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BGG랭킹
BGG전체 : 4007
FAMILYGAMES : 1241
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.58 / 5
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디자이너
Stephen Glenn
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아티스트
Martin Hoffmann, Claus Stephan, Mirko Suzuki
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인원
게임 소개
신사 숙녀 여러분, 환영합니다. 내 이름은 래틀본즈고 오늘 내 멋진 주사위 축제에 초대받았어! 게임을 하세요! 상을 타세요! 기차를 타세요! 난 공원을 돌아다니고 있을 테니까 네가 날 제일 먼저 찾으면 네가 이긴 거야! 기쁘지 않겠어요?
래틀본즈는 주사위를 바꾸는 게임입니다. 여러분은 표준적인 6면 주사위로 시작하고, 게임을 하는 동안 옆면을 제거하고 모든 종류의 멋진 일들을 할 수 있는 다른 면으로 바꿀 수 있습니다. 득점을 할 때마다 래틀본즈를 찾는 데 가까워지고 게임에서 이기는 거죠 네, 이겼습니다. 그건 육면체제를 위한 경험이야!
게임 요약
세우다
- 래틀본스 미플을 55, 60 또는 65 VP 공간(2-4인용)에 놓습니다. 플레이어들은 각각 3개의 d6(검은색, 하얀색, 회색)을 얻지만 '1'은 래틀본으로 대체된다.
- 보드의 빈 공간에 임의의 타일을 배치합니다.
당신 차례입니다
주사위를 굴리다. 추가로 1-2개의 주사위를 굴리기 위해 1-2개의 금을 사용할 수 있다. 그런 다음 각 다이를 한 번에 하나씩 사용합니다.
- 래틀본즈가 나타나면 래틀본즈를 한 칸 뒤로 이동시킵니다. 래틀본즈가 플레이어 점수 표시기에 닿으면 게임이 즉시 종료됩니다.
- Pips 또는 Rattbones가 나타나면 폰 중 하나를 시계 방향으로 해당 공간(RB=1)만큼 이동하고 착지한 공간을 사용합니다. 일반적으로 해당 공간과 일치하는 다이 면을 사용한 다이에 추가할 수 있습니다(래틀본을 제외한 모든 면 교체).
- 그렇지 않으면 얼굴이 허용하는 모든 조치를 취합니다(예: 나중에 VP에게 제출할 수 있는 주식 마커 또는 별 토큰 획득, VP 획득, 다른 사람의 물건 훔치기 등).
래틀본즈는 주사위를 바꾸는 게임입니다. 여러분은 표준적인 6면 주사위로 시작하고, 게임을 하는 동안 옆면을 제거하고 모든 종류의 멋진 일들을 할 수 있는 다른 면으로 바꿀 수 있습니다. 득점을 할 때마다 래틀본즈를 찾는 데 가까워지고 게임에서 이기는 거죠 네, 이겼습니다. 그건 육면체제를 위한 경험이야!
게임 요약
세우다
- 래틀본스 미플을 55, 60 또는 65 VP 공간(2-4인용)에 놓습니다. 플레이어들은 각각 3개의 d6(검은색, 하얀색, 회색)을 얻지만 '1'은 래틀본으로 대체된다.
- 보드의 빈 공간에 임의의 타일을 배치합니다.
당신 차례입니다
주사위를 굴리다. 추가로 1-2개의 주사위를 굴리기 위해 1-2개의 금을 사용할 수 있다. 그런 다음 각 다이를 한 번에 하나씩 사용합니다.
- 래틀본즈가 나타나면 래틀본즈를 한 칸 뒤로 이동시킵니다. 래틀본즈가 플레이어 점수 표시기에 닿으면 게임이 즉시 종료됩니다.
- Pips 또는 Rattbones가 나타나면 폰 중 하나를 시계 방향으로 해당 공간(RB=1)만큼 이동하고 착지한 공간을 사용합니다. 일반적으로 해당 공간과 일치하는 다이 면을 사용한 다이에 추가할 수 있습니다(래틀본을 제외한 모든 면 교체).
- 그렇지 않으면 얼굴이 허용하는 모든 조치를 취합니다(예: 나중에 VP에게 제출할 수 있는 주식 마커 또는 별 토큰 획득, VP 획득, 다른 사람의 물건 훔치기 등).
"Welcome, girls and boys. My name is Rattlebones, and you have been cordially invited to spend the day at my Fabulous Festival of Dice! Play games! Win prizes! Ride the train! I'll be wandering about the park, and if you're the first one to find me, you win! Won't that be delightful?"
Rattlebones is a game about transforming dice. You start with standard six-sided dice, and throughout the course of the game you can remove sides and replace them with other sides that let you do all sorts of wonderful things. Every time you score points, you get closer to finding Rattlebones and, er, winning the game. Yes, winning! It's an experience to six-sided-die for!
Game Summary
Setup
- Place the Rattlebones meeple at 55, 60, or 65 VP space (for 2-4 players). Players each get 3 d6 (black, white, gray) -- basic d6 but the '1' is replaced by Rattlebones.
- Place random tiles on the empty spaces on the board.
Your Turn
Roll a die. May spend 1-2 gold to roll an extra 1-2 dice. Then, use each die one at a time:
- if Rattlebones shows, move Rattlebones back one space; game ends immediately if it hits a player score marker and most points wins.
- if pips or Rattlebones showing, move one of your pawns clockwise that many spaces (RB=1) and use the space you land on. Typically, you may add a die face matching that space to the die you used (replace any face except Rattlebones).
- otherwise, take whatever action the face allows (e.g., earn a stock marker or star token, which you may later turn in for VP; earn VP; steal stuff from other people; etc.).
Rattlebones is a game about transforming dice. You start with standard six-sided dice, and throughout the course of the game you can remove sides and replace them with other sides that let you do all sorts of wonderful things. Every time you score points, you get closer to finding Rattlebones and, er, winning the game. Yes, winning! It's an experience to six-sided-die for!
Game Summary
Setup
- Place the Rattlebones meeple at 55, 60, or 65 VP space (for 2-4 players). Players each get 3 d6 (black, white, gray) -- basic d6 but the '1' is replaced by Rattlebones.
- Place random tiles on the empty spaces on the board.
Your Turn
Roll a die. May spend 1-2 gold to roll an extra 1-2 dice. Then, use each die one at a time:
- if Rattlebones shows, move Rattlebones back one space; game ends immediately if it hits a player score marker and most points wins.
- if pips or Rattlebones showing, move one of your pawns clockwise that many spaces (RB=1) and use the space you land on. Typically, you may add a die face matching that space to the die you used (replace any face except Rattlebones).
- otherwise, take whatever action the face allows (e.g., earn a stock marker or star token, which you may later turn in for VP; earn VP; steal stuff from other people; etc.).
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