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No Retreat! Italian Front: 1943-45 (2015)
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  • 인원

    2-3 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    180-780 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.88 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

퇴각 금지 작전의 성공을 좇아! 제2차 세계 대전의 러시아 전선이 손짓하고 나서 아프리카 전선, 그리고 프랑스 전선으로 출동하는 게임 디자이너 칼 파라디스가 이 게임 시리즈의 네 번째 챕터인 "퇴각 없음 4: 이탈리아 전선 1943-45"를 선보인다.

이 게임은 카드놀이 모듈을 포함한 이전의 모든 게임 개념/시스템을 혼합하여 이 길고 지루한 캠페인을 최소의 소란과 가장 빠른 플레이 시간으로 표현합니다. 각 턴은 (날씨에 따라) 한 달 또는 두 달을 나타내지만, 모든 턴에 주요 동작이 나타나는 것은 아닙니다! 그래서 최전방 루블 동안 최전방 소모전 외에는 전투가 거의 일어나지 않기 때문에 이러한 방향 전환은 빠른 속도로 진행될 것이다. 특정 턴이 일련의 움직임/전투/활성화(NR2에서 수행된 것처럼)를 볼 수 있다; 일반적인 후퇴 금지 &ldquo의 변형을 사용한다.Target/Counterblow” 규칙 및 마커. 중요한 해상 침략이 아주 상세하게 보여질 것이고, 독일군의 요새화된 위치도 보여줄 것이며, (카시노나 안지오와 같은) 긴 세트피스 전투들이 게임 플레이에 발목을 잡지 않고 정확하게 표현될 것이다. NR3 &ldquo처럼.플레이어들이 특별한 상위 명령 목표를 달성하기 위해 경쟁하는 가운데 비밀 캠페인 계획”이 등장하여 게임이 조기 종료되지 않을 경우 보너스 승리 포인트를 획득합니다.서든 데스 ” 그리고 쓰라린 최후까지 계속됩니다.

플레이 표면을 더 쉽게 사용할 수 있도록 긴 이탈리아 반도는 전장의 일부를 보여주는 일련의 개별 지도로 표현될 것이다. 최전선이 남북으로 이동할 때 플레이어들은 &ldqu;play map&rdqu; 지도를 바꿔서 실제 작전 영역을 표시함으로써 테이블 공간을 많이 절약할 수 있다. 특정 상황에서 플레이어가 실제로 게임에서 편을 바꾸는 것도 가능하다(누적된 승리 포인트 유지). 따라서 양쪽 모두 원하는 대로 공격 진영에 들어갈 수 있는 기회를 얻을 수 있을 것이다. 이벤트 카드 시스템도 약간 바뀌어 각 카드마다 가능한 여러 효과/이벤트가 허용됩니다. 모든 카드는 전략 이니셔티브로 인해 메인 이벤트를 사용할 수 없는 경우에도 유용합니다.

보너스 게임
잠깐만, 더 있어! 이번 디럭스 에디션에는 시칠리아 침공이 별도의 미니게임으로 추가된다. 매우 빠른 속도로 진행되며, 주요 캠페인 게임과 연계될 수 있는 훌륭한 학습 또는 토너먼트 게임이 될 것입니다. 추축국이 연합군을 더 오래 지연시킬 수 있었을까? 그리고 만약 토큰 홀딩 공격만 있다면요? 본토에 상륙한 지 얼마 안 돼서요? 아니면 시칠리아가 완전히 우회한걸까?

이탈리아 전면 시나리오 목록

일반 게임: 1943년/45년 전면전. 두 플레이어 모두 일반적인 목표에 대해 알려주는 “Campaign Plan”을 선택할 것입니다. 실패 시 게임 시스템에 의해 부과될 수도 있습니다! 계획이나 선수의 의지로 인해 플레이어 “ “s switch of side&rdqu;가 발생할 수도 있다. 시칠리아 미니게임의 결과가 이 시나리오와 연관될 수 있다. 플레이어는 또한 군대의 힘과 증원 비율을 변경할 수 있습니다.
역사 게임: 1943/45년 작전은 전면적이었지만, 작전 선택은 역사적으로 더 그럴듯한 대안들로 제한되었다. 측면 전환이 발생할 수 없습니다. 시칠리아 미니 게임은 사용되지 않습니다.
Short Early 게임: 1943년/45년 작전의 첫 부분이죠 이탈리아 남부 지도만 사용되며 게임은 1944년 초에 종료된다.
짧은 레이트 게임: 1943년/45년 작전의 두 번째 부분. 북부 이탈리아 지도만 사용되며 게임은 이전 &ldquo에서 시작됩니다.초기 게임” 시나리오는 멈추고 1945년 전쟁이 끝날 때까지 계속된다.
시칠리아 게임: 이 미니 게임은 “ Stand alone” 또는 일반 게임 시나리오에 연결할 수 있습니다. 그것은 또한 훌륭한 패스트 플레이 토너먼트 시나리오를 만든다.


시간 척도: 1회당 1개월
지도 눈금: 16진수당 10마일
단위 척도: 분할

구성 요소:

17"x22"양면도 하나
두 개의 17"x22"단측 지도
47개의 이벤트 카드와 8개의 리더 카드
88개의 원형 마커 1매, 24개의 육각 마커
88개의 양면 사각 장치 카운터 1매
규칙집
시나리오 북
플레이어 보조 매트
육면체 두 개


디자이너: 칼 파라디스
개발자: Jack Stilica
카운터 아트: 마크 시모니치 & 찰스 키블러
MAP ART & 규칙북 레이아웃: Charles Kibler
(from GMT website:)

Following on the success of No Retreat! Where the Russian Front of World War II beckons, and then taking the action to the African Front, and then the French Front, game designer Carl Paradis presents the fourth chapter in this game series, No Retreat 4: Italian Front 1943-45.

This game will be using a mix of all the previous No Retreat! game concepts/systems, including some from the solitaire module, to depict this long and gruelling campaign with the minimum of fuss and the fastest possible play time. Each turn will represent one or two months (depending on the weather), but not every Turn will see major action! So during Frontline lulls very little combat, if any, will take place but for frontline attrition, so these turns will pass in a speedy manner. When a side decide to go on the offensive then that specific turn will see a series of moves/combat/activations (like was done for NR2); using a variant of the regular No Retreat “Target/Counterblow” rules and markers. The important sea invasions will be shown in great detail, the German fortified positions also, and the long set-pieces battles (like Cassino or Anzio) will be represented correctly without bogging down game play. Like in NR3 “Secret Campaign Plans” will make an appearance, with players vying to attain special high command objectives, thus getting bonus victory points if the game does not end in an early “Sudden Death” and continues to the bitter end.

To make the play surface more easy to use, the long Italian peninsula will be represented by a series of separate maps each showing a part of the battleground. As the frontline moves north or south, players will switch the “play map” map to show the actual areas of operations, thus saving a lot of table space. It will also be possible under certain circumstances for players to actually change sides in the game (keeping their accumulated Victory points): Thus both will be able to get the chance to be on the “attacking side” if wished for; historically the Germans were mostly on the defensive. The Event card system will also be changed a bit, with each card allowing multiple possible effects/events: all the cards will be useful, even when the main event cannot be used because of Strategic Initiative.

Bonus Game
But wait, there is more! For this deluxe edition, the Invasion of Sicily will be added as a separate mini-game. Very fast-playing, and will be an excellent learning or tournament game; that can be also linked to the main campaign game. Could the Axis have delayed the Allies longer on the island? And what if only a token holding attack was made, with the main landings a short while later on the mainland? Or Sicily completely bypassed altogether?

Italian Front Scenario Listing

Regular Game: The 1943/45 full campaign. Both players will choose a “Campaign Plan” that will instruct them as to their general objectives; there is a chance that one could also be imposed by the game system in case of failure! A players’ “switch of sides” could also occur because of the plans or player’s will. The outcome of the Sicily mini-game can be linked to this scenario. Players can also change the Strength of the Armies and rate of reinforcements.
Historical Game: The 1943/45 full campaign, but with the Plan choices limited to the more historically plausible alternatives. No switch of sides can occur. The Sicily mini-game is not used.
Short Early game: The first part of the 1943/45 campaign. Only the Southern Italian maps will be used, and the game will end in Early 1944 (historically after the Anzio invasion petered out).
Short Late game: The second part of the 1943/45 campaign. Only the Northern Italian maps will be used, and the game will Start where the previous “Early game” scenario stops, and continues until the end of the war in 1945.
Sicily Game: This mini-game can be played “stand alone” or linked to the Regular Game Scenario. It also makes for an excellent fast-playing Tournament scenario.


TIME SCALE: 1 month per turn
MAP SCALE: 10 miles per hex
UNIT SCALE: Divisions

Components:

One 17"x22" two-sided map
Two 17"x22" one-sided maps
47 Event cards and 8 Leader cards
One sheet of 88 round markers; 24 hex markers
One sheet of 88 two-sided square unit counters
Rulebook
Scenario Book
Player Aid Mat
Two 6-sided dic


DESIGNER: Carl Paradis
DEVELOPER: Jack Stalica
COUNTER ART: Mark Simonitch & Charles Kibler
MAP ART & RULEBOOK LAYOUT: Charles Kibler

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