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BGG랭킹
BGG전체 : 21890
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.83 / 5
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디자이너
Alexey Konnov, Alexey Paltsev, Anatoliy Shklyarov, Trehgrannik
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아티스트
O. Kalashnik
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인원
게임 소개
플레이어는 킹 언더 마운틴즈 — 오크, 난쟁이, 도깨비, 거인 —에서 네 개의 판타지 레이스를 지휘하며, 이 생명체를 사용하여 지뢰를 확보하여 개발한다. 왜 그들이 당신을 위해 이런 일을 하나요? 네가 이 종족의 왕이기 때문이지!
80장 카드 덱의 각 카드는 양면으로 되어 있는데, 한 면은 네 종족 중 한 종족의 생물과 숫자 값(0-9)을 묘사하고, 다른 면은 방어 값, 크기 값, 점수 값을 가진 기뢰를 묘사한다. 게임을 시작하려면, 데크를 섞고, 지뢰 4개를 배치하고, 각 플레이어에게 6장의 카드를 한 장씩 건네준 다음, 4장의 카드를 옆으로 펼쳐 캠프를 형성합니다. 각 선수는 자신이 대표하는 인종을 보여주는 킹 카드도 받는다.
선수의 차례가 되면 (1) 현재 지뢰를 노리고 있거나 (2) 이전에 지뢰를 노리고 있는 괴물을 플레이해야 한다. 두 경우 모두 플레이 중인 몬스터의 숫자가 스택 &mdash 위에 있는 몬스터보다 높아야 하며, 9에서 플레이할 수 있는 0을 제외한다. 전자의 경우, 어떤 인종이든 카드 게임을 할 수 있는 반면 후자의 경우 당신은 자신의 인종 카드를 할 수 없다! 사용 가능한 지뢰의 카드 수와 방어 값이 일치하면, 마지막으로 플레이한 레이스의 왕이 지뢰를 차지합니다. 플레이한 카드를 모두 캠프 안으로 이동하세요.
지뢰의 카드 수가 광산의 크기와 일치하면, 캠프의 모든 생물 카드를 폐기하고, 킹 & mdash 아래에 광산을 두어라; 광산이 감독자 기호를 가지고 있지 않다면, 먼저 광산을 개발하는 생물체 위에 동족의 생물체를 올려놓아야 한다.ds) 광산에 점수를 매겨 폐하의 밑에 두기 전에 말입니다.
당신의 차례를 마치려면, 당신은 데크나 캠프의 4개의 경주 말뚝 중 하나에서 상위 카드를 뽑아서 6장의 카드에 손을 다시 채운다. 갑판이 바닥나면 게임은 끝납니다. 플레이어는 자신이 완전히 개발한 모든 지뢰 카드(킹 하의 지뢰 카드)에 대해 점수를 획득하고, 청구되었지만 아직 개발되지 않은 지뢰에 대해서는 점수를 잃게 된다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
80장 카드 덱의 각 카드는 양면으로 되어 있는데, 한 면은 네 종족 중 한 종족의 생물과 숫자 값(0-9)을 묘사하고, 다른 면은 방어 값, 크기 값, 점수 값을 가진 기뢰를 묘사한다. 게임을 시작하려면, 데크를 섞고, 지뢰 4개를 배치하고, 각 플레이어에게 6장의 카드를 한 장씩 건네준 다음, 4장의 카드를 옆으로 펼쳐 캠프를 형성합니다. 각 선수는 자신이 대표하는 인종을 보여주는 킹 카드도 받는다.
선수의 차례가 되면 (1) 현재 지뢰를 노리고 있거나 (2) 이전에 지뢰를 노리고 있는 괴물을 플레이해야 한다. 두 경우 모두 플레이 중인 몬스터의 숫자가 스택 &mdash 위에 있는 몬스터보다 높아야 하며, 9에서 플레이할 수 있는 0을 제외한다. 전자의 경우, 어떤 인종이든 카드 게임을 할 수 있는 반면 후자의 경우 당신은 자신의 인종 카드를 할 수 없다! 사용 가능한 지뢰의 카드 수와 방어 값이 일치하면, 마지막으로 플레이한 레이스의 왕이 지뢰를 차지합니다. 플레이한 카드를 모두 캠프 안으로 이동하세요.
지뢰의 카드 수가 광산의 크기와 일치하면, 캠프의 모든 생물 카드를 폐기하고, 킹 & mdash 아래에 광산을 두어라; 광산이 감독자 기호를 가지고 있지 않다면, 먼저 광산을 개발하는 생물체 위에 동족의 생물체를 올려놓아야 한다.ds) 광산에 점수를 매겨 폐하의 밑에 두기 전에 말입니다.
당신의 차례를 마치려면, 당신은 데크나 캠프의 4개의 경주 말뚝 중 하나에서 상위 카드를 뽑아서 6장의 카드에 손을 다시 채운다. 갑판이 바닥나면 게임은 끝납니다. 플레이어는 자신이 완전히 개발한 모든 지뢰 카드(킹 하의 지뢰 카드)에 대해 점수를 획득하고, 청구되었지만 아직 개발되지 않은 지뢰에 대해서는 점수를 잃게 된다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
Players command four fantasy races in Kings Under Mountains — orcs, dwarves, goblins and giants — and they use these creatures to secure mines up for grabs, then develop those mines. Why would they do this for you? Because you're the king of one of these races, that's why!
Each card in the 80-card deck is double-sided; one side depicts a creature from one of the four races and a numerical value (0-9), while the other side depicts a mine with a defense value, a size value, and a point value. To start the game, shuffle the deck, lay out four mines, deal each player a hand of six cards, then lay out four cards creature-side-up to form the Camp; group like creatures on top of one another. Each player also receives a King card to show which race he represents.
On a player's turn, he must play a creature on (1) a mine currently up for grabs or (2) a mine that he's previously claimed. In both cases, the creature being played must have a higher number than the creature currently on top of the stack — except for a 0, which can be played on a 9. In the former case, you can play a card of any race, while in the latter case you can't play a card of your own race! When the number of cards on an available mine matches that mine's defense value, the King of the race on the card last played claims the mine. (If that race isn't in the game, whoever played the card claims the mine.) Move all of the cards played into the Camp.
When the number of cards on a claimed mine matches that mine's size, discard all of the creature cards to the Camp, then place the mine under your King — unless the mine bears an overseer symbol, in which case you need to first play a creature of your own race on top of the creatures developing the mine (following the rule for how to play cards) before you can score the mine and place it under your King.
To end your turn, you refill your hand to six cards by drawing the top card from the deck or from one of the four race piles in the Camp. When the deck runs out, the game ends. Players score points for all of the mine cards that they've fully developed (that is, mine cards under their King), then lose points for mines claimed but not yet developed. The player with the highest score wins!
Each card in the 80-card deck is double-sided; one side depicts a creature from one of the four races and a numerical value (0-9), while the other side depicts a mine with a defense value, a size value, and a point value. To start the game, shuffle the deck, lay out four mines, deal each player a hand of six cards, then lay out four cards creature-side-up to form the Camp; group like creatures on top of one another. Each player also receives a King card to show which race he represents.
On a player's turn, he must play a creature on (1) a mine currently up for grabs or (2) a mine that he's previously claimed. In both cases, the creature being played must have a higher number than the creature currently on top of the stack — except for a 0, which can be played on a 9. In the former case, you can play a card of any race, while in the latter case you can't play a card of your own race! When the number of cards on an available mine matches that mine's defense value, the King of the race on the card last played claims the mine. (If that race isn't in the game, whoever played the card claims the mine.) Move all of the cards played into the Camp.
When the number of cards on a claimed mine matches that mine's size, discard all of the creature cards to the Camp, then place the mine under your King — unless the mine bears an overseer symbol, in which case you need to first play a creature of your own race on top of the creatures developing the mine (following the rule for how to play cards) before you can score the mine and place it under your King.
To end your turn, you refill your hand to six cards by drawing the top card from the deck or from one of the four race piles in the Camp. When the deck runs out, the game ends. Players score points for all of the mine cards that they've fully developed (that is, mine cards under their King), then lose points for mines claimed but not yet developed. The player with the highest score wins!
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