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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Moshe Callen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 디자인 콘테스트용으로 제작되었습니다.
http://boardgamegeek.com/article/13809424#13809424
이 게임은 8행 12개 파일의 선택 취소된 보드에서 플레이되며, 더 작은 크기의 보드로 확장된다. 각 플레이어는 가장 가까운 줄에 12개의 스톤을 배치하고 각각 액티베이터가 점유한 두 모서리를 제외한 모든 공간에 동일한 조각 10개를 하나씩 배치하여 게임을 시작한다. 중립적인 색상의 스톤과 플레이어 고유의 색상의 추가 조각(흰색과 검은색으로 지정)도 공급되어야 한다.
모든 스톤은 체스의 루크처럼 수직 또는 수평으로 방해받지 않는 선으로 움직입니다.
상대보다 최소 2배 이상 많은 피스를 보드에 올리거나 상대가 법적 조치를 취하지 않는 상황을 만드는 것이 목적이다. 추첨은 불가능합니다.
여기서 주목할 점은 위에서 언급한 공모전에 따라 디자이너 조이스가 만든 개념에 기반한 두 개의 액티베이터 작품을 사용한 것이다. 이를 통해 포획된 피스는 어떻게 포획되느냐에 따라 플레이에서 제거되거나, 움직이지 않는 중립 피스로 변환되거나, 자신의 색깔의 피스로 대체될 수 있다.
http://boardgamegeek.com/article/13809424#13809424
이 게임은 8행 12개 파일의 선택 취소된 보드에서 플레이되며, 더 작은 크기의 보드로 확장된다. 각 플레이어는 가장 가까운 줄에 12개의 스톤을 배치하고 각각 액티베이터가 점유한 두 모서리를 제외한 모든 공간에 동일한 조각 10개를 하나씩 배치하여 게임을 시작한다. 중립적인 색상의 스톤과 플레이어 고유의 색상의 추가 조각(흰색과 검은색으로 지정)도 공급되어야 한다.
모든 스톤은 체스의 루크처럼 수직 또는 수평으로 방해받지 않는 선으로 움직입니다.
상대보다 최소 2배 이상 많은 피스를 보드에 올리거나 상대가 법적 조치를 취하지 않는 상황을 만드는 것이 목적이다. 추첨은 불가능합니다.
여기서 주목할 점은 위에서 언급한 공모전에 따라 디자이너 조이스가 만든 개념에 기반한 두 개의 액티베이터 작품을 사용한 것이다. 이를 통해 포획된 피스는 어떻게 포획되느냐에 따라 플레이에서 제거되거나, 움직이지 않는 중립 피스로 변환되거나, 자신의 색깔의 피스로 대체될 수 있다.
This game was created for a design contest as documented here:
http://boardgamegeek.com/article/13809424#13809424
The game is played on an uncheckered board of 8 rows and 12 files; the game does scale though to boards of smaller size. Each player starts the game (sitting across the board from one another facing a long side of the board) with 12 stones placed in the nearest row, 10 identical pieces starting one each on all spaces except the two corners each of which is occupied by an activator. A supply of neutral colored stones and of additional pieces in the player's own color (designated white and black) are also needed.
All stones move like rooks in chess, i.e., vertically or horizontally in an unobstructed line.
The object is to create a situation where one has at least twice as many pieces on the board as one's opponent or where the opponent has no legal move. Draws are not possible.
What's notable here is the use of two activator pieces based on an a notion created by designer Joe Joyce, as per the contest mentioned above. This allows captured pieces to be removed from play, converted to immobile neutral pieces or replaced by a piece of one's own color, depending on how they are captured.
http://boardgamegeek.com/article/13809424#13809424
The game is played on an uncheckered board of 8 rows and 12 files; the game does scale though to boards of smaller size. Each player starts the game (sitting across the board from one another facing a long side of the board) with 12 stones placed in the nearest row, 10 identical pieces starting one each on all spaces except the two corners each of which is occupied by an activator. A supply of neutral colored stones and of additional pieces in the player's own color (designated white and black) are also needed.
All stones move like rooks in chess, i.e., vertically or horizontally in an unobstructed line.
The object is to create a situation where one has at least twice as many pieces on the board as one's opponent or where the opponent has no legal move. Draws are not possible.
What's notable here is the use of two activator pieces based on an a notion created by designer Joe Joyce, as per the contest mentioned above. This allows captured pieces to be removed from play, converted to immobile neutral pieces or replaced by a piece of one's own color, depending on how they are captured.
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