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BGG랭킹
BGG전체 : 14115
WARGAMES : 2482
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.62 / 5
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디자이너
Monte Mattson, James Soto, Dennis A. Spors
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아티스트
Terry Leeds, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
“100일”와 워털루 캠페인을 들여다보는 평범한 독자들을 위해, 초기의 질문 중 하나는 “이다.그루치가 누구야?나폴레옹이 왜 이 남자에게 군대의 3분의 1을 주고 그에게 의지하여 웰링턴에서 멀리 떨어진 프러시아인들을 지켜주려 했는지 궁금해했다.
그렇다면 그루치’s 수행의 맥락에서, 그것은 매우 합리적인 질문이다. 하지만 답은 1814년 2월로 거슬러 올라가는데, 당시 카발리 장군이었던 그루시는 그가 블¨cher를 매우 잘 쫓을 수 있다는 것을 보여주었다.
보샹은 나폴레옹이 계속 진격하는 연합군에게 피비린내 나는 코를 내밀었지만 결정적인 승리를 거둘 힘을 갖지 못한 1814년 작전의 흐릿한 상황 속에서 대부분 패배한 흥미로운 전투 중 하나이다. 블¨cher 원수의 코만큼 멀리 떨어져 있는 연합군의 코는 거의 없었다. 여기서 &ldquo라고 불리는 작은 장에 나옵니다.6일 작전,” 나폴레옹은 &ldquo를 처리했다.실레지아군은 패배하고 또 패배한다. 이에 당황한 블¨cher는 나폴레옹의 개인적인 관심에서 벗어나 1815년에 우리가 보게 될 자이텐, 피르흐, 클라이스트라는 이름을 포함한 대부분 보병 부대와 함께 마르몽 휘하의 고립된 군단을 공격하려고 했다.)
그러나 &ldquo...보니&rdquo는 이러한 움직임을 예상했고, 소규모 기병대를 이끌고 진격하는 프로이센군과 러시아군에게 전세를 역전시켰다. 1814년 한 번, 나폴레옹은 더 많은 말들을 고용했고 그것들을 잘 사용했다.
보샹 전투는 세 단계로 나눠서 볼 수 있다.마몬트가 강화 쪽으로 후퇴하는 동안 블¨cher는 전진하고, 마르몽’의 반격과 오그레”와 다시 마주친 “를 발견하고 후퇴하는 블¨cher’의 충격이 뒤따른다. 3단계는 프랑스 기병대가 연합군의 광장을 공격하여 여러 개의 광장을 파괴하는 긴 추격전이다. 프랑스 기마포가 가까이 머물 수 있도록 땅이 덜 질퍽거렸다면 연합군의 상황은 더욱 악화되었을 것이다. 마지막 집계에 따르면 연합군의 손실은 프랑스군에 10대 1로 더 컸고, 블&뮐러셔는 거의 사로잡힐 뻔했다.
[자신의 설명]
라 바타유 드 보샹은 2013년 ATO 연례행사입니다. 몬테 매테슨, 데니스 스포르스, 제임스 소토로 구성된 Marshal Enterprise 팀이 디자인한 이 제품은 풀 컬러, 17" x 44" 지도 보드, 400개 이상의 다채로운 다이컷 카운터, 규칙, 차트 및 필요한 모든 것이 포함되어 있습니다. 보샹은 클래시 오브 암스 게임 및 전 세계 팬들에게 인기가 있는 “La Batayu” 시스템의 좋은 인트로 또는 엔트리 레벨 게임 역할을 한다. 저희 연차에는 더 많은 기사와 흥미로운 이야기가 실린 디럭스 사이즈의 잡지도 포함되어 있습니다. 이 흥미로운 전투와 군사 역사의 다른 항목들에 대해 더 배워보세요.
그렇다면 그루치’s 수행의 맥락에서, 그것은 매우 합리적인 질문이다. 하지만 답은 1814년 2월로 거슬러 올라가는데, 당시 카발리 장군이었던 그루시는 그가 블¨cher를 매우 잘 쫓을 수 있다는 것을 보여주었다.
보샹은 나폴레옹이 계속 진격하는 연합군에게 피비린내 나는 코를 내밀었지만 결정적인 승리를 거둘 힘을 갖지 못한 1814년 작전의 흐릿한 상황 속에서 대부분 패배한 흥미로운 전투 중 하나이다. 블¨cher 원수의 코만큼 멀리 떨어져 있는 연합군의 코는 거의 없었다. 여기서 &ldquo라고 불리는 작은 장에 나옵니다.6일 작전,” 나폴레옹은 &ldquo를 처리했다.실레지아군은 패배하고 또 패배한다. 이에 당황한 블¨cher는 나폴레옹의 개인적인 관심에서 벗어나 1815년에 우리가 보게 될 자이텐, 피르흐, 클라이스트라는 이름을 포함한 대부분 보병 부대와 함께 마르몽 휘하의 고립된 군단을 공격하려고 했다.)
그러나 &ldquo...보니&rdquo는 이러한 움직임을 예상했고, 소규모 기병대를 이끌고 진격하는 프로이센군과 러시아군에게 전세를 역전시켰다. 1814년 한 번, 나폴레옹은 더 많은 말들을 고용했고 그것들을 잘 사용했다.
보샹 전투는 세 단계로 나눠서 볼 수 있다.마몬트가 강화 쪽으로 후퇴하는 동안 블¨cher는 전진하고, 마르몽’의 반격과 오그레”와 다시 마주친 “를 발견하고 후퇴하는 블¨cher’의 충격이 뒤따른다. 3단계는 프랑스 기병대가 연합군의 광장을 공격하여 여러 개의 광장을 파괴하는 긴 추격전이다. 프랑스 기마포가 가까이 머물 수 있도록 땅이 덜 질퍽거렸다면 연합군의 상황은 더욱 악화되었을 것이다. 마지막 집계에 따르면 연합군의 손실은 프랑스군에 10대 1로 더 컸고, 블&뮐러셔는 거의 사로잡힐 뻔했다.
[자신의 설명]
라 바타유 드 보샹은 2013년 ATO 연례행사입니다. 몬테 매테슨, 데니스 스포르스, 제임스 소토로 구성된 Marshal Enterprise 팀이 디자인한 이 제품은 풀 컬러, 17" x 44" 지도 보드, 400개 이상의 다채로운 다이컷 카운터, 규칙, 차트 및 필요한 모든 것이 포함되어 있습니다. 보샹은 클래시 오브 암스 게임 및 전 세계 팬들에게 인기가 있는 “La Batayu” 시스템의 좋은 인트로 또는 엔트리 레벨 게임 역할을 한다. 저희 연차에는 더 많은 기사와 흥미로운 이야기가 실린 디럭스 사이즈의 잡지도 포함되어 있습니다. 이 흥미로운 전투와 군사 역사의 다른 항목들에 대해 더 배워보세요.
For the casual reader who looks into the “100 Days” and the Waterloo Campaign, one of the early questions is, “Who (the heck) is Grouchy?” Followed up by wondering why (on earth) Napoleon would give this guy a third of his army and depend on him to keep Blücher’s Prussians far from Wellington.
In context of Grouchy’s performance then, it’s a very reasonable question. But the answer goes back to February,1814, where - at the Battle of Vauchamps – then-Cavalry-General Grouchy showed he could be extremely good at chasing Blücher.
Vauchamps is one of those interesting battles mostly lost in the blur of “the 1814 Campaign,” where Napoleon kept giving bloody noses to the advancing allied armies but never quite had the strength for a decisive victory. Few Allied noses were as far out in front as that of Marshal Blücher. There, in a small chapter called the “Six Days Campaign,” Napoleon dealt the “Army of Silesia” defeat after defeat. Reeling from this, Blücher tried to disengage from Napoleon’s personal attention and attack an isolated corps under Marmont, with a mostly infantry force that included the names Zeiten, Pirch, and Kleist that we would see in 1815.)
But “Boney” anticipated that move and turned the tables on Blücher’s Prussians and Russians, who were advancing with little cavalry. For one time in 1814, Napoleon had more horses engaged and used them well.
The Battle of Vauchamps can be seen in three phases...Blücher advancing while Marmont falls back toward reinforcement, Marmont’s counterattack, and Blücher’s shock at discovering “the Ogre” again confronting him and falling back. Phase 3 is a long pursuit action - French cavalry hounding Allied squares (and breaking several!) Had the ground been less muddy (allowing the French horse artillery to stay closer), things would have been even worse for the Allies. As it was, in the final count, Allied losses may have been greater than 10-1 over the French, and Blücher (once again) was very nearly captured.
[publisher's description]
La Bataille de Vauchamps is the 2013 ATO Annual. Designed by the original Marshal Enterprises team of Monte Matteson, Dennis Spors and James Soto, it comes with a full color, 17" x 44" map board and over 400 colorful, die-cut counters, plus rules, charts and everything you need. Vauchamps serves as a good intro or entry level game to the “La Bataille” system, made popular with Clash of Arms Games and with fans all over the world. Our Annual also includes a deluxe-sized magazine with even more articles and interesting stories. Learn more about this intriguing battle, and other items of military history as well.
In context of Grouchy’s performance then, it’s a very reasonable question. But the answer goes back to February,1814, where - at the Battle of Vauchamps – then-Cavalry-General Grouchy showed he could be extremely good at chasing Blücher.
Vauchamps is one of those interesting battles mostly lost in the blur of “the 1814 Campaign,” where Napoleon kept giving bloody noses to the advancing allied armies but never quite had the strength for a decisive victory. Few Allied noses were as far out in front as that of Marshal Blücher. There, in a small chapter called the “Six Days Campaign,” Napoleon dealt the “Army of Silesia” defeat after defeat. Reeling from this, Blücher tried to disengage from Napoleon’s personal attention and attack an isolated corps under Marmont, with a mostly infantry force that included the names Zeiten, Pirch, and Kleist that we would see in 1815.)
But “Boney” anticipated that move and turned the tables on Blücher’s Prussians and Russians, who were advancing with little cavalry. For one time in 1814, Napoleon had more horses engaged and used them well.
The Battle of Vauchamps can be seen in three phases...Blücher advancing while Marmont falls back toward reinforcement, Marmont’s counterattack, and Blücher’s shock at discovering “the Ogre” again confronting him and falling back. Phase 3 is a long pursuit action - French cavalry hounding Allied squares (and breaking several!) Had the ground been less muddy (allowing the French horse artillery to stay closer), things would have been even worse for the Allies. As it was, in the final count, Allied losses may have been greater than 10-1 over the French, and Blücher (once again) was very nearly captured.
[publisher's description]
La Bataille de Vauchamps is the 2013 ATO Annual. Designed by the original Marshal Enterprises team of Monte Matteson, Dennis Spors and James Soto, it comes with a full color, 17" x 44" map board and over 400 colorful, die-cut counters, plus rules, charts and everything you need. Vauchamps serves as a good intro or entry level game to the “La Bataille” system, made popular with Clash of Arms Games and with fans all over the world. Our Annual also includes a deluxe-sized magazine with even more articles and interesting stories. Learn more about this intriguing battle, and other items of military history as well.
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