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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Adam Walker (II)
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아티스트
Aldrich Tangpos
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인원
게임 소개
바이킹 호드: 페이퍼크래프트(Viking Horde): 페이퍼크래프트(Papercraft)는 두 명 이상의 플레이어가 해군 패권을 위해 서로 상대 함대와 경쟁하는 페이퍼크래프트 판타지 바이킹 군함 게임이다.
이 게임의 목표는 북유럽 바다에 대한 지배권을 주장하기 위해 적 플레이어와 전략적으로 교전하고 침몰시키는 것입니다.
바이킹 호드: 페이퍼크래프트는 한 번에 한 척의 배만 사용하는 기계공으로 대형 함대에도 빠르고 매력적인 플레이어 회전 회전을 할 수 있습니다. 이 게임은 플레이어의 발과 같은 직접 측정 장치를 사용하여 움직임과 공격 거리를 측정하고, 선박 대 선박 전투 및 게임의 다른 측면을 해결하기 위해 사용자 지정 종이 우주선 주사위 세트를 사용한다.
핵심 게임 메카니즘은 다음을 포함한다:
- 플레이어 턴당 한 척의 배 활성화는 모든 플레이어가 끝까지 참여할 수 있는 게임을 가능하게 한다.
- 선박의 움직임을 전략적으로 강화하기 위한 방향성 풍력 기계입니다.
- 클래스 기반의 능력과 역할을 가진 승무원을 수송합니다.
- D6 결과의 사용을 통한 근거리 및 근거리 기반 전투 시스템.
- 손상을 추적하기 위해 각 함선의 측면에 부착되는 탈착식 실드입니다.
- 모듈화된 규칙 집합(확장 팩과 선택적 규칙은 그룹 재량에 따라 교환/교환할 수 있음)
- 플로팅 전리품은 무작위 파워업, 이벤트 및 페널티를 제공합니다.
- 간편함을 위해 직접 측정 장치를 통해 배송합니다.
- 게임을 위한 종이 공예 키트는 미리 잘라져 있고 조립은 접착제가 없다.
이 게임의 목표는 북유럽 바다에 대한 지배권을 주장하기 위해 적 플레이어와 전략적으로 교전하고 침몰시키는 것입니다.
바이킹 호드: 페이퍼크래프트는 한 번에 한 척의 배만 사용하는 기계공으로 대형 함대에도 빠르고 매력적인 플레이어 회전 회전을 할 수 있습니다. 이 게임은 플레이어의 발과 같은 직접 측정 장치를 사용하여 움직임과 공격 거리를 측정하고, 선박 대 선박 전투 및 게임의 다른 측면을 해결하기 위해 사용자 지정 종이 우주선 주사위 세트를 사용한다.
핵심 게임 메카니즘은 다음을 포함한다:
- 플레이어 턴당 한 척의 배 활성화는 모든 플레이어가 끝까지 참여할 수 있는 게임을 가능하게 한다.
- 선박의 움직임을 전략적으로 강화하기 위한 방향성 풍력 기계입니다.
- 클래스 기반의 능력과 역할을 가진 승무원을 수송합니다.
- D6 결과의 사용을 통한 근거리 및 근거리 기반 전투 시스템.
- 손상을 추적하기 위해 각 함선의 측면에 부착되는 탈착식 실드입니다.
- 모듈화된 규칙 집합(확장 팩과 선택적 규칙은 그룹 재량에 따라 교환/교환할 수 있음)
- 플로팅 전리품은 무작위 파워업, 이벤트 및 페널티를 제공합니다.
- 간편함을 위해 직접 측정 장치를 통해 배송합니다.
- 게임을 위한 종이 공예 키트는 미리 잘라져 있고 조립은 접착제가 없다.
Viking Horde: Papercraft is a paper-craft fantasy Viking warship game for two or more players pitting opposing fleets against each other for naval supremacy.
The goal of the game is to manoeuvre your fleet to strategically engage and sink enemy player ships in order to claim mastery over the Nordic seas.
Played either on the floor or sheltered areas outside, Viking Horde: Papercraft features a one-ship-at-a-time mechanic making for a fast and engaging player turn rotation, even with huge ship fleets. The game employs on-hand measuring devices, namely player's feet, to gauge movement and attack distances, and makes use of a custom paper-craft dice set to resolve ship vs ship combat and other aspects of the game.
Core game mechanics include:
- One ship activation per player turn, allows for an engaging game for all players right to the very end.
- Directional wind mechanic to tactically enhance ship movement.
- Ship crew members, with class based abilities and roles.
- Ranged and Melee based combat system though use of D6 outcomes.
- Removable shields attached to the sides of each ship to track damage.
- Modularised ruleset (expansion packs and optional rules can be swapped in/out at the groups discretion).
- Floating loot provides random power-ups, events and penalties.
- Ship movement through on-hand measuring devices for simplicity.
- The paper-craft kits for the game come pre-cut and assembly is glue free.
The goal of the game is to manoeuvre your fleet to strategically engage and sink enemy player ships in order to claim mastery over the Nordic seas.
Played either on the floor or sheltered areas outside, Viking Horde: Papercraft features a one-ship-at-a-time mechanic making for a fast and engaging player turn rotation, even with huge ship fleets. The game employs on-hand measuring devices, namely player's feet, to gauge movement and attack distances, and makes use of a custom paper-craft dice set to resolve ship vs ship combat and other aspects of the game.
Core game mechanics include:
- One ship activation per player turn, allows for an engaging game for all players right to the very end.
- Directional wind mechanic to tactically enhance ship movement.
- Ship crew members, with class based abilities and roles.
- Ranged and Melee based combat system though use of D6 outcomes.
- Removable shields attached to the sides of each ship to track damage.
- Modularised ruleset (expansion packs and optional rules can be swapped in/out at the groups discretion).
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