For 12-20 add 1 more Mafia and the vigilante.
For 20 plus use all the Mafia.
Remove the extra civilians and players randomly pick their own cards. Players do not share their identity with the other players.
When the game begins the civilians only knowledge is the number of members of the Mafia. The game switches back and forth between day and night. At night the Mafia eliminates one player. During the day all the players converse about the murder and force a vote to lynch one suspect. The game continues to switch between night and day until all the Mafia have been eliminated, or until the number of the Mafia outnumbers the civilians.
Included Characters:
Narrator
The Mafia
Guardian Angel
Detective
Vigilante
Civilians
The narrator runs the flow of the game and does not participate as a member of either party. The narrator’s job is the most important. The feeling of the game entirely depends on their ability to keep the game interesting. It is the narrator’s job to tell the story of what happened the previous night. A narrator should make it interesting, share a story that will invoke suspense, horror, humor, and lead to a great debate. While the debate ensues the narrator should keep to themselves unless they need to step in for clarification. A narrator should never do anything to sway a vote or influence any of the players.
The detective is a civilian that chooses one player to investigate every night.
The guardian angel is a civilian, they are allowed to protect one player from the Mafia every night.
The vigilante is a civilian who has a bow with a limited number of arrows. They are allowed to kill 1 player per night with each arrow.
The game starts during the day, it is best to have an odd number of players, to prevent tying votes.
Game Flow:
Day 1:
The narrator invites all players to the game describes the setting and allows the discussion to begin. Players begin to accuse each other of being in the Mafia. Anyone can accuse any player of being part of the Mafia and try to persuade others to lynch them. Players are allowed to say whatever they want. They can lie about their role, bluff others in to thinking they are someone they are not. This is all to motivate the mob to join their cause. At any time during the discussion if a majority votes to lynch someone the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. They are not allowed to say anything else for the rest of the game. The game turns to night.
Night:
The narrator asks all the players close their eyes and tap one hand continuously on their leg to prevent someone hearing movement. The narrator begins by asking the Mafia to open their eyes. When the members of the Mafia open their eyes they acknowledge their partners in crime. The Mafia picks their victim by silently pointing to the target, the narrator acknowledges that the Mafia agree on who they will kill and asks them to close their eyes.
The narrator moves on and asks the vigilante to open their eyes. The vigilante has 1 arrow if there are under 10 players and 2 arrows if over 10 players. The vigilante can only kill with the number of arrows they have for the game. The vigilante points to a player if they want to kill during the night. They can also nod their head no if they don't want to use an arrow. The narrator takes note and asks them to close their eyes.
The narrator then asks the detectives to open their eyes and they are allowed to point to one player who they believe to be Mafia. The narrator acknowledges the players guilt or innocence by nodding. The narrator asks the detectives to close their eyes.
The narrator asks the Guardian Angel to open their eyes. The angel points to one player who they wish to guard for the night. The narrator asks the angel to close their eyes then asks all players to open their eyes.
Day:
The narrator announces who died the previous night with a short story (It often becomes a contest to see which narrator can come up with the best stories). If the angel chose the correct player the player survives the near death experience and continues in the game. If the player dies they must sit silent, they are not allowed to influence the game.
After the narrator speaks a discussion begins and players begin to accuse each other of being a member of the Mafia. Anyone that is still alive can participate. When the majority votes to lynch someone again the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. The game reverts to night.
Night continues just as the previous night....
The game is over if the number of Mafiosi outnumber the civilians or if all members of the Mafia are lynched.
Set Up:
For 7-11 players use 1 narrator, 2 Mafia, guardian angel, detective, and the remaining as civilians.
For 12-20 add 1 more Mafia and the vigilante.
For 20 plus use all the Mafia.
Remove the extra civilians and players randomly pick their own cards. Players do not share their identity with the other players.
When the game begins the civilians only knowledge is the number of members of the Mafia. The game switches back and forth between day and night. At night the Mafia eliminates one player. During the day all the players converse about the murder and force a vote to lynch one suspect. The game continues to switch between night and day until all the Mafia have been eliminated, or until the number of the Mafia outnumbers the civilians.
Included Characters:
Narrator
The Mafia
Guardian Angel
Detective
Vigilante
Civilians
The narrator runs the flow of the game and does not participate as a member of either party. The narrator’s job is the most important. The feeling of the game entirely depends on their ability to keep the game interesting. It is the narrator’s job to tell the story of what happened the previous night. A narrator should make it interesting, share a story that will invoke suspense, horror, humor, and lead to a great debate. While the debate ensues the narrator should keep to themselves unless they need to step in for clarification. A narrator should never do anything to sway a vote or influence any of the players.
The detective is a civilian that chooses one player to investigate every night.
The guardian angel is a civilian, they are allowed to protect one player from the Mafia every night.
The vigilante is a civilian who has a bow with a limited number of arrows. They are allowed to kill 1 player per night with each arrow.
The game starts during the day, it is best to have an odd number of players, to prevent tying votes.
Game Flow:
Day 1:
The narrator invites all players to the game describes the setting and allows the discussion to begin. Players begin to accuse each other of being in the Mafia. Anyone can accuse any player of being part of the Mafia and try to persuade others to lynch them. Players are allowed to say whatever they want. They can lie about their role, bluff others in to thinking they are someone they are not. This is all to motivate the mob to join their cause. At any time during the discussion if a majority votes to lynch someone the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. They are not allowed to say anything else for the rest of the game. The game turns to night.
Night:
The narrator asks all the players close their eyes and tap one hand continuously on their leg to prevent someone hearing movement. The narrator begins by asking the Mafia to open their eyes. When the members of the Mafia open their eyes they acknowledge their partners in crime. The Mafia picks their victim by silently pointing to the target, the narrator acknowledges that the Mafia agree on who they will kill and asks them to close their eyes.
The narrator moves on and asks the vigilante to open their eyes. The vigilante has 1 arrow if there are under 10 players and 2 arrows if over 10 players. The vigilante can only kill with the number of arrows they have for the game. The vigilante points to a player if they want to kill during the night. They can also nod their head no if they don't want to use an arrow. The narrator takes note and asks them to close their eyes.
The narrator then asks the detectives to open their eyes and they are allowed to point to one player who they believe to be Mafia. The narrator acknowledges the players guilt or innocence by nodding. The narrator asks the detectives to close their eyes.
The narrator asks the Guardian Angel to open their eyes. The angel points to one player who they wish to guard for the night. The narrator asks the angel to close their eyes then asks all players to open their eyes.
Day:
The narrator announces who died the previous night with a short story (It often becomes a contest to see which narrator can come up with the best stories). If the angel chose the correct player the player survives the near death experience and continues in the game. If the player dies they must sit silent, they are not allowed to influence the game.
After the narrator speaks a discussion begins and players begin to accuse each other of being a member of the Mafia. Anyone that is still alive can participate. When the majority votes to lynch someone again the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. The game reverts to night.
Night continues just as the previous night....
The game is over if the number of Mafiosi outnumber the civilians or if all members of the Mafia are lynched.
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