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게임 소개
8비트 늑대인간은 두 개의 팀으로 플레이됩니다. 늑대인간 vs 마을 사람들.
설정:
7-11명의 플레이어는 해설자 1명, 늑대인간 2명, 의사, 선견자, 그리고 나머지를 마을 주민으로 사용한다.
12-20일 동안 늑대인간, 마녀, 사냥꾼 1명을 더 추가하세요.
20 이상이면 모든 늑대인간을 이용하세요.
남은 마을 사람들을 제거하고 무작위로 각 플레이어에게 카드를 나눠주세요. 선수들은 자신의 정체성을 다른 선수들과 공유하지 않는다.
게임이 시작되면 마을 사람들은 늑대인간의 숫자만 알고 있다. 게임은 낮과 밤을 왔다 갔다 합니다. 밤에는 늑대인간들이 한 명을 제거한다. 낮 동안 플레이어들은 살인 사건에 대해 이야기하고 한 명의 용의자를 제거하기 위해 투표를 강요한다. 게임은 늑대인간들이 모두 사라지거나, 늑대인간들의 수가 마을사람들의 수를 초과할 때까지 밤과 낮 사이에서 계속 전환된다.
포함된 문자:
1) 내레이터
5) 늑대인간
1) 닥터
1) 마녀
1) 선견자
1) 헌터
14) 마을 사람들
내레이터는 게임의 흐름을 관리하며 어느 쪽도 구성원으로 참여하지 않습니다. 해설자의 일이 가장 중요합니다. 게임의 느낌은 전적으로 게임을 흥미롭게 하는 그들의 능력에 달려 있다. 어제 밤에 있었던 일을 이야기하는 것은 내레이터’ 내레이터는 그것을 흥미롭게 만들고, 서스펜스, 공포, 유머를 불러일으킬 이야기를 공유해야 하며, 훌륭한 토론으로 이어져야 한다. 토론이 진행되는 동안 해설자는 설명을 위해 개입할 필요가 없는 한 혼자 있어야 한다. 해설자는 표를 흔들거나 참가자들에게 영향을 미치는 어떤 것도 해서는 안 된다.
선견자는 매일 밤 조사하기 위해 한 명의 선수를 선택하는 마을 주민입니다.
의사는 마을 주민이고, 매일 밤 늑대인간으로부터 보호하기 위해 무작위로 한 명의 선수를 선택할 수 있습니다.
마녀는 치유 물약과 죽음의 물약, 두 가지 물약을 가지고 있습니다. 물약은 경기 중에 각각 한 번만 사용할 수 있습니다. 밤에 누군가를 부활시킬 때 썼지 낮에 사람을 죽일 때 쓰는 거야
헌터는 그들이 죽을 때 한 명의 플레이어를 데리고 갈 수 있는 마을 사람이다.
경기는 낮에 시작되는데 동점표를 막기 위해서는 홀수 인원이 가장 좋다.
게임 흐름:
첫째 날:
내레이터는 모든 플레이어를 게임에 초대하여 마을을 설명하고 토론을 시작할 수 있도록 한다. 플레이어들은 서로를 늑대인간이라고 비난하기 시작한다. 누구든지 어떤 선수라도 늑대인간이라고 비난할 수 있고 다른 선수에게 린치를 가하도록 설득할 수 있다. 선수들은 관중들이 그들의 대의에 동참하도록 동기를 부여하기 위해 그들이 원하는 모든 거짓말을 하거나 허세를 부리는 것이 허용된다. 토론 중 언제든 과반수가 린치 찬성표를 던지면 라운드가 끝난다. 피소된 선수는 탈락하고 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 그 후 경기는 밤으로 바뀐다.
야간:
해설자는 모든 참가자들에게 눈을 감고 한 손을 계속 다리를 두드리며 누군가가 움직이는 것을 막도록 요구한다. 해설자는 늑대인간들에게 눈을 뜨라고 요청하며 시작한다. 늑대인간들은 눈을 뜨면 무리에 있는 다른 늑대인간들을 알아본다. 늑대인간들은 묵묵히 목표물을 가리키며 희생자를 고른다. 해설자는 늑대인간들이 누구를 죽일지에 대해 동의한다는 것을 인정하고 눈을 감아달라고 부탁한다.
해설자는 계속 나아가 마녀에게 눈을 떠달라고 부탁한다. 해설자는 단지 마녀의 역할을 인정하기 위해 이것을 합니다. 마녀는 2일 밤까지 물약을 사용할 수 없습니다. 만약 마녀가 그녀의 물약을 사용하기로 결정한다면 그녀는 밤에 죽이고 싶은 선수를 가리킵니다. 그녀는 그것을 사용하고 싶지 않으면 고개를 끄덕일 수도 있습니다. 내레이터는 주목하고 그녀에게 눈을 감아달라고 부탁한다.
그런 다음 내레이터는 선견자에게 눈을 떠달라고 요청하고 그들은 늑대인간이라고 믿는 한 명의 플레이어를 가리킬 수 있다. 해설자는 고개를 끄덕임으로써 플레이어들의 유죄나 결백을 인정합니다. 해설자가 선견자에게 눈을 감으라고 한다.
내레이터가 의사에게 눈을 뜨라고 합니다. 의사는 그들이 하룻밤 동안 보호하기를 원하는 한 선수를 가리킵니다. 해설자는 의사에게 눈을 감으라고 한 다음 모든 플레이어에게 눈을 뜨라고 한다.
요일:
내레이터는 짧은 이야기로 전날 밤 누가 죽었는지 알린다(어떤 내레이터가 최고의 이야기를 내놓을 수 있는지 겨루는 대회가 되기도 한다. 만약 의사가 보호하고자 하는 플레이어를 선택한다면 플레이어는 죽을 뻔한 경험에서 살아남아 게임을 계속한다. 플레이어가 죽으면 조용히 앉아있어야 하며 게임에 영향을 미칠 수 없다.
해설자가 말을 한 후, 토론이 시작되고 플레이어들은 서로를 늑대인간이라고 비난하기 시작한다. 아직 살아 있는 사람은 누구나 참여할 수 있다. 과반수가 다시 누군가를 린치하는 것에 투표할 때 그 라운드는 끝납니다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 게임은 밤으로 돌아갑니다.
밤은 전날 밤과 마찬가지로 계속된다.
마을 사람보다 늑대인간이 더 많거나 늑대인간이 모두 린치를 당하면 게임은 끝난다.
설정:
7-11명의 플레이어는 해설자 1명, 늑대인간 2명, 의사, 선견자, 그리고 나머지를 마을 주민으로 사용한다.
12-20일 동안 늑대인간, 마녀, 사냥꾼 1명을 더 추가하세요.
20 이상이면 모든 늑대인간을 이용하세요.
남은 마을 사람들을 제거하고 무작위로 각 플레이어에게 카드를 나눠주세요. 선수들은 자신의 정체성을 다른 선수들과 공유하지 않는다.
게임이 시작되면 마을 사람들은 늑대인간의 숫자만 알고 있다. 게임은 낮과 밤을 왔다 갔다 합니다. 밤에는 늑대인간들이 한 명을 제거한다. 낮 동안 플레이어들은 살인 사건에 대해 이야기하고 한 명의 용의자를 제거하기 위해 투표를 강요한다. 게임은 늑대인간들이 모두 사라지거나, 늑대인간들의 수가 마을사람들의 수를 초과할 때까지 밤과 낮 사이에서 계속 전환된다.
포함된 문자:
1) 내레이터
5) 늑대인간
1) 닥터
1) 마녀
1) 선견자
1) 헌터
14) 마을 사람들
내레이터는 게임의 흐름을 관리하며 어느 쪽도 구성원으로 참여하지 않습니다. 해설자의 일이 가장 중요합니다. 게임의 느낌은 전적으로 게임을 흥미롭게 하는 그들의 능력에 달려 있다. 어제 밤에 있었던 일을 이야기하는 것은 내레이터’ 내레이터는 그것을 흥미롭게 만들고, 서스펜스, 공포, 유머를 불러일으킬 이야기를 공유해야 하며, 훌륭한 토론으로 이어져야 한다. 토론이 진행되는 동안 해설자는 설명을 위해 개입할 필요가 없는 한 혼자 있어야 한다. 해설자는 표를 흔들거나 참가자들에게 영향을 미치는 어떤 것도 해서는 안 된다.
선견자는 매일 밤 조사하기 위해 한 명의 선수를 선택하는 마을 주민입니다.
의사는 마을 주민이고, 매일 밤 늑대인간으로부터 보호하기 위해 무작위로 한 명의 선수를 선택할 수 있습니다.
마녀는 치유 물약과 죽음의 물약, 두 가지 물약을 가지고 있습니다. 물약은 경기 중에 각각 한 번만 사용할 수 있습니다. 밤에 누군가를 부활시킬 때 썼지 낮에 사람을 죽일 때 쓰는 거야
헌터는 그들이 죽을 때 한 명의 플레이어를 데리고 갈 수 있는 마을 사람이다.
경기는 낮에 시작되는데 동점표를 막기 위해서는 홀수 인원이 가장 좋다.
게임 흐름:
첫째 날:
내레이터는 모든 플레이어를 게임에 초대하여 마을을 설명하고 토론을 시작할 수 있도록 한다. 플레이어들은 서로를 늑대인간이라고 비난하기 시작한다. 누구든지 어떤 선수라도 늑대인간이라고 비난할 수 있고 다른 선수에게 린치를 가하도록 설득할 수 있다. 선수들은 관중들이 그들의 대의에 동참하도록 동기를 부여하기 위해 그들이 원하는 모든 거짓말을 하거나 허세를 부리는 것이 허용된다. 토론 중 언제든 과반수가 린치 찬성표를 던지면 라운드가 끝난다. 피소된 선수는 탈락하고 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 그 후 경기는 밤으로 바뀐다.
야간:
해설자는 모든 참가자들에게 눈을 감고 한 손을 계속 다리를 두드리며 누군가가 움직이는 것을 막도록 요구한다. 해설자는 늑대인간들에게 눈을 뜨라고 요청하며 시작한다. 늑대인간들은 눈을 뜨면 무리에 있는 다른 늑대인간들을 알아본다. 늑대인간들은 묵묵히 목표물을 가리키며 희생자를 고른다. 해설자는 늑대인간들이 누구를 죽일지에 대해 동의한다는 것을 인정하고 눈을 감아달라고 부탁한다.
해설자는 계속 나아가 마녀에게 눈을 떠달라고 부탁한다. 해설자는 단지 마녀의 역할을 인정하기 위해 이것을 합니다. 마녀는 2일 밤까지 물약을 사용할 수 없습니다. 만약 마녀가 그녀의 물약을 사용하기로 결정한다면 그녀는 밤에 죽이고 싶은 선수를 가리킵니다. 그녀는 그것을 사용하고 싶지 않으면 고개를 끄덕일 수도 있습니다. 내레이터는 주목하고 그녀에게 눈을 감아달라고 부탁한다.
그런 다음 내레이터는 선견자에게 눈을 떠달라고 요청하고 그들은 늑대인간이라고 믿는 한 명의 플레이어를 가리킬 수 있다. 해설자는 고개를 끄덕임으로써 플레이어들의 유죄나 결백을 인정합니다. 해설자가 선견자에게 눈을 감으라고 한다.
내레이터가 의사에게 눈을 뜨라고 합니다. 의사는 그들이 하룻밤 동안 보호하기를 원하는 한 선수를 가리킵니다. 해설자는 의사에게 눈을 감으라고 한 다음 모든 플레이어에게 눈을 뜨라고 한다.
요일:
내레이터는 짧은 이야기로 전날 밤 누가 죽었는지 알린다(어떤 내레이터가 최고의 이야기를 내놓을 수 있는지 겨루는 대회가 되기도 한다. 만약 의사가 보호하고자 하는 플레이어를 선택한다면 플레이어는 죽을 뻔한 경험에서 살아남아 게임을 계속한다. 플레이어가 죽으면 조용히 앉아있어야 하며 게임에 영향을 미칠 수 없다.
해설자가 말을 한 후, 토론이 시작되고 플레이어들은 서로를 늑대인간이라고 비난하기 시작한다. 아직 살아 있는 사람은 누구나 참여할 수 있다. 과반수가 다시 누군가를 린치하는 것에 투표할 때 그 라운드는 끝납니다. 피소된 선수는 탈락하고 그들은 그들의 진짜 정체를 밝혀야 한다. 게임은 밤으로 돌아갑니다.
밤은 전날 밤과 마찬가지로 계속된다.
마을 사람보다 늑대인간이 더 많거나 늑대인간이 모두 린치를 당하면 게임은 끝난다.
8-Bit Werewolf is played with two teams. Werewolves vs villagers.
Set Up:
For 7-11 players use 1 narrator, 2 werewolves, doctor, seer, and the rest as villagers.
For 12-20 add 1 more werewolf, the witch, and hunter.
For 20 plus, use all the werewolves.
Remove the extra villagers and randomly pass out the cards to each player. Players do not share their identity with the other players.
When the game begins the villagers only knowledge is the number of werewolves. The game switches back and forth between day and night. At night the werewolves eliminate one player. During the day the players converse about the murder and force a vote to eliminate one suspect. The game continues to switch between night and day until all the werewolves have been eliminated, or until the number of werewolves outnumbers the villagers.
Included Characters:
1) Narrator
5) Werewolves
1) Doctor
1) Witch
1) Seer
1) Hunter
14) Villagers
The narrator runs the flow of the game and does not participate as a member of either party. The narrator’s job is the most important. The feeling of the game entirely depends on their ability to keep the game interesting. It is the narrator’s job to tell the story of what happened the previous night. A narrator should make it interesting, share a story that will invoke suspense, horror, humor, and lead to a great debate. While the debate ensues the narrator should keep to themselves unless they need to step in for clarification. A narrator should never do anything to sway a vote or influence any of the players.
The seer is a villager that chooses one player to investigate every night.
The doctor is a villager, they are allowed to choose one player randomly to protect from the werewolves every night.
The Witch has 2 potions, a Healing Potion and a Death Potion. The potions can only be used once each during the game. One used at night to resurrect someone. One used during the day to kill someone.
The Hunter is a villager who is allowed to take one player with them when they are killed.
The game starts during the day, it is best to have an odd number of players, to prevent tying votes.
Game Flow:
Day 1:
The narrator invites all players to the game describes the village and allows the discussion to begin. Players begin to accuse each other of being a werewolf. Anyone can accuse any player of being a werewolf and try to persuade others to lynch them. Players are allowed to say whatever they want lie about their roll or bluff all to motivate the mob to join their cause. At any time during the discussion if a majority votes to lynch someone the round is over. The accused player is eliminated and must reveal their true identity. The game then turns to night.
Night:
The narrator asks all the players close their eyes and tap one hand continuously on their leg to prevent someone hearing movement. The narrator begins by asking the werewolves to open their eyes. When the werewolves open their eyes they acknowledge the other werewolves in their pack. The werewolves picks their victim by silently pointing to the target. The narrator acknowledges that the werewolves agree on who they will kill and asks them to close their eyes.
The narrator moves on and asks the witch to open her eyes. The narrator does this just to acknowledge the role of witch. The witch is not allowed to use her potion until night 2. If the witch decides to use her potion she points to a player she wants to kill during the night. She can also nod her head no if she does not want to use it. The narrator takes note and asks her to close her eyes.
The narrator then asks the seer to open their eyes and they are allowed to point to one player who they believe to be a werewolf. The narrator acknowledges the players guilt or innocence by nodding. The narrator asks the seer to close their eyes.
The narrator asks the doctor to open their eyes. The doctor points to one player who they wish to protect for the night. The narrator asks the doctor to close their eyes then asks all players to open their eyes.
Day:
The narrator announces who died the previous night with a short story (It often becomes a contest to see which narrator can come up with the best stories). If the doctor chose the correct player to protect, the player survives the near death experience and continues in the game. If the player dies they must sit silent, they are not allowed to influence the game.
After the narrator speaks a discussion begins and players begin to accuse each other of being a werewolf. Anyone that is still alive can participate. When the majority votes to lynch someone again the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. The game reverts to night.
Night continues just as the previous night....
The game is over if the number of werewolves outnumber the villagers or if all the werewolves are lynched.
Set Up:
For 7-11 players use 1 narrator, 2 werewolves, doctor, seer, and the rest as villagers.
For 12-20 add 1 more werewolf, the witch, and hunter.
For 20 plus, use all the werewolves.
Remove the extra villagers and randomly pass out the cards to each player. Players do not share their identity with the other players.
When the game begins the villagers only knowledge is the number of werewolves. The game switches back and forth between day and night. At night the werewolves eliminate one player. During the day the players converse about the murder and force a vote to eliminate one suspect. The game continues to switch between night and day until all the werewolves have been eliminated, or until the number of werewolves outnumbers the villagers.
Included Characters:
1) Narrator
5) Werewolves
1) Doctor
1) Witch
1) Seer
1) Hunter
14) Villagers
The narrator runs the flow of the game and does not participate as a member of either party. The narrator’s job is the most important. The feeling of the game entirely depends on their ability to keep the game interesting. It is the narrator’s job to tell the story of what happened the previous night. A narrator should make it interesting, share a story that will invoke suspense, horror, humor, and lead to a great debate. While the debate ensues the narrator should keep to themselves unless they need to step in for clarification. A narrator should never do anything to sway a vote or influence any of the players.
The seer is a villager that chooses one player to investigate every night.
The doctor is a villager, they are allowed to choose one player randomly to protect from the werewolves every night.
The Witch has 2 potions, a Healing Potion and a Death Potion. The potions can only be used once each during the game. One used at night to resurrect someone. One used during the day to kill someone.
The Hunter is a villager who is allowed to take one player with them when they are killed.
The game starts during the day, it is best to have an odd number of players, to prevent tying votes.
Game Flow:
Day 1:
The narrator invites all players to the game describes the village and allows the discussion to begin. Players begin to accuse each other of being a werewolf. Anyone can accuse any player of being a werewolf and try to persuade others to lynch them. Players are allowed to say whatever they want lie about their roll or bluff all to motivate the mob to join their cause. At any time during the discussion if a majority votes to lynch someone the round is over. The accused player is eliminated and must reveal their true identity. The game then turns to night.
Night:
The narrator asks all the players close their eyes and tap one hand continuously on their leg to prevent someone hearing movement. The narrator begins by asking the werewolves to open their eyes. When the werewolves open their eyes they acknowledge the other werewolves in their pack. The werewolves picks their victim by silently pointing to the target. The narrator acknowledges that the werewolves agree on who they will kill and asks them to close their eyes.
The narrator moves on and asks the witch to open her eyes. The narrator does this just to acknowledge the role of witch. The witch is not allowed to use her potion until night 2. If the witch decides to use her potion she points to a player she wants to kill during the night. She can also nod her head no if she does not want to use it. The narrator takes note and asks her to close her eyes.
The narrator then asks the seer to open their eyes and they are allowed to point to one player who they believe to be a werewolf. The narrator acknowledges the players guilt or innocence by nodding. The narrator asks the seer to close their eyes.
The narrator asks the doctor to open their eyes. The doctor points to one player who they wish to protect for the night. The narrator asks the doctor to close their eyes then asks all players to open their eyes.
Day:
The narrator announces who died the previous night with a short story (It often becomes a contest to see which narrator can come up with the best stories). If the doctor chose the correct player to protect, the player survives the near death experience and continues in the game. If the player dies they must sit silent, they are not allowed to influence the game.
After the narrator speaks a discussion begins and players begin to accuse each other of being a werewolf. Anyone that is still alive can participate. When the majority votes to lynch someone again the round is over. The accused player is eliminated and they must reveal their true identity. The game reverts to night.
Night continues just as the previous night....
The game is over if the number of werewolves outnumber the villagers or if all the werewolves are lynched.
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