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BGG랭킹
BGG전체 : 3626
STRATEGY : 1559
FAMILYGAMES : 1122 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.39 / 5
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디자이너
Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
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아티스트
Harald Lieske
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인원
게임 소개
2-5명을 위한 보드 게임. 각 플레이어는 1920년대 오스트레일리아에서 자연과 산업 프로젝트를 진행하고 있는 레인저 그룹을 통제한다. 게임 보드에는 6개의 주가 표시되며, 24개의 육지와 수역으로 나뉩니다. 모든 지역에는 페이스 다운 산업 카운터와 페이스 업 자연 카운터가 있습니다. 국경에는 베이스(캠프 또는 배)가 있으며, 플레이어들은 레인저 피스를 배치하여 점수를 획득합니다. 처음에, 모든 선수들은 자신의 선수 보드, 비행기, 그리고 두 장의 카드에 보관하는 많은 수의 레인저스를 받는다. 카드의 뒷면은 한 베이스에 얼마나 많은 레인저를 배치할 수 있는지, 그리고 얼마나 많은 달러를 받을 수 있는지를 보여줍니다. 카드의 앞면은 이 기지가 경계해야 할 지역을 나타냅니다.
활동 중인 플레이어는 다음의 세 가지 가능성 중 두 가지 동작을 수행해야 합니다.
1) 플레이어는 자신의 비행기를 특정 지역으로 날아가 산업용 카운터를 켤 수 있다.
2) 플레이어는 돈을 모으거나 레인저를 한 베이스에 배치하기 위해 카드를 사용할 수 있다. 만약 이 카드가 그의 비행기가 있는 지역과 같은 색이라면, 배치는 무료입니다. 그렇지 않으면 선수로부터 $3의 수수료가 징수된다.
3) 플레이어는 최대 4명의 레인저를 게임 보드에서 자신의 공급품으로 되돌릴 수 있다.
참고: 보드에 있는 레인저를 4달러의 비용으로 옮길 수 있는 특별한 움직임이 허용된다.
당신은 자연 프로젝트나 산업 프로젝트를 완료함으로써 점수를 얻습니다. 이 지역의 마지막 자유 기지에는 최소 1명의 레인저가 포함되어 있는 즉시 자연 프로젝트가 완료됩니다. 프로젝트를 완료한 플레이어는 3점의 보너스 포인트를 받습니다. 이 지역의 기지에 레인저스가 있는 모든 플레이어는 레인저 1명당 1점(함대에 레인저스는 2점)을 받는다. 산업용 카운터를 넘기는 대로 산업용 프로젝트가 완료되고 주변 기지에는 필요한 수의 레인저가 배치된다. 이 프로젝트들은 또한 레인저 당 3점의 보너스 포인트와 1점의 포인트를 제공한다. 점수는 스코어링 트랙에 등록됩니다. 경기가 끝나면 달러당 추가 승점이 된다.
게임은 모든 카드 더미가 소진되고 한 명 이상의 플레이어가 마지막 카드를 재생하면 종료된다. 선수들은 남은 달러를 점수에 더한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
참고: 기본 게임의 영어 규칙에는 에라타가 있을 수 있습니다. 영어권에서는 카드를 8장 뽑고 영어권에서는 8장 뽑고 영어권에서는 8장 뽑고 카드를 9장 뽑고 쌓으라고 한다.
고급 규칙
풍차가 도입되었습니다. 언제 풍차 상징하고 있는 이 업계 카운터를 향해 있어 풍차 또 다른 지역으로 그 가치를 1점을 추가할 것이다. 지역이 점수를 매길 때마다 자연 또는 산업 카운터가 풍차 선로에 놓입니다. 풍차 트랙이 가득 차면 풍차 채점 라운드가 벌어진다. 풍차에서 득점을 하기 위해서, 선수들은 레인저스를 특별한 레인저 트랙에 배치해야 한다. 레인저 트랙에서 가장 많은 레인저를 보유한 플레이어는 승리 포인트로 풍차 값을 받습니다. 2등은 절반, 3등은 2등의 절반을 받는다. 풍차 점수 매기기가 끝나면 풍차의 카운터가 제거되고 레인저 트랙에 레인저의 절반을 가져가야 한다. 여러 차례의 풍차 득점 라운드가 가능합니다. 경기가 끝나면 추가 풍차 득점 라운드가 벌어진다.
활동 중인 플레이어는 다음의 세 가지 가능성 중 두 가지 동작을 수행해야 합니다.
1) 플레이어는 자신의 비행기를 특정 지역으로 날아가 산업용 카운터를 켤 수 있다.
2) 플레이어는 돈을 모으거나 레인저를 한 베이스에 배치하기 위해 카드를 사용할 수 있다. 만약 이 카드가 그의 비행기가 있는 지역과 같은 색이라면, 배치는 무료입니다. 그렇지 않으면 선수로부터 $3의 수수료가 징수된다.
3) 플레이어는 최대 4명의 레인저를 게임 보드에서 자신의 공급품으로 되돌릴 수 있다.
참고: 보드에 있는 레인저를 4달러의 비용으로 옮길 수 있는 특별한 움직임이 허용된다.
당신은 자연 프로젝트나 산업 프로젝트를 완료함으로써 점수를 얻습니다. 이 지역의 마지막 자유 기지에는 최소 1명의 레인저가 포함되어 있는 즉시 자연 프로젝트가 완료됩니다. 프로젝트를 완료한 플레이어는 3점의 보너스 포인트를 받습니다. 이 지역의 기지에 레인저스가 있는 모든 플레이어는 레인저 1명당 1점(함대에 레인저스는 2점)을 받는다. 산업용 카운터를 넘기는 대로 산업용 프로젝트가 완료되고 주변 기지에는 필요한 수의 레인저가 배치된다. 이 프로젝트들은 또한 레인저 당 3점의 보너스 포인트와 1점의 포인트를 제공한다. 점수는 스코어링 트랙에 등록됩니다. 경기가 끝나면 달러당 추가 승점이 된다.
게임은 모든 카드 더미가 소진되고 한 명 이상의 플레이어가 마지막 카드를 재생하면 종료된다. 선수들은 남은 달러를 점수에 더한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
참고: 기본 게임의 영어 규칙에는 에라타가 있을 수 있습니다. 영어권에서는 카드를 8장 뽑고 영어권에서는 8장 뽑고 영어권에서는 8장 뽑고 카드를 9장 뽑고 쌓으라고 한다.
고급 규칙
풍차가 도입되었습니다. 언제 풍차 상징하고 있는 이 업계 카운터를 향해 있어 풍차 또 다른 지역으로 그 가치를 1점을 추가할 것이다. 지역이 점수를 매길 때마다 자연 또는 산업 카운터가 풍차 선로에 놓입니다. 풍차 트랙이 가득 차면 풍차 채점 라운드가 벌어진다. 풍차에서 득점을 하기 위해서, 선수들은 레인저스를 특별한 레인저 트랙에 배치해야 한다. 레인저 트랙에서 가장 많은 레인저를 보유한 플레이어는 승리 포인트로 풍차 값을 받습니다. 2등은 절반, 3등은 2등의 절반을 받는다. 풍차 점수 매기기가 끝나면 풍차의 카운터가 제거되고 레인저 트랙에 레인저의 절반을 가져가야 한다. 여러 차례의 풍차 득점 라운드가 가능합니다. 경기가 끝나면 추가 풍차 득점 라운드가 벌어진다.
A board game for 2-5 players. Each player controls a group of Rangers, who are working on nature and industry projects in Australia during the 1920s. The game board shows 6 states, which are divided into 24 land or water regions. Every region contains a face down industrial counter and a face up nature counter. On the borders, you find bases (camps or ships), where the players place their Ranger pieces to score points. At the beginning, every player receives a number of Rangers, which he keeps on his own player board, a plane, and two cards. The back of a card shows how many Rangers you can place in a base and how many dollars you receive. The front of a card shows the region where this base should border on.
The active player must perform two actions from the following three possibilities:
1) A player may fly his plane to a region and turn up an industry counter (if available).
2) A player may play a card to collect money and/or place Rangers in one base. Should this card have the same color as the region where his plane is, placement is free. Otherwise, a fee of $3 is collected from the player.
3) A player may remove up to four Rangers from the game board back to his or her supply.
Note: A special move is allowed to move any Ranger on the board for a cost of $4.
You score points by completing nature or industrial projects. Nature projects are completed as soon as the last free base in this region contains at least 1 Ranger. The player who completes the project receives 3 bonus points. Every player with Rangers in a base in this region receives 1 point for every Ranger (2 points for Rangers on a ship base). Industrial projects are completed as soon as the industry counter is turned over and the surrounding bases contain the required number of Rangers. These projects also provide 3 bonus points and 1 point per Ranger (2 points for Rangers on a ship base). Points are registered on a scoring track. At the end of the game, each dollar is an extra victory point.
The game ends when all card piles are exhausted and at least one player has played his last card. The players add their remaining dollars to their scores. The player with the most points wins the game.
Note: the English rules for the basic game may have an errata. It says draw 9 cards to make stacks, when the non-English rules say draw 8 cards, and the Advanced English rules say draw 9 instead of 8 cards.
Advanced rules
A windmill is introduced. When an industry counter with a windmill symbol is turned over, the windmill moves to another region and will add 1 point to its value. Whenever a region is scored, the nature or industry counter is placed on a windmill track. When the windmill track is filled, a windmill scoring round takes place. To score at the windmill, players need to place Rangers on a special Ranger track (instead of placing them in a base, as they normally would do). The player with the most Rangers on the Ranger track receives the value of the windmill in victory points. The second place receives half, the third place receives half of the second place. After the windmill scoring round, the counters on the windmill are removed and the players have to take half of their Rangers on the Ranger track back. Several windmill scoring rounds are possible. At the end of the game, an extra windmill scoring round takes place.
The active player must perform two actions from the following three possibilities:
1) A player may fly his plane to a region and turn up an industry counter (if available).
2) A player may play a card to collect money and/or place Rangers in one base. Should this card have the same color as the region where his plane is, placement is free. Otherwise, a fee of $3 is collected from the player.
3) A player may remove up to four Rangers from the game board back to his or her supply.
Note: A special move is allowed to move any Ranger on the board for a cost of $4.
You score points by completing nature or industrial projects. Nature projects are completed as soon as the last free base in this region contains at least 1 Ranger. The player who completes the project receives 3 bonus points. Every player with Rangers in a base in this region receives 1 point for every Ranger (2 points for Rangers on a ship base). Industrial projects are completed as soon as the industry counter is turned over and the surrounding bases contain the required number of Rangers. These projects also provide 3 bonus points and 1 point per Ranger (2 points for Rangers on a ship base). Points are registered on a scoring track. At the end of the game, each dollar is an extra victory point.
The game ends when all card piles are exhausted and at least one player has played his last card. The players add their remaining dollars to their scores. The player with the most points wins the game.
Note: the English rules for the basic game may have an errata. It says draw 9 cards to make stacks, when the non-English rules say draw 8 cards, and the Advanced English rules say draw 9 instead of 8 cards.
Advanced rules
A windmill is introduced. When an industry counter with a windmill symbol is turned over, the windmill moves to another region and will add 1 point to its value. Whenever a region is scored, the nature or industry counter is placed on a windmill track. When the windmill track is filled, a windmill scoring round takes place. To score at the windmill, players need to place Rangers on a special Ranger track (instead of placing them in a base, as they normally would do). The player with the most Rangers on the Ranger track receives the value of the windmill in victory points. The second place receives half, the third place receives half of the second place. After the windmill scoring round, the counters on the windmill are removed and the players have to take half of their Rangers on the Ranger track back. Several windmill scoring rounds are possible. At the end of the game, an extra windmill scoring round takes place.
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