Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 0

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

회사 웹사이트에서:

경기는 차량 여러 대와 보병 분대로 구성된 부대 사이에 진행된다. 각 차량은 선택되는 무기, 엔진 크기, 추가 장갑, 기관, 연기 배출기 등과 같은 다양한 공격 및 방어 장비들에 관한 다양한 설계 옵션을 가지고 있다. 이것은 플레이어들이 동일한 섀시에서 매우 다른 차량을 만들 수 있다는 것을 의미한다.
보병의 경우 경보병, 돌격보병, 전사, 중화기와 같은 여러 범주로 나뉩니다. 각 범주에는 정의된 프로파일, 일련의 통계, 무기 및 갑옷이 있으며, 이는 정의와 일치하도록 도와준다. 이는 각 부대가 전장에서 특정한 기능을 가지고 있다는 것을 의미한다.

예를 들어, 전장을 가로질러 빠르게 이동하는 경부대는 적의 배치 상태를 정찰하고 빠르게 곤경에서 벗어납니다. 돌격 부대는 적과 가까이 붙기 위해 고안되었다 - 그들은 적에게 싸움을 걸 수 있는 갑옷과 화력을 가지고 있다. 워리어스의 역할은 분명히 적과 접촉하여 치명적인 백병전을 벌이며 그들을 파괴하는 것입니다. 그리고 중화기 팀은 약간 뒤로 물러서서 강한 장거리 사격으로 전방 부대를 지원하도록 설계되어 있습니다.

따라서 선수들은 최대 효율과 효과를 위해 다른 선수단과 조합하는 방법뿐만 아니라 그들의 병력을 최대한 활용하는 방법을 배울 필요가 있다. 예를 들어, 경부대를 이용하여 표적을 식별하거나, 중화기를 사용하여 표적을 약화시키고 제압하고, 전사들을 투입하여 근접하게 마무리하는 것이다. 쉬울 것 같아? 연습에서는 그렇지 않다! 이것은 단순히 가장 큰 총을 가진 사람이 승리하는 경우가 아니라는 것을 의미한다. 적시에 적정한 방법으로 적정한 병력이 사용되어야 한다.

이 게임은 또한 많은 리더 타입을 포함한다. 이들은 포스의 성능을 높일 수 있는 특별한 기술을 가진 영웅들이다. 이 인물들 중 일부는 그저 훌륭한 개인 전사들일 수도 있고, 다른 이들은 나머지 세력들의 힘을 향상시킬 수 있는 리더십 기술을 가지고 있을 수도 있다.

선수들에게 매우 분명한 것은 차량 디자인부터 보병 분대 선발, 지도자 선택에 이르기까지 자신의 힘을 만드는 데 있어 선택권의 양이다. 모든 게임마다 다른 군대가 모일 수 있다.
대부분의 전투는 매우 험난한 지형에서 치러진다. 숨겨진 장애물, 폭발성 및 인화성 물질뿐만 아니라 여분의 탄약과 무기 등 모든 종류의 위험과 보상을 찾을 수 있습니다. 지형은 항상 황의 게임에서 중요한 역할을 한다.

게임의 또 다른 중요한 요소는 자산 카드 사용이다. 이것들은 포스의 성능을 더욱 향상시키기 위해 게임 중에 행해지고 수집된다. 각 카드는 특정 부대 유형(예: 경대, 대장, 차량)에 따라 다릅니다. 각 카드는 플레이어에게 특별한 기술이나 장비를 수여하여 해당 선수단에 혜택을 주고, 플레이어가 최대한의 이점을 최대한 활용할 수 있도록 격려한다. 이러한 자산 카드는 게임에서 큰 의미를 지닐 수 있고 플레이어에게 명령과 의사 결정의 부담을 가중시킬 수 있지만, 특히 상대의 계획을 방해할 때 매우 즐겁습니다.

그리고 때때로 황의 치명적이고 예측할 수 없는 침입이 있다. 이 무시무시한 위협으로 인해 치명적인 전투 현장은 더욱 어려워집니다. 전투원들은 일시적인 휴전을 맺고 이 새롭고 파괴적인 위협에 총구를 돌릴 것인가 아니면 적들을 버리고 전장에서 철수하고 혼자 테러에 직면하도록 내버려둘 것인가? 황의 위협은 모든 전쟁터에 구름처럼 드리워져 있습니다. 대부분의 경우 그것은 나타나지 않지만, 그것이 만들어내는 두려움과 불안감은 언제나 존재한다.
From the company website:

The game is played out between forces composed of several vehicles and infantry squads per side. Each vehicle has a number of design options regarding which weapons are selected, engine size and various offensive and defensive accoutrements such as extra armour, targeting devises, smoke dischargers etc. This means that players can create very different vehicles from the same chassis.
With the infantry we have divided them into a number of categories such as Light Infantry, Assault Infantry, Warriors and Heavy Weapons. Each category has a defined profile, a set of stats, weapons and armour that help it conform to their definition. This means that each type of squad has a particular function on the battlefield.

Light troops for instance move fast across the battlefield are good at scouting out the enemies dispositions and also getting out of trouble fast. Assault troops are designed to get in close with the enemy - they have the armour and firepower to take the fight to their opponents. The Warriors role is obviously to make contact with the enemy and destroy them in deadly hand-to-hand fighting. And Heavy Weapons teams are designed to hang back a bit and support forward units with heavy long-range fire.

Players will therefore need to learn how to use their troops to their best advantage as well as how to combine them with other squads in their force for maximum efficiency and effect. For instance, using light troops to identify targets, using heavy weapons to weaken and suppress the target and then sending in the warriors to finish them off at close quarters. Sounds easy? Not so in practise! What this simply means that it is not just a case of the dude with the biggest gun winning the day (although the game does have plenty of big guns!). The right troops have to be used at the right time in the right way.

The game also includes a number of leader types. These are heroes with certain special skills that will boost the performance of the force. Some of these figures might be just great individual fighters, others may have leadership skills that can enhance the power of the rest of the force.

What is very apparent to players is the amount of choice that they have in creating their force, from vehicle design to infantry squad selection and leader choice. A different army can be assembled for every game.
Most battles will be fought over very challenging terrain. All manner of risks and rewards can be found - from hidden obstacles, explosive and flammable materials but also extra ammunition and weapons. The terrain always plays its part in games of Sulphur.

Another vital component to the game is the use of Asset Cards. These are played and collected during the game to further enhance the performance of a force. Each card is specific to a certain troop type (for example light squad, leader, vehicle etc). Each card will award the player a special skill or piece of equipment that will benefit that squad (and hopefully encourage the player to use the squad to its maximum advantage). These Asset Cards can have great significance in the game and add to the players burden of command and decision making - but they are a lot of fun too, especially when they thwart the plans of your opponent.

And from time to time there are the deadly and unpredictable incursions of Sulphur. The deadly field of battle is made even more challenging by this unholy threat. Will the combatants form a temporary truce and turn their guns on this new and devastating threat or will they abandon their opponents, withdraw from the field and let them face the terror alone? The menace of Sulphur hangs over every battlefield like a cloud. Most times it does not appear - but the fear and unease that it generates is ever present…

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] 엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
    • Lv.9

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 474

    • 2024-11-18

  • [자유] 기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
    • Lv.7

      플리페

    • 8

    • 432

    • 2024-11-14

  • [자유] 왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
    • Lv.11

      vallentine

    • 8

    • 374

    • 2024-11-14

  • [자유] 뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
    • Lv.3

      두이니

    • 9

    • 338

    • 2024-11-16

  • [자유] 묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
    • Lv.18

      닥터M

    • 19

    • 601

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
    • redhoney

    • 9

    • 604

    • 2024-11-12

  • [자유] 코보게의 입장문에 대해
    • Lv.23

      leonart

    • 12

    • 701

    • 2024-11-13

  • [자유] 코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
    • Lv.14

      지금이최적기

    • 10

    • 915

    • 2024-11-12

  • [자유] 게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
    • Lv.11

      꿀떡이

    • 7

    • 1004

    • 2024-11-13

  • [자유] 축하합니다, 코리아보드게임즈.
    • Lv.27

      WALLnut

    • 8

    • 581

    • 2024-11-12

  • [자유] 서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
    • Lv.19

      라이클럽

    • 11

    • 493

    • 2024-11-13

  • [자유] 응원합니다.
    • Lv.27

      방장

    • 9

    • 686

    • 2024-11-11

  • [자유] 그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
    • Lv.34

      크로스21

    • 8

    • 355

    • 2024-11-12

  • [자유] 해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
    • Lv.35

      로보

    • 15

    • 733

    • 2024-11-12

  • [자유] 임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
    • Lv.13

      존예수지니

    • 12

    • 436

    • 2024-11-12

게임명 검색
Mypage Close My News