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BGG랭킹
BGG전체 : 3033
ABSTRACTS : 161
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.77 / 5
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디자이너
Bruno Cathala
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아티스트
Vincent Dutrait
-
인원
게임 소개
1870 – 텍사스 깊숙한 곳에서는 멕시코 북부에서 온 롱혼 소의 사육이 성황을 이루고 있습니다. 그것은 현재 텍사스 농부들의 주요 수입원이 되었으며, 동시에 모든 종류의 소 도둑들을 끌어들였다.
롱혼에서 플레이어는 특히 두려움에 떨고 있는 두 명의 무법자 이글 퍼킨스와 제시 아티스트 버드의 역할을 맡는다. 게임의 목적은 간단합니다: 게임이 끝날 때까지 누가 가장 많은 돈을 모을 수 있는지 보기 위해 소를 훔치는 것(가능한 경우 금 덩어리를 몇 개) 또는 누가 그의 상대를 보안관에게 체포할 수 있는지 보는 것!
게임은 9개의 장소를 섞어서 3x3 그리드에 설치하고, 9개의 토큰을 무작위로 선택하여 각 위치에 할당한다(보안관 토큰이 플레이 중이면 너겟 힐에 배치되어야 한다). 마지막으로 각 위치에 색색의 긴 뿔 소를 무작위로 배포한다.오케이션 그리고 나서 출발한 플레이어는 소 4마리가 있는 장소를 선택하고 그 안에 플레이어 피스를 놓는다.
게임은 세 가지 방법 중 하나로 끝난다.
- 플레이어가 보안관 토큰을 가져가면, 그들은 즉시 진다.
- 한 선수가 9마리의 소를 모두 한 색깔로 잡으면, 즉시 승리한다(같은 차례에 두 마리 토끼를 모두 잡으면 지는 것)
- 골드 너겟 토큰은 액면가이며 롱혼 색상은 보드에 있는 같은 색의 소 한 마리당 100달러이다. 예를 들어, 퍼킨스 플레이어가 4마리의 흑인 소를 가지고 있고 5마리가 보드 위에 남아 있다면, 그의 4마리의 검은 롱혼은 각각 500달러의 가치가 있다. 만약 검은 소가 없다면(버드 플레이어가 가지고 있거나 가뭄으로 인해) 그것들은 아무 가치가 없다. 총합이 높은 플레이어가 이깁니다.
플레이어가 턴할 때, 그들은 자신의 위치에 있는 롱혼 색상을 선택하고 모든 색상을 훔친다. 각각의 롱혼이 도난당할 때마다 플레이어는 플레이어 조각을 그 많은 공간으로 옮긴 다음 뒤집으면 다른 플레이어 차례라는 것을 알 수 있다.
롱혼 소의 위치가 지워지면 마지막 롱혼을 가져간 플레이어가 토큰을 선물 받아 활성화해야 한다. 어떤 이는 긍정적이고 어떤 이는 부정적이다. 공간이 비워지면 나중에 이동할 수는 없지만 이동할 수는 없습니다.
롱혼에서 플레이어는 특히 두려움에 떨고 있는 두 명의 무법자 이글 퍼킨스와 제시 아티스트 버드의 역할을 맡는다. 게임의 목적은 간단합니다: 게임이 끝날 때까지 누가 가장 많은 돈을 모을 수 있는지 보기 위해 소를 훔치는 것(가능한 경우 금 덩어리를 몇 개) 또는 누가 그의 상대를 보안관에게 체포할 수 있는지 보는 것!
게임은 9개의 장소를 섞어서 3x3 그리드에 설치하고, 9개의 토큰을 무작위로 선택하여 각 위치에 할당한다(보안관 토큰이 플레이 중이면 너겟 힐에 배치되어야 한다). 마지막으로 각 위치에 색색의 긴 뿔 소를 무작위로 배포한다.오케이션 그리고 나서 출발한 플레이어는 소 4마리가 있는 장소를 선택하고 그 안에 플레이어 피스를 놓는다.
게임은 세 가지 방법 중 하나로 끝난다.
- 플레이어가 보안관 토큰을 가져가면, 그들은 즉시 진다.
- 한 선수가 9마리의 소를 모두 한 색깔로 잡으면, 즉시 승리한다(같은 차례에 두 마리 토끼를 모두 잡으면 지는 것)
- 골드 너겟 토큰은 액면가이며 롱혼 색상은 보드에 있는 같은 색의 소 한 마리당 100달러이다. 예를 들어, 퍼킨스 플레이어가 4마리의 흑인 소를 가지고 있고 5마리가 보드 위에 남아 있다면, 그의 4마리의 검은 롱혼은 각각 500달러의 가치가 있다. 만약 검은 소가 없다면(버드 플레이어가 가지고 있거나 가뭄으로 인해) 그것들은 아무 가치가 없다. 총합이 높은 플레이어가 이깁니다.
플레이어가 턴할 때, 그들은 자신의 위치에 있는 롱혼 색상을 선택하고 모든 색상을 훔친다. 각각의 롱혼이 도난당할 때마다 플레이어는 플레이어 조각을 그 많은 공간으로 옮긴 다음 뒤집으면 다른 플레이어 차례라는 것을 알 수 있다.
롱혼 소의 위치가 지워지면 마지막 롱혼을 가져간 플레이어가 토큰을 선물 받아 활성화해야 한다. 어떤 이는 긍정적이고 어떤 이는 부정적이다. 공간이 비워지면 나중에 이동할 수는 없지만 이동할 수는 없습니다.
1870 – Somewhere deep in Texas, the rearing of Longhorn cattle from northern Mexico is booming. It has now become a major source of income for the Texan farmers, while at the same time attracting cattle thieves of all kinds.
In Longhorn, the players assume the roles of two particularly feared outlaws: Eagle Perkins and Jessie Artist Byrd. The aim of the game is simple: to steal cattle (and a few gold nuggets, if possible) to see who can amass the most money by the end of the game — or who can get his opponent arrested by the sheriff!
The game is set up by shuffling the 9 locations and setting them up in a 3x3 grid, selecting 9 tokens randomly and assigning one to each location (if the sheriff token is in play, it must be placed on Nugget Hill), and finally randomly distributing the coloured longhorn cattle meeples to each location, with the number required being shown on each location. The start player then chooses a location with 4 cattle and places the player piece in it.
The game ends in one of three ways:
- If a player takes the sheriff token, they lose immediately
- If a player takes all 9 cattle of any one colour, they win immediately (if they did both in the same turn, they lose)
- If no legal move can be made, the players score; gold nugget tokens are worth their face value and each colour of longhorn is worth $100 for each cow of the same colour still on the board. For example, if the Perkins player has 4 black cattle and 5 are left on the board, each of his 4 black longhorns are worth $500. If there are no black cattle (because the Byrd player has them, or through drought) then they are worth nothing. The player with the highet total wins.
On a players turn, they choose a colour of longhorn present in their location and steal all of that colour. For each longhorn stolen, the player moves the player piece that many spaces and then flips it, to signify that it is now the other player's turn.
If a location is cleared of longhorn cattle, the player who took the last longhorn must take the token present and activate it. Some are positive and some are negative. Once a space is cleared, it can not be moved to in a future turn, though it can be moved through.
In Longhorn, the players assume the roles of two particularly feared outlaws: Eagle Perkins and Jessie Artist Byrd. The aim of the game is simple: to steal cattle (and a few gold nuggets, if possible) to see who can amass the most money by the end of the game — or who can get his opponent arrested by the sheriff!
The game is set up by shuffling the 9 locations and setting them up in a 3x3 grid, selecting 9 tokens randomly and assigning one to each location (if the sheriff token is in play, it must be placed on Nugget Hill), and finally randomly distributing the coloured longhorn cattle meeples to each location, with the number required being shown on each location. The start player then chooses a location with 4 cattle and places the player piece in it.
The game ends in one of three ways:
- If a player takes the sheriff token, they lose immediately
- If a player takes all 9 cattle of any one colour, they win immediately (if they did both in the same turn, they lose)
- If no legal move can be made, the players score; gold nugget tokens are worth their face value and each colour of longhorn is worth $100 for each cow of the same colour still on the board. For example, if the Perkins player has 4 black cattle and 5 are left on the board, each of his 4 black longhorns are worth $500. If there are no black cattle (because the Byrd player has them, or through drought) then they are worth nothing. The player with the highet total wins.
On a players turn, they choose a colour of longhorn present in their location and steal all of that colour. For each longhorn stolen, the player moves the player piece that many spaces and then flips it, to signify that it is now the other player's turn.
If a location is cleared of longhorn cattle, the player who took the last longhorn must take the token present and activate it. Some are positive and some are negative. Once a space is cleared, it can not be moved to in a future turn, though it can be moved through.
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