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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Andrew Hagen
-
아티스트
Andrew Hagen
-
인원
게임 소개
그 플레이어는 할리우드의 황금기 (1927-1955) 동안 영화 스튜디오의 CEO입니다. 인재 경쟁이 치열하고 영화에 대한 대중의 취향도 시시각각 변한다. 플레이어가 새로운 인재를 관리·채용하고 적절한 영화를 승인해야 게임이 끝날 때 최대한 '명예'(승리 포인트)를 얻을 수 있다.
2013 Solitaire Print and Play 대회를 위해 만들어진 Cine-vilzation은 6개의 작은 컨테이너를 사용하여 영화 장르의 제작과 지불을 관리합니다. 영화 개봉 시기를 정확히 잡으면 플레이어 명성과 영향력이 높아져 더 많은 영화 제작에 도움이 될 수 있기 때문에 플레이어들은 언제 영화가 인기를 끌지 예측하기 위해 최선을 다해야 한다.
헐리웃을 운영하게 하는 자원, 자본, 찬사, 권력을 중심으로 12가지 유형의 영화가 3가지 장르로 분류된다. 플레이어는 토큰, 주사위, 카드를 사용하여 이러한 자원을 추적한다. 토큰은 한 번만 사용할 수 있으며, 각 라운드가 끝날 때마다 유지 비용을 지불하기 위해 보유해야 할 수도 있습니다. 카드는 영화 결제를 돕기 위해 연주될 수 있지만, 카드를 잡고 있으면 토큰이 생성될 것이다. 주사위는 여러 번 사용할 수 있지만, 라운드당 토큰 비용이 발생합니다. 주사위는 보이지 않는 상대방을 통제하기도 하는데, 상대방이 카드를 먼저 꺼내서 게임 종료 속도를 높인다.
플레이어들은 그들의 자원 공급, 영화의 인기, 그들이 할 수 있는 최고의 영화를 만들기 위해 얼마나 많은 시간이 남았는지 평가해야 할 것이다. 자원이 한 필름에 전용될 때, 그것들은 컨테이너에 넣어지고, 여러 라운드에서 사용할 수 없게 된다. 보관하는 동안 용기가 이동하는데, 첫 번째 용기 안의 주사위는 AI를 위해 굴려집니다.
2013 Solitaire Print and Play 대회를 위해 만들어진 Cine-vilzation은 6개의 작은 컨테이너를 사용하여 영화 장르의 제작과 지불을 관리합니다. 영화 개봉 시기를 정확히 잡으면 플레이어 명성과 영향력이 높아져 더 많은 영화 제작에 도움이 될 수 있기 때문에 플레이어들은 언제 영화가 인기를 끌지 예측하기 위해 최선을 다해야 한다.
헐리웃을 운영하게 하는 자원, 자본, 찬사, 권력을 중심으로 12가지 유형의 영화가 3가지 장르로 분류된다. 플레이어는 토큰, 주사위, 카드를 사용하여 이러한 자원을 추적한다. 토큰은 한 번만 사용할 수 있으며, 각 라운드가 끝날 때마다 유지 비용을 지불하기 위해 보유해야 할 수도 있습니다. 카드는 영화 결제를 돕기 위해 연주될 수 있지만, 카드를 잡고 있으면 토큰이 생성될 것이다. 주사위는 여러 번 사용할 수 있지만, 라운드당 토큰 비용이 발생합니다. 주사위는 보이지 않는 상대방을 통제하기도 하는데, 상대방이 카드를 먼저 꺼내서 게임 종료 속도를 높인다.
플레이어들은 그들의 자원 공급, 영화의 인기, 그들이 할 수 있는 최고의 영화를 만들기 위해 얼마나 많은 시간이 남았는지 평가해야 할 것이다. 자원이 한 필름에 전용될 때, 그것들은 컨테이너에 넣어지고, 여러 라운드에서 사용할 수 없게 된다. 보관하는 동안 용기가 이동하는데, 첫 번째 용기 안의 주사위는 AI를 위해 굴려집니다.
The player is the CEO of a movie studio during the golden age of Hollywood (1927-1955). Competition for talented people is fierce, and the public's tastes in movies change all the time. The player has to manage and hire new people, and approve the right films, so that the have as much Fame (victory points) as possible, at the end of the game.
Created for the 2013 Solitaire Print and Play contest, Cine-vilzation uses six small containers to manage the production and payout of film genres. Players have to do their best to predict when films will become popular, as timing a film release correctly will earn the player fame and clout in the film industry, which can help produce even more films.
Twelve film types are grouped into three genres centered around the resources that make Hollywood run, capital, acclaim and power. Players keep track of these resources, using tokens, dice and cards. The tokens can only be used once, and may need to be held to pay upkeep costs at the end of each round. Cards can be played to help pay for a film, but holding on to them will generate tokens. Dice can be used multiple times, but cost tokens each round. Dice also control an invisible opponent, who tries to get cards before you do, and speeds up the end of the game.
Players will have to evaluate their supply of resources, the popularity of films, and how much time remains to try to make the best films they can. When resources are dedicated to a film, they get placed into a container, and will be unavailable for several rounds. The containers shift during upkeep, with any dice inside the first container getting rolled for the AI.
Created for the 2013 Solitaire Print and Play contest, Cine-vilzation uses six small containers to manage the production and payout of film genres. Players have to do their best to predict when films will become popular, as timing a film release correctly will earn the player fame and clout in the film industry, which can help produce even more films.
Twelve film types are grouped into three genres centered around the resources that make Hollywood run, capital, acclaim and power. Players keep track of these resources, using tokens, dice and cards. The tokens can only be used once, and may need to be held to pay upkeep costs at the end of each round. Cards can be played to help pay for a film, but holding on to them will generate tokens. Dice can be used multiple times, but cost tokens each round. Dice also control an invisible opponent, who tries to get cards before you do, and speeds up the end of the game.
Players will have to evaluate their supply of resources, the popularity of films, and how much time remains to try to make the best films they can. When resources are dedicated to a film, they get placed into a container, and will be unavailable for several rounds. The containers shift during upkeep, with any dice inside the first container getting rolled for the AI.
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