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BGG랭킹
BGG전체 : 12916
WARGAMES : 2109
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Philippe Hardy
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아티스트
Sébastien Brunel
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인원
게임 소개
Par Le Feu, Le Fer et la foi (By Shot, Shock and Faith)는 1562년부터 1598년까지 프랑스에서 일어난 종교 전쟁의 시뮬레이션을 가능하게 한다. 이 내전은 1589년 앙리 4세가 왕위에 오른 후 가톨릭 신자들에게 위그노로 알려진 개신교 신자들을 반대한다.
르네상스 시기의 전쟁술은 빠르게 변화하고 있다. 위대한 봉건 지주들은 도덕에 젖어, 오로지 탐욕에 동기부여된 용병들과 함께 싸운다. 사용되는 무기의 다양성은 충격과 화재를 기반으로 하는 큰 전술적 가능성을 제공한다. 헌병대, 퀴러시에, 리터, 하르케뷔지에, 랜스키넷, 스위스 용병들이 무자비한 싸움을 벌인다.
By Shot, Shock and Faith는 처음으로 그 시대의 다섯 전투를 시뮬레이션 할 수 있는 거대한 전술 게임이다.
생드니(1567년 11월 10일) [...]
JARNAC (1569년 3월 13일) [...]
LA 로슈 라빌 (1569년 6월 25일)[...]
쿠트라스(1587년 10월 20일)[...]
ARQE(1589년 9월 21일) [...]
이것은 전형적인 게임 시스템으로, 평균적인 복잡성의 게임 시스템이며, 여기에는 공격, 반격, 전술적 백스텝과 같은 수동적인 플레이어의 일련의 반응이 포함된다. 그 지도들은 나란히 300미터에서 500미터에 이르는 지역들이다. 색상 코드를 사용하면 움직임과 시선의 비용을 쉽게 결정할 수 있습니다. 게임의 규모는 100~500명의 병사를 위한 1개 부대 또는 1, 2개의 총이다. 한 게임 턴은 20분에서 30분 정도 지속된다. 군단은 선봉대나 후위대, 또는 전투라고 불리는 주체를 나타낸다.
이 전투들은 장창병들 사이의 무자비한 충격, 포격, 하이라이트, 철제 충격과 화력 사격의 조합을 시뮬레이션 할 수 있게 해준다. 선택적인 규칙인 카라콜, 명령, 미아, 약탈은 그 시대의 전쟁에 더욱 사실성을 더해준다. 규칙과 다섯 번의 전투는 철저한 참고 문헌 목록과 (논??)에 의해 쓰여진 책에 대한 연구에 기초한다.신교도에게는 프랑세딜로이스 드 라 누에, 가톨릭에게는 블레즈 드 몽뤼크, 생드니를 제외한 각 전장의 정확한 지형도 등 당대 작가들은 여전히 접근할 수 있다. 콜리니의 제독이자 몽모랑시, 안 드 조예즈, 나바라의 앙리의 무장을 착용하고 적들과 싸울 준비가 되셨습니까?
구성 요소들
A2 지도 3개(597x420mm) (양쪽에 2개 인쇄, 한쪽에만 인쇄)
15mm 다이컷 카운터 540개(A4 사이즈 2장, A5 사이즈 1장)
풀 컬러로 인쇄된 규칙 책자(16페이지)
풀 컬러로 인쇄된 예제 책자(16페이지)
놀이 보조 도구
주사위 2개
(소스: 헥사심 웹사이트)
르네상스 시기의 전쟁술은 빠르게 변화하고 있다. 위대한 봉건 지주들은 도덕에 젖어, 오로지 탐욕에 동기부여된 용병들과 함께 싸운다. 사용되는 무기의 다양성은 충격과 화재를 기반으로 하는 큰 전술적 가능성을 제공한다. 헌병대, 퀴러시에, 리터, 하르케뷔지에, 랜스키넷, 스위스 용병들이 무자비한 싸움을 벌인다.
By Shot, Shock and Faith는 처음으로 그 시대의 다섯 전투를 시뮬레이션 할 수 있는 거대한 전술 게임이다.
생드니(1567년 11월 10일) [...]
JARNAC (1569년 3월 13일) [...]
LA 로슈 라빌 (1569년 6월 25일)[...]
쿠트라스(1587년 10월 20일)[...]
ARQE(1589년 9월 21일) [...]
이것은 전형적인 게임 시스템으로, 평균적인 복잡성의 게임 시스템이며, 여기에는 공격, 반격, 전술적 백스텝과 같은 수동적인 플레이어의 일련의 반응이 포함된다. 그 지도들은 나란히 300미터에서 500미터에 이르는 지역들이다. 색상 코드를 사용하면 움직임과 시선의 비용을 쉽게 결정할 수 있습니다. 게임의 규모는 100~500명의 병사를 위한 1개 부대 또는 1, 2개의 총이다. 한 게임 턴은 20분에서 30분 정도 지속된다. 군단은 선봉대나 후위대, 또는 전투라고 불리는 주체를 나타낸다.
이 전투들은 장창병들 사이의 무자비한 충격, 포격, 하이라이트, 철제 충격과 화력 사격의 조합을 시뮬레이션 할 수 있게 해준다. 선택적인 규칙인 카라콜, 명령, 미아, 약탈은 그 시대의 전쟁에 더욱 사실성을 더해준다. 규칙과 다섯 번의 전투는 철저한 참고 문헌 목록과 (논??)에 의해 쓰여진 책에 대한 연구에 기초한다.신교도에게는 프랑세딜로이스 드 라 누에, 가톨릭에게는 블레즈 드 몽뤼크, 생드니를 제외한 각 전장의 정확한 지형도 등 당대 작가들은 여전히 접근할 수 있다. 콜리니의 제독이자 몽모랑시, 안 드 조예즈, 나바라의 앙리의 무장을 착용하고 적들과 싸울 준비가 되셨습니까?
구성 요소들
A2 지도 3개(597x420mm) (양쪽에 2개 인쇄, 한쪽에만 인쇄)
15mm 다이컷 카운터 540개(A4 사이즈 2장, A5 사이즈 1장)
풀 컬러로 인쇄된 규칙 책자(16페이지)
풀 컬러로 인쇄된 예제 책자(16페이지)
놀이 보조 도구
주사위 2개
(소스: 헥사심 웹사이트)
Par le feu, le fer et la foi (By Shot, Shock and Faith) allows the simulation of religious wars that occurred in France from 1562 to 1598. This civil war opposes, in a first conflict phase, protestants- otherwise known as Huguenots- to catholics, then royalists to League members after the accession of Henri IV to the throne in 1589.
The art of war during this period of the Renaissance is rapidly changing. The great feudal landlords, steeped in morals, fight alongside mercenaries motivated by sole cupidity. The diversity of the weapons that are used offers great tactical possibilities, based on impact and fire. Gendarmes, cuirassiers, reiters, harquebusiers, lansquenets and Swiss mercenaries confront each other in a merciless fight.
By Shot, Shock and Faith is a grand tactical game which, for the first time, allows the simulation of five battles of that era :
SAINT-DENIS (November 10th, 1567) [...]
JARNAC (March 13th, 1569) [...]
LA ROCHE L'ABEILLE (June 25th, 1569)[...]
COUTRAS (October 20th, 1587)[...]
ARQUES (September 21st, 1589) [...]
This is a classic game system ; « I go, You go », of average complexity, including, during the active player's phase, a sequence of reaction from the passive player, such as fire, counter-charge or tactical backstep. The maps are whith areas from 300 to 500 m by side. A color code allows to easily determine the costs of movements and the line of sight. The scale of the game is one unit for 100 to 500 soldiers or one or two guns. One game turn represents a duration of 20 to 30 minutes. A corps represents either a vanguard or a rearguard, or the main body called battle.
The combats allow to simulate charges « in wall », the merciless shocks between pikemen, the artillery fire and highlight, by a support system, the combination of iron -shock- and fire -shooting. The optional rules- caracoles, orders, lost children, looting- add even more realism to the era's battles. The rules and the five battles offered are based on a thorough bibliography and researches made into books written by (non???) contemporary authors, specifically François de la Noue for the Protestants and Blaise de Montluc for the Catholics, and also on precise topographical plans of each battlefield that is still accessible, except for Saint-Denis... Are you ready to put on the Prince of Condé's, the admiral of Coligny's, the constable of Montmorency's, Anne de Joyeuse's or Henri of Navarre's armours and to fight your enemies « By Shot, Shock and Faith » ? P3F, the new HEXASIM opus offers you this option with an innovating and elegant game.
Components
three A2 maps (597x420 mm) (two printed out on both sides, one on one side only)
540 die-cut counters of 15mm (2 sheets in A4 size, 1 in A5 size)
A rules booklet printed in full-color (16 pages)
An examples booklet printed in full-color (16 pages)
Play aids
2 dice
(source: Hexasim website)
The art of war during this period of the Renaissance is rapidly changing. The great feudal landlords, steeped in morals, fight alongside mercenaries motivated by sole cupidity. The diversity of the weapons that are used offers great tactical possibilities, based on impact and fire. Gendarmes, cuirassiers, reiters, harquebusiers, lansquenets and Swiss mercenaries confront each other in a merciless fight.
By Shot, Shock and Faith is a grand tactical game which, for the first time, allows the simulation of five battles of that era :
SAINT-DENIS (November 10th, 1567) [...]
JARNAC (March 13th, 1569) [...]
LA ROCHE L'ABEILLE (June 25th, 1569)[...]
COUTRAS (October 20th, 1587)[...]
ARQUES (September 21st, 1589) [...]
This is a classic game system ; « I go, You go », of average complexity, including, during the active player's phase, a sequence of reaction from the passive player, such as fire, counter-charge or tactical backstep. The maps are whith areas from 300 to 500 m by side. A color code allows to easily determine the costs of movements and the line of sight. The scale of the game is one unit for 100 to 500 soldiers or one or two guns. One game turn represents a duration of 20 to 30 minutes. A corps represents either a vanguard or a rearguard, or the main body called battle.
The combats allow to simulate charges « in wall », the merciless shocks between pikemen, the artillery fire and highlight, by a support system, the combination of iron -shock- and fire -shooting. The optional rules- caracoles, orders, lost children, looting- add even more realism to the era's battles. The rules and the five battles offered are based on a thorough bibliography and researches made into books written by (non???) contemporary authors, specifically François de la Noue for the Protestants and Blaise de Montluc for the Catholics, and also on precise topographical plans of each battlefield that is still accessible, except for Saint-Denis... Are you ready to put on the Prince of Condé's, the admiral of Coligny's, the constable of Montmorency's, Anne de Joyeuse's or Henri of Navarre's armours and to fight your enemies « By Shot, Shock and Faith » ? P3F, the new HEXASIM opus offers you this option with an innovating and elegant game.
Components
three A2 maps (597x420 mm) (two printed out on both sides, one on one side only)
540 die-cut counters of 15mm (2 sheets in A4 size, 1 in A5 size)
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