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BGG랭킹
BGG전체 : 14440
WARGAMES : 2526
8.3Altar of Freedom: Grand Tactical Battles in the American Civil War (2013) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Greg Wagman
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아티스트
-
인원
게임 소개
"자유의 알타: 남북전쟁의 그랜드 전술 전투"는 미국 남북전쟁에서 가장 큰 규모의 전투를 6mm 규모로 치르기 위한 미니어처 워게임 규칙 세트이다.
이 시스템은 포인트 위주의 토너먼트 경기가 아닌 앤티텀이나 치카마우가와 같은 실제 역사적 시나리오를 위해 설계되었습니다. 선수로서의 역할은 군단이나 육군 대장의 역할을 대신하는 것이 될 것입니다. 최고 수준의 지휘를 받으면, 당신은 사소한 연대나 대령들의 일에 간섭하지 않을 것이다. 당신의 과제는 당신의 사단을 적절한 시간에 적절한 장소에 배치하고 군단 지휘관들의 특출난 인물들과 씨름하는 것입니다. 나머지는 로버트 E. Lee는 아마도 신의 손에 달렸다고 말할 것이다.
그랜드 전술: 규칙은 6mm/10mm 미니어처용으로 설계되었으며 15mm로 변환할 수 있습니다. 1회전 시간은 약 1시간이며, 1개 기지 = 1개 여단이다. 두 군대가 같은 방식으로 기지를 유지하는 한 베이스는 유연하다.
자유의 제단은 턴제 게임이지만 각 턴의 지속 시간은 가변 턴 시계에 의해 결정된다. 각 턴이 시작될 때마다 플레이어들은 비밀리에 우선 순위를 매긴다. 비밀입찰이 끝나면 선수들은 최고 입찰가를 공개하고 우선순위에 따라 분할공작을 시작한다. 매번 새로운 입찰에 도달한 후, 플레이어들은 턴 클록에서 시간을 제거하기 위해 롤링한다. 턴 시계는 플레이어들이 전투 내내 시계를 통제하기 위해 경쟁하기 때문에 게임의 전략적인 중심 부품이다. 시계를 조종하는 자는 카운트다운의 속도를 조절할 수 있다. 시계가 만료되면 턴은 즉시 종료되고 플레이어는 다음 턴으로 넘어가기 전에 몇 가지 사소한 조정을 마친다. 모든 게임은 역사적 시나리오에 기반을 두고 있기 때문에 모든 전투에는 각 지휘관의 승리 조건이 정해져 있다.
이 시스템은 포인트 위주의 토너먼트 경기가 아닌 앤티텀이나 치카마우가와 같은 실제 역사적 시나리오를 위해 설계되었습니다. 선수로서의 역할은 군단이나 육군 대장의 역할을 대신하는 것이 될 것입니다. 최고 수준의 지휘를 받으면, 당신은 사소한 연대나 대령들의 일에 간섭하지 않을 것이다. 당신의 과제는 당신의 사단을 적절한 시간에 적절한 장소에 배치하고 군단 지휘관들의 특출난 인물들과 씨름하는 것입니다. 나머지는 로버트 E. Lee는 아마도 신의 손에 달렸다고 말할 것이다.
그랜드 전술: 규칙은 6mm/10mm 미니어처용으로 설계되었으며 15mm로 변환할 수 있습니다. 1회전 시간은 약 1시간이며, 1개 기지 = 1개 여단이다. 두 군대가 같은 방식으로 기지를 유지하는 한 베이스는 유연하다.
자유의 제단은 턴제 게임이지만 각 턴의 지속 시간은 가변 턴 시계에 의해 결정된다. 각 턴이 시작될 때마다 플레이어들은 비밀리에 우선 순위를 매긴다. 비밀입찰이 끝나면 선수들은 최고 입찰가를 공개하고 우선순위에 따라 분할공작을 시작한다. 매번 새로운 입찰에 도달한 후, 플레이어들은 턴 클록에서 시간을 제거하기 위해 롤링한다. 턴 시계는 플레이어들이 전투 내내 시계를 통제하기 위해 경쟁하기 때문에 게임의 전략적인 중심 부품이다. 시계를 조종하는 자는 카운트다운의 속도를 조절할 수 있다. 시계가 만료되면 턴은 즉시 종료되고 플레이어는 다음 턴으로 넘어가기 전에 몇 가지 사소한 조정을 마친다. 모든 게임은 역사적 시나리오에 기반을 두고 있기 때문에 모든 전투에는 각 지휘관의 승리 조건이 정해져 있다.
"Altar of Freedom: Grand Tactical Battles in the American Civil War" is a set of miniatures wargame rules for fighting the largest battles of the American Civil War in 6mm scale.
This system is designed for real historical scenarios like Antietam or Chickamauga, not for points-driven tournament matches. Your role as a player will be to step into the boots of a corps or army general. Operating at the highest levels of command, you will not bother yourself with micromanaging regiments or interfering in the affairs of your colonels. Your challenge will be coordinating your divisions to be in the right place at the right time and wrestling with the out-sized personalities of your corps commanders. The rest, as Robert E. Lee might say, is in God's hands.
Grand Tactical: The rules are designed for 6mm/10mm miniatures, with an available conversion to 15mm. One turn is approximately one hour, 1" = 150+ yards, and 1 base = 1 brigade. Basing is flexible, so long as both armies are based in the same manner.
Altar of Freedom is a turn-based game, although the duration of each turn is determined by a variable Turn Clock. At the start of each turn, players secretly bid Priority Points for the opportunity to maneuver their divisions before the enemy. After the secret bidding, players reveal their highest bids and begin maneuvering divisions in order of priority. After each new bid is reached, players roll to remove time from the Turn Clock. The Turn Clock is the strategic center-piece of the game, since players vie for control of the clock throughout the battle. He who controls the clock can manipulate the speed of the countdown. When the clock does expire, the turn ends immediately and players complete some minor adjustments before proceeding to the next turn. Because all games are based on historical scenarios, every battle has a defined end with victory conditions for each commander.
This system is designed for real historical scenarios like Antietam or Chickamauga, not for points-driven tournament matches. Your role as a player will be to step into the boots of a corps or army general. Operating at the highest levels of command, you will not bother yourself with micromanaging regiments or interfering in the affairs of your colonels. Your challenge will be coordinating your divisions to be in the right place at the right time and wrestling with the out-sized personalities of your corps commanders. The rest, as Robert E. Lee might say, is in God's hands.
Grand Tactical: The rules are designed for 6mm/10mm miniatures, with an available conversion to 15mm. One turn is approximately one hour, 1" = 150+ yards, and 1 base = 1 brigade. Basing is flexible, so long as both armies are based in the same manner.
Altar of Freedom is a turn-based game, although the duration of each turn is determined by a variable Turn Clock. At the start of each turn, players secretly bid Priority Points for the opportunity to maneuver their divisions before the enemy. After the secret bidding, players reveal their highest bids and begin maneuvering divisions in order of priority. After each new bid is reached, players roll to remove time from the Turn Clock. The Turn Clock is the strategic center-piece of the game, since players vie for control of the clock throughout the battle. He who controls the clock can manipulate the speed of the countdown. When the clock does expire, the turn ends immediately and players complete some minor adjustments before proceeding to the next turn. Because all games are based on historical scenarios, every battle has a defined end with victory conditions for each commander.
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