-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Eduardo Rojas
-
아티스트
Ray Ferrer
-
인원
게임 소개
이 게임은 하스드루발이 가이우스 클라우디우스 네로에게 패한 기원전 207년 메타우로 전투를 바탕으로 한 스페인의 초기 전쟁 게임이다. 이 게임에는 역사적 전투에 대한 책자와 영화 한니발 (에드거 G)의 글루인 이미지가 담긴 앨범이 함께 나온다. 울머, 1959).
매우 간단한 규칙을 가지고 있다: 유닛들은 1~3칸의 공간을 움직일 수 있고 전투는 유닛의 힘(코끼리, 기병)과 추가 영역에 의해 수정되는 간단한 주사위 굴림으로 해결된다. 유닛에는 통제 구역 같은 것이 있습니다.
상대편 지도자를 죽이거나 상대편 깃발-공간-인용어를 잡는 것이 목적이다.
이 게임을 정말 흥미롭게 만드는 것은 손으로 그린 아름다운 미니어처입니다. Rojas y Malaret의 원본 버전에서는 플라스틱과 손으로 그린 그림으로 만들어졌다. 독일판에서는 모든 것이 동일하지만(규칙, 보드, 박스), 그 수치는 몇 년 전에 하우서(Hausser) 회사가 발명하여 장난감(수작업으로 칠함)에 사용되는 재료인 엘라스톨린으로 만들어졌다. 하우서는 스페인에 비해 작고 다른 소형(=4cm)을 사용했지만, 이 코끼리는 로하스 이 말라레 게임 "카르타고"(카탈로그에는 코끼리가 없었다.)에서 유래했다. 하우서 버전의 코끼리 미니어처가 다른 유닛(스페인 오리지널 미니어처와 동일)과 규모와 재질이 조금 다른 이유다.
로하스 이 말라레트 판은 1961년 스페인에서, 독일어 판은 1963년 하우서에 의해 출판되었으나 수년 동안 다시 출판되었다.
매우 간단한 규칙을 가지고 있다: 유닛들은 1~3칸의 공간을 움직일 수 있고 전투는 유닛의 힘(코끼리, 기병)과 추가 영역에 의해 수정되는 간단한 주사위 굴림으로 해결된다. 유닛에는 통제 구역 같은 것이 있습니다.
상대편 지도자를 죽이거나 상대편 깃발-공간-인용어를 잡는 것이 목적이다.
이 게임을 정말 흥미롭게 만드는 것은 손으로 그린 아름다운 미니어처입니다. Rojas y Malaret의 원본 버전에서는 플라스틱과 손으로 그린 그림으로 만들어졌다. 독일판에서는 모든 것이 동일하지만(규칙, 보드, 박스), 그 수치는 몇 년 전에 하우서(Hausser) 회사가 발명하여 장난감(수작업으로 칠함)에 사용되는 재료인 엘라스톨린으로 만들어졌다. 하우서는 스페인에 비해 작고 다른 소형(=4cm)을 사용했지만, 이 코끼리는 로하스 이 말라레 게임 "카르타고"(카탈로그에는 코끼리가 없었다.)에서 유래했다. 하우서 버전의 코끼리 미니어처가 다른 유닛(스페인 오리지널 미니어처와 동일)과 규모와 재질이 조금 다른 이유다.
로하스 이 말라레트 판은 1961년 스페인에서, 독일어 판은 1963년 하우서에 의해 출판되었으나 수년 동안 다시 출판되었다.
This game is an early Spanish attempt of a "wargame", based on the battle at the Metauro 207 BC, where Hasdrubal lost against Gaius Claudius Nero. The game comes with a booklet about the historical battle, and an album with glue-in images from the film Hannibal (Edgar G. Ulmer, 1959).
It has very simple rules: the units can move one to three spaces and battles are resolved by simple dice rolls, modified by strength of the units (elephant!, cavalry) and area bonus. Units have something like a zone of control.
The aim is to kill the opponent's leader or to capture the opponents "flag-space".
What makes this game really interesting are the beautiful hand-painted miniatures. In the original version by Rojas y Malaret, the figures were made of plastic and hand painted. In the German version everything is the same (rules, board, box), but the figures are made of Elastolin, a material invented by the Hausser company a few years earlier and used for toys (they are also hand-painted). Hausser used its own miniatures (diferent and a bit smaller (=4 cm) than the Spanish ones), but the elephant comes from the Rojas y Malaret game "Carthago" (Hausser had no elephant in its catalogue). That's why the elephant miniature in the Hausser version is a bit different in scale and material from the other units (and equal to the original Spanish one).
The Rojas y Malaret version was published in Spain in 1961, and the German version by Hausser in 1963 but it was republished for years.
It has very simple rules: the units can move one to three spaces and battles are resolved by simple dice rolls, modified by strength of the units (elephant!, cavalry) and area bonus. Units have something like a zone of control.
The aim is to kill the opponent's leader or to capture the opponents "flag-space".
What makes this game really interesting are the beautiful hand-painted miniatures. In the original version by Rojas y Malaret, the figures were made of plastic and hand painted. In the German version everything is the same (rules, board, box), but the figures are made of Elastolin, a material invented by the Hausser company a few years earlier and used for toys (they are also hand-painted). Hausser used its own miniatures (diferent and a bit smaller (=4 cm) than the Spanish ones), but the elephant comes from the Rojas y Malaret game "Carthago" (Hausser had no elephant in its catalogue). That's why the elephant miniature in the Hausser version is a bit different in scale and material from the other units (and equal to the original Spanish one).
The Rojas y Malaret version was published in Spain in 1961, and the German version by Hausser in 1963 but it was republished for years.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18