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BGG랭킹
BGG전체 : 6976
WARGAMES : 1016
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.73 / 5
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디자이너
Rick Martin
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아티스트
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인원
게임 소개
티거 리더에서 당신은 탱크, 장갑차, 트럭, 하프트랙과 지원 보병들로 구성된 독일군 합참의 지휘관입니다. 당신의 캄프루페는 또한 당신의 목표를 달성하기 위해 공중지원과 중화기 지원을 받을 수 있습니다. 당신의 목표는 현실적인 전술 임무 동안 가능한 한 많은 부하들이 살아있도록 노력하는 동안 당신의 목표를 달성하는 것입니다.
타이거 리더는 9개의 역사적인 캠페인으로 진행되거나 폴란드 침공부터 동부와 서부 전선의 마지막 전투까지 이어지는 하나의 거대한 캠페인을 형성할 수 있습니다. 예정된 캠페인은 다음과 같습니다.
1939년 폴란드 침공
프랑스 전투 1940
1941년 북아프리카 전투
1941년 러시아 침공
1942년 북아프리카 전투
1943년 이탈리아 전쟁
1943년 러시아를 위한 전투
1944년 D-Day
1945년 베를린에서의 마지막 날
이 게임의 주요 부분은 미션 계획입니다. 어떤 차량과 보병 부대를 사용할지, 어떤 지휘관이 임무에 가장 적합한지 당신이 결정합니다. 차량 및 보병 지휘관은 기술 수준과 심지어 그들이 포화를 받을 때 얼마나 머리를 잘 유지하는지와 같은 성격 기질로 평가받는다. 각 임무에 어떤 지휘관이 투입될지 결정하는 것이 주요 고려사항이다. 너희 부대들은 임무마다 지치게 될 거야. 지휘관과 부하들을 너무 몰아붙이면 실력이 떨어질 거야 당신의 지휘관들과 그들의 선원들도 모든 임무에 대한 경험을 쌓습니다. 이것은 훌륭한 의사 결정을 내리게 합니다. 여러분은 임무를 완수하기 위해 최고 지휘관들과 선원들과 계속 싸워야 하고 그들을 더 피곤하게 해야 할까요, 아니면 앞으로 있을 힘든 임무에 대비하기 위해 신입사원들이 싸우도록 해야 할까요?
미션은 전술적 전투를 보여주기 위해 지역 이동 시스템을 사용하여 신속하게 해결된다. 이 게임은 속도와 사실성이 최우선이다. 지형 카드는 각 전장을 무작위로 생성합니다. 양면 지형 타일은 도시와 농경지, 눈 덮인 숲과 언덕, 모래 언덕과 오아시스에 이르기까지 모든 것을 제공합니다.
전투 중에는 적 전차, 보병, 대전차포, 보병 분대와의 모든 전투를 해결할 수 있습니다. 각각의 적 전차, 트럭, 보병 등은 전쟁터에서 자신의 카운터로 표현된다. 독특한 안개 시스템은 적에게 명확한 위치를 제공하지 않는 한 아침 안개에서 전차를 향해 오는 것이 무엇인지 너무 늦을 때까지 정확하게 알 수 없기 때문에 전투의 긴장을 더한다.
전투 후에는 휴식을 취하고 차량과 보병을 재장착할 수 있습니다. 새로운 기술이 이용 가능해짐에 따라, 여러분은 오래된 탱크를 타이거, 팬서, 심지어 치명적인 타이거 킹과 같은 새롭고 더 죽은 모델로 교체할 수 있습니다! 호넷 리더, 팬텀 리더 또는 썬더볼트/아파치 리더를 플레이했다면 타이거 리더로 쉽게 전환할 수 있습니다.
Newbie부터 Green, Average, 스킬드, 베테랑, 에이스에 이르기까지 모든 지휘관이 경험을 쌓을 수 있는 카드를 포함했습니다!
타이거 리더는 9개의 역사적인 캠페인으로 진행되거나 폴란드 침공부터 동부와 서부 전선의 마지막 전투까지 이어지는 하나의 거대한 캠페인을 형성할 수 있습니다. 예정된 캠페인은 다음과 같습니다.
1939년 폴란드 침공
프랑스 전투 1940
1941년 북아프리카 전투
1941년 러시아 침공
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이 게임의 주요 부분은 미션 계획입니다. 어떤 차량과 보병 부대를 사용할지, 어떤 지휘관이 임무에 가장 적합한지 당신이 결정합니다. 차량 및 보병 지휘관은 기술 수준과 심지어 그들이 포화를 받을 때 얼마나 머리를 잘 유지하는지와 같은 성격 기질로 평가받는다. 각 임무에 어떤 지휘관이 투입될지 결정하는 것이 주요 고려사항이다. 너희 부대들은 임무마다 지치게 될 거야. 지휘관과 부하들을 너무 몰아붙이면 실력이 떨어질 거야 당신의 지휘관들과 그들의 선원들도 모든 임무에 대한 경험을 쌓습니다. 이것은 훌륭한 의사 결정을 내리게 합니다. 여러분은 임무를 완수하기 위해 최고 지휘관들과 선원들과 계속 싸워야 하고 그들을 더 피곤하게 해야 할까요, 아니면 앞으로 있을 힘든 임무에 대비하기 위해 신입사원들이 싸우도록 해야 할까요?
미션은 전술적 전투를 보여주기 위해 지역 이동 시스템을 사용하여 신속하게 해결된다. 이 게임은 속도와 사실성이 최우선이다. 지형 카드는 각 전장을 무작위로 생성합니다. 양면 지형 타일은 도시와 농경지, 눈 덮인 숲과 언덕, 모래 언덕과 오아시스에 이르기까지 모든 것을 제공합니다.
전투 중에는 적 전차, 보병, 대전차포, 보병 분대와의 모든 전투를 해결할 수 있습니다. 각각의 적 전차, 트럭, 보병 등은 전쟁터에서 자신의 카운터로 표현된다. 독특한 안개 시스템은 적에게 명확한 위치를 제공하지 않는 한 아침 안개에서 전차를 향해 오는 것이 무엇인지 너무 늦을 때까지 정확하게 알 수 없기 때문에 전투의 긴장을 더한다.
전투 후에는 휴식을 취하고 차량과 보병을 재장착할 수 있습니다. 새로운 기술이 이용 가능해짐에 따라, 여러분은 오래된 탱크를 타이거, 팬서, 심지어 치명적인 타이거 킹과 같은 새롭고 더 죽은 모델로 교체할 수 있습니다! 호넷 리더, 팬텀 리더 또는 썬더볼트/아파치 리더를 플레이했다면 타이거 리더로 쉽게 전환할 수 있습니다.
Newbie부터 Green, Average, 스킬드, 베테랑, 에이스에 이르기까지 모든 지휘관이 경험을 쌓을 수 있는 카드를 포함했습니다!
In Tiger Leader, you're in command of a German Kampfgruppe of tanks, armored cars, trucks, halftracks and supporting infantry. Your Kampfruppe may also be assigned air support and heavy weapons support in order to achieve your goals. Your goals are to take your objectives while trying to keep as many of your men alive as possible during realistic tactical missions.
Tiger Leader features nine historical campaigns that can be played as individual campaigns or linked to form one huge mega-campaign that follows your troops from the Invasion of Poland to the final battles on the Eastern and Western fronts. The scheduled campaigns include:
The Invasion of Poland 1939
The Battle for France 1940
The Battle for North Africa 1941
The Invasion of Russia 1941
The Battle for North Africa 1942
The Fight for Italy 1943
The Fight for Russia 1943
The Days of D-Day 1944
The Final Days in Berlin 1945
A major part of the game is mission planning. You decide which vehicles and infantry units to use and which commanders are best for the mission. Vehicle and infantry commanders are rated for skill level and even personality quirks such as how well they keep their heads while under fire. Deciding which commanders are used for each mission is a major consideration. Your units will become fatigued with every mission. If you push a commander and his men too hard, his skills will degrade. Your commanders and their crew also gain experience with every mission. This makes for some great decision-making. Should you keep fighting with your top commanders and crew and further fatigue them to get the job done, or let the new guys fight in order to prep them for the tough missions ahead?
Missions are quickly resolved using an area movement system to display tactical combat. Speed and realism take top priority in this game. Terrain cards randomly generate each battlefield. Double sided terrain tiles provide everything from cities and farmland to snow covered forests and hills to sand dunes and oases.
During combat, you get to resolve every fight with enemy tanks, infantry, anti-tank guns, and squads of infantry. Each enemy tank, truck, infantry, etc is represented by its own counter on the battlefield. A unique fog of war system adds to the tension of the combat as unless you have a clear line of site to the enemy, you may not know exactly what is coming out of the morning fog towards your tanks until it’s too late.
After combat, you can rest and refit your vehicles and infantry. As new technology becomes available, you can replace older obsolete tanks with newer and deadlier models such as the Tiger, Panther and even the deadly King Tiger! If you’ve played Hornet Leader, Phantom Leader or Thunderbolt/Apache Leader, you’ll make an easy transition into Tiger Leader.
We’ve included the cards for every commander to progress in experience from Newbie, to Green, Average, Skilled, Veteran, and Ace!
Tiger Leader features nine historical campaigns that can be played as individual campaigns or linked to form one huge mega-campaign that follows your troops from the Invasion of Poland to the final battles on the Eastern and Western fronts. The scheduled campaigns include:
The Invasion of Poland 1939
The Battle for France 1940
The Battle for North Africa 1941
The Invasion of Russia 1941
The Battle for North Africa 1942
The Fight for Italy 1943
The Fight for Russia 1943
The Days of D-Day 1944
The Final Days in Berlin 1945
A major part of the game is mission planning. You decide which vehicles and infantry units to use and which commanders are best for the mission. Vehicle and infantry commanders are rated for skill level and even personality quirks such as how well they keep their heads while under fire. Deciding which commanders are used for each mission is a major consideration. Your units will become fatigued with every mission. If you push a commander and his men too hard, his skills will degrade. Your commanders and their crew also gain experience with every mission. This makes for some great decision-making. Should you keep fighting with your top commanders and crew and further fatigue them to get the job done, or let the new guys fight in order to prep them for the tough missions ahead?
Missions are quickly resolved using an area movement system to display tactical combat. Speed and realism take top priority in this game. Terrain cards randomly generate each battlefield. Double sided terrain tiles provide everything from cities and farmland to snow covered forests and hills to sand dunes and oases.
During combat, you get to resolve every fight with enemy tanks, infantry, anti-tank guns, and squads of infantry. Each enemy tank, truck, infantry, etc is represented by its own counter on the battlefield. A unique fog of war system adds to the tension of the combat as unless you have a clear line of site to the enemy, you may not know exactly what is coming out of the morning fog towards your tanks until it’s too late.
After combat, you can rest and refit your vehicles and infantry. As new technology becomes available, you can replace older obsolete tanks with newer and deadlier models such as the Tiger, Panther and even the deadly King Tiger! If you’ve played Hornet Leader, Phantom Leader or Thunderbolt/Apache Leader, you’ll make an easy transition into Tiger Leader.
We’ve included the cards for every commander to progress in experience from Newbie, to Green, Average, Skilled, Veteran, and Ace!
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