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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.4Armored Knights: Guderian Crosses the Desna 1941 (2013) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Christopher Fasulo
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아티스트
Kyle Gebhardt
-
인원
게임 소개
1941년 8월 25일 - 8월 27일 키예프로 포위하기 위한 구데리안의 남쪽 운전
아머드 나이트는 대대급 전투에 관한 것이다. 구데리안 십자 데스나 1941은 키예프를 포위하기 위한 독일군의 공격에 초점을 맞추고 있다.
1941년 8월 25일 구데리안 장군이 히틀러를 방문하여 독일군이 모스크바를 공격할 수 있도록 설득한 직후 전투가 시작되었다. 히틀러는 다음에 키예프를 점령하고 싶다고 결심한다. 그는 그곳의 풍부한 농경지와 산업에 매료되었다. 히틀러는 구데리안에게 키예프가 더 나은 목표라고 설득시켰다. 구데리안이 돌아왔을 때 그는 그의 군대를 움직이게 했다. 그들의 첫 번째 테스트는 노브고로드-세베르스키에서 데스나 강을 가로지르는 주요 고속도로 다리를 점령하는 것이다. 그의 진보적 요소가 25일 쿠데타에서 다리를 차지하지 못했다. 그들은 다시 뭉쳐서 다음날 더 절제된 노력을 한다. 몇몇 서투른 붉은 군대 다리 경비대의 도움으로 독일군은 성공을 거두었고 교두보를 구축했다. 27일에는 약간의 사소한 반격을 견뎌야 한다.
이것은 독립형 게임이며 아머드 나이츠 게임 시스템에 대한 훌륭한 소개입니다. 세 가지 시나리오가 3일간의 전투의 행동을 자세히 보여줍니다. 첫 번째 시나리오는 작고 짧습니다. 그것은 쿠데타로 다리를 차지하려는 독일의 시도입니다. 두 번째 시나리오는 전체 3일 전투입니다. 마지막 시나리오는 독일 교두보 부대가 버티며 숙소를 확장하려는 것이다.
훌륭한 솔리테어 게임과 게임 시스템 도입에 충분할 정도로 힘 구조가 작다. 기본 시스템은 부대들이 오버런을 수행하고 전투에 참여할 수 있는 I-Go U-Go 시스템이다. 부대 강도는 대대 규모의 부대와 함께 어떤 지지 무기를 쌓느냐에 따라 달라집니다. 주요 전투 부대는 보병, 포병, 기갑 대대이다. 정찰, 대전차, 대공, 군사정보, 공병 등 지원무기가 기업으로 구축된다. 플레이어는 그라운드 파운더들을 돕기 위해 근접 항공 지원을 제공할 수 있으며, General Model과 같은 리더들은 당신의 부대에게 최고의 성공 기회를 제공하는 데 한몫을 하기도 합니다.
게임 규모:
게임 턴: 2-4시간
16진수: 2.0km/1.24마일
부대: 중대 대대로
게임 인벤토리:
11 x 17" 전체 색상 맵 시트 4개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(216 1/2" 카운터)
26페이지에 달하는 구데리안, 데스나 규칙서 교차
세 가지 시나리오 설정 차트
9인용 보조 카드
10면 주사위 2개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
(게시인의 웹 사이트, 상자 및 사용자의 설명에서)
아머드 나이트는 대대급 전투에 관한 것이다. 구데리안 십자 데스나 1941은 키예프를 포위하기 위한 독일군의 공격에 초점을 맞추고 있다.
1941년 8월 25일 구데리안 장군이 히틀러를 방문하여 독일군이 모스크바를 공격할 수 있도록 설득한 직후 전투가 시작되었다. 히틀러는 다음에 키예프를 점령하고 싶다고 결심한다. 그는 그곳의 풍부한 농경지와 산업에 매료되었다. 히틀러는 구데리안에게 키예프가 더 나은 목표라고 설득시켰다. 구데리안이 돌아왔을 때 그는 그의 군대를 움직이게 했다. 그들의 첫 번째 테스트는 노브고로드-세베르스키에서 데스나 강을 가로지르는 주요 고속도로 다리를 점령하는 것이다. 그의 진보적 요소가 25일 쿠데타에서 다리를 차지하지 못했다. 그들은 다시 뭉쳐서 다음날 더 절제된 노력을 한다. 몇몇 서투른 붉은 군대 다리 경비대의 도움으로 독일군은 성공을 거두었고 교두보를 구축했다. 27일에는 약간의 사소한 반격을 견뎌야 한다.
이것은 독립형 게임이며 아머드 나이츠 게임 시스템에 대한 훌륭한 소개입니다. 세 가지 시나리오가 3일간의 전투의 행동을 자세히 보여줍니다. 첫 번째 시나리오는 작고 짧습니다. 그것은 쿠데타로 다리를 차지하려는 독일의 시도입니다. 두 번째 시나리오는 전체 3일 전투입니다. 마지막 시나리오는 독일 교두보 부대가 버티며 숙소를 확장하려는 것이다.
훌륭한 솔리테어 게임과 게임 시스템 도입에 충분할 정도로 힘 구조가 작다. 기본 시스템은 부대들이 오버런을 수행하고 전투에 참여할 수 있는 I-Go U-Go 시스템이다. 부대 강도는 대대 규모의 부대와 함께 어떤 지지 무기를 쌓느냐에 따라 달라집니다. 주요 전투 부대는 보병, 포병, 기갑 대대이다. 정찰, 대전차, 대공, 군사정보, 공병 등 지원무기가 기업으로 구축된다. 플레이어는 그라운드 파운더들을 돕기 위해 근접 항공 지원을 제공할 수 있으며, General Model과 같은 리더들은 당신의 부대에게 최고의 성공 기회를 제공하는 데 한몫을 하기도 합니다.
게임 규모:
게임 턴: 2-4시간
16진수: 2.0km/1.24마일
부대: 중대 대대로
게임 인벤토리:
11 x 17" 전체 색상 맵 시트 4개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(216 1/2" 카운터)
26페이지에 달하는 구데리안, 데스나 규칙서 교차
세 가지 시나리오 설정 차트
9인용 보조 카드
10면 주사위 2개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
(게시인의 웹 사이트, 상자 및 사용자의 설명에서)
Guderian's drive south to encircle to Kiev / August 25 - August 27, 1941
Armored Knights is about battalion level combat. This offering, Guderian Crosses the Desna 1941, is focused on the German attack to start the great encirclement of Kiev.
This battle starts on 25 August 1941, just after General Guderian goes to visit Hitler to convince him to allow the German Army to attack Moscow next. Hitler decides that he wants to try and capture Kiev next. He is mesmerized by the rich farmland and industry there. Hitler manages to convince Guderian that Kiev is a better target. When Guderian gets back he sets his troops in motion. Their first test is to capture a major highway bridge over the Desna at Novgorod-Seversky. His advanced elements fail to take the bridge in a coup-de-main on the 25th. They regroup and make a more deterined effort the next day. Aided by some inept Red Army bridge guards the Germans succeed and they establish a bridgehead. On the 27th they must endure some minor counter-attacks.
This is a stand alone game and an excellent introduction to the Armored Knights game system. Three scenarios detail the actions of the 3 days of battle. The first scenario is small and short. It's a race to the bridge in the German attempt to capture it in a coup de main. The second scenario is the full 3 day battle. The last scenario is the German bridgehead forces trying to hang on and expand the lodgement.
The force structure is small enough for a great solitaire game and introduction to the game system. System basics are an I-Go U-Go system with units being able to conduct overruns and engage in combat. Unit strengths vary as a result of what supporting arms you stack with the battalion sized units. Main combat units are infantry, artillery, and armor battalions. Supporting arms such as recon, anti-tank, anti-aircraft, military intelligence, and engineers are built as companies. Players are able to provide Close Air Support to aid the ground pounders and leaders like General Model even play a part in providing your troops with their best chance of success.
Game Scale:
Game Turn: 2-4 hours
Hex: 1.24 miles / 2.0 kilometers
Units: Company to Battalion
Game Inventory:
Four 11 x 17" full color mapsheets
One dual-side printed countersheet (216 1/2" counters)
One 26-page Guderian Crosses the Desna rulebook
Three scenario setup charts
Nine Player Aid Cards
Two 10-sided dice
One 6-sided die
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours
(from publsher's website, box and user's desciption)
Armored Knights is about battalion level combat. This offering, Guderian Crosses the Desna 1941, is focused on the German attack to start the great encirclement of Kiev.
This battle starts on 25 August 1941, just after General Guderian goes to visit Hitler to convince him to allow the German Army to attack Moscow next. Hitler decides that he wants to try and capture Kiev next. He is mesmerized by the rich farmland and industry there. Hitler manages to convince Guderian that Kiev is a better target. When Guderian gets back he sets his troops in motion. Their first test is to capture a major highway bridge over the Desna at Novgorod-Seversky. His advanced elements fail to take the bridge in a coup-de-main on the 25th. They regroup and make a more deterined effort the next day. Aided by some inept Red Army bridge guards the Germans succeed and they establish a bridgehead. On the 27th they must endure some minor counter-attacks.
This is a stand alone game and an excellent introduction to the Armored Knights game system. Three scenarios detail the actions of the 3 days of battle. The first scenario is small and short. It's a race to the bridge in the German attempt to capture it in a coup de main. The second scenario is the full 3 day battle. The last scenario is the German bridgehead forces trying to hang on and expand the lodgement.
The force structure is small enough for a great solitaire game and introduction to the game system. System basics are an I-Go U-Go system with units being able to conduct overruns and engage in combat. Unit strengths vary as a result of what supporting arms you stack with the battalion sized units. Main combat units are infantry, artillery, and armor battalions. Supporting arms such as recon, anti-tank, anti-aircraft, military intelligence, and engineers are built as companies. Players are able to provide Close Air Support to aid the ground pounders and leaders like General Model even play a part in providing your troops with their best chance of success.
Game Scale:
Game Turn: 2-4 hours
Hex: 1.24 miles / 2.0 kilometers
Units: Company to Battalion
Game Inventory:
Four 11 x 17" full color mapsheets
One dual-side printed countersheet (216 1/2" counters)
One 26-page Guderian Crosses the Desna rulebook
Three scenario setup charts
Nine Player Aid Cards
Two 10-sided dice
One 6-sided die
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
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(from publsher's website, box and user's desciption)
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