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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Michele Esmanech
-
아티스트
Michele Esmanech
-
인원
게임 소개
디스토피아에서 범인 수색은 디스토피아 경찰국(섹터 9)의 특수요원 역할을 맡아 네 명의 용의자 중에서 살인사건을 수사하고 범인을 찾아내고 결국 그를 붙잡는 것을 목표로 삼는다.
요원들은 디스토피아라는 거대도시 주변을 돌아다니며 (구역과 교외에 분포된) 수많은 장소들을 조사하고, 사람들과 이야기하고, 수사를 진척시킬 힌트와 단서를 얻어 살인범에게 점점 더 가까이 다가갈 것이다.
디스토피아는 인간과 함께 사는 인공지능 로봇인 AI-Roids 사업을 하는 두 개의 라이벌 기업(바르콤과 Infracorp)이 지배하는 도시이다.
디스토피아는 플레이어들이 조사를 수행해야 하는 수많은 다른 장소들을 특징으로 한다.
디스토피안: 범인수색에는 작업자 배치, 가변 플레이어 파워, 액션 선택, 네트워크 구축, 협동/솔리테어 플레이, 행운을 누립니다.
플레이어는 주사위를 굴려 에이전트 시트에 할당해야 다음과 같은 자원을 얻을 수 있다.
1) 보증: 위치를 입력합니다.
2) 공격: 만남의 공격에 대응합니다.
3) 회피: 공격을 피해 숨다
4) 상호 작용: 만남 또는 장소와 상호 작용합니다.
5) 분석: 힌트를 분석하고 누가 범죄를 저질렀는지에 대한 증거를 획득합니다.
이러한 자원은 선수들이 도시 주변에서 만나게 될 만남을 처리하고, 에이전트의 능력을 향상시켜 궁극적으로 유죄로 판명된 용의자를 잡는 데 사용될 것이다.
게임은 두 단계로 나뉘는데, 첫 번째 단계는 4명의 용의자 중 누가 범죄를 저질렀는지를 밝혀내야 하는 수색, 두 번째 단계는 용의자가 디스토피아에 숨으려고 하는 체이스로, 그리고 그를 체포하는 것은 요원들에게 달려있다.
요원들은 디스토피아라는 거대도시 주변을 돌아다니며 (구역과 교외에 분포된) 수많은 장소들을 조사하고, 사람들과 이야기하고, 수사를 진척시킬 힌트와 단서를 얻어 살인범에게 점점 더 가까이 다가갈 것이다.
디스토피아는 인간과 함께 사는 인공지능 로봇인 AI-Roids 사업을 하는 두 개의 라이벌 기업(바르콤과 Infracorp)이 지배하는 도시이다.
디스토피아는 플레이어들이 조사를 수행해야 하는 수많은 다른 장소들을 특징으로 한다.
디스토피안: 범인수색에는 작업자 배치, 가변 플레이어 파워, 액션 선택, 네트워크 구축, 협동/솔리테어 플레이, 행운을 누립니다.
플레이어는 주사위를 굴려 에이전트 시트에 할당해야 다음과 같은 자원을 얻을 수 있다.
1) 보증: 위치를 입력합니다.
2) 공격: 만남의 공격에 대응합니다.
3) 회피: 공격을 피해 숨다
4) 상호 작용: 만남 또는 장소와 상호 작용합니다.
5) 분석: 힌트를 분석하고 누가 범죄를 저질렀는지에 대한 증거를 획득합니다.
이러한 자원은 선수들이 도시 주변에서 만나게 될 만남을 처리하고, 에이전트의 능력을 향상시켜 궁극적으로 유죄로 판명된 용의자를 잡는 데 사용될 것이다.
게임은 두 단계로 나뉘는데, 첫 번째 단계는 4명의 용의자 중 누가 범죄를 저질렀는지를 밝혀내야 하는 수색, 두 번째 단계는 용의자가 디스토피아에 숨으려고 하는 체이스로, 그리고 그를 체포하는 것은 요원들에게 달려있다.
In Dystopian: the manhunt, one to four players assume the role of special agents of the Dystopia Police Department (called Sector 9), with the goal of investigating a murder case, finding the criminal, among four suspects and, eventually, catching him, it or her, before he gets away.
The agents will move around the megalopolis of Dystopia, investigating the numerous locations (distributed among districts and suburbs) meeting people, talking to them, gaining and finding hints and leads that make the investigation progress, bringing them closer and closer to the murderer.
Dystopia is a City controlled by two rival Corporations (Varcom and Infracorp), that are in the business of AI-Roids: artificially intelligent robots that live with the humans.
Dystopia features a plethora of many different locations, where the players will have to conduct their investigation.
Dystopian: the manhunt features the following mechanics: worker placement, variable player powers, action selection, network building, cooperative/solitaire play, press your luck.
The players will have to roll dice, and allocate them on their agent's sheet to gain these resources:
1) warrants: to enter a location
2) attack: to respond to an attack from an encounter
3) evade: to hide from an attack from an encounter
4) interact: to interact with encounters or locations
5) analyze: to analyze hints and gain evidence about who committed the crime
Such resources will be used to deal with encounters the players will meet around the city, to advance their agent's abilities, ultimately, to catch the suspect who is found guilty.
The game is divided in 2 stages: the first is the Search, where players have to discovered who, among the 4 suspects, committed the crime; and the second, the Chase, where the suspect tries to hide in Dystopia, and it's up to the agents to seize him (it or her).
The agents will move around the megalopolis of Dystopia, investigating the numerous locations (distributed among districts and suburbs) meeting people, talking to them, gaining and finding hints and leads that make the investigation progress, bringing them closer and closer to the murderer.
Dystopia is a City controlled by two rival Corporations (Varcom and Infracorp), that are in the business of AI-Roids: artificially intelligent robots that live with the humans.
Dystopia features a plethora of many different locations, where the players will have to conduct their investigation.
Dystopian: the manhunt features the following mechanics: worker placement, variable player powers, action selection, network building, cooperative/solitaire play, press your luck.
The players will have to roll dice, and allocate them on their agent's sheet to gain these resources:
1) warrants: to enter a location
2) attack: to respond to an attack from an encounter
3) evade: to hide from an attack from an encounter
4) interact: to interact with encounters or locations
5) analyze: to analyze hints and gain evidence about who committed the crime
Such resources will be used to deal with encounters the players will meet around the city, to advance their agent's abilities, ultimately, to catch the suspect who is found guilty.
The game is divided in 2 stages: the first is the Search, where players have to discovered who, among the 4 suspects, committed the crime; and the second, the Chase, where the suspect tries to hide in Dystopia, and it's up to the agents to seize him (it or her).
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