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BGG랭킹
BGG전체 : 4510
PARTYGAMES : 343
FAMILYGAMES : 1437 -
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인원
2-7 명
BGG추천: 3-7 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.66 / 5
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디자이너
Dennis Hoyle
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아티스트
Jonathan Logan Clark, Dennis Hoyle
-
인원
게임 소개
해독제에서, 당신은 거대한 화학 연구 대기업에서 일하는 실험실 과학자입니다. 치명적인 독소가 갑자기 여러분과 여러분의 연구실에 있는 모든 사람들을 감염시켰을 때, 너무 늦기 전에 여러분의 연구 결과를 공유하고 해독제를 발견하기 위해 빠르게 일해야 합니다.
이 게임에서, 플레이어들은 돌아가면서 다른 모든 플레이어들이 어떤 행동을 취할지를 결정한다: 그들의 손에서 버리거나 다른 플레이어들과 무역 연구를 하는 것. 결국 당신의 카드는 모두 바닥날 것이고 당신은 해독제이길 바라며 반드시 마셔야 할 단 한 가지만 남게 될 것이다. 만약 이 카드가 진정한 해독제라면, 넌 치유되고 다시 살아서 게임을 할 수 있어! 그렇지 않으면... 넌 죽지만 언제나 다시 시도할 수 있어!
해독제는 6가지 핵심 원소가 있다.
차감: 플레이어 "live" 또는 "die"는 게임에서 제거된 하나의 카드 유형을 추론하는 것이다(클루와 유사).
반협력 게임플레이: 당신은 혼자 살거나 죽거나 하지만 다른 플레이어와 함께 일하지 않고는 해독제를 추론하는 것이 불가능할지도 모릅니다.
동시 작업 선택: 모든 턴에는 모든 선수가 포함됩니다. 귀중한 정보를 거래하는 것이든, 동시에 연구 기밀을 해제하는 것이든, 모든 참여자들은 지속적으로 관여하고 있습니다. 이것은 게임 경험을 더 만족스럽게 만들고, 턴 사이에 긴 시간 "다운타임"을 없애준다.
플레이어가 통제하는 게임 길이: 플레이어가 게임의 속도를 단독으로 제어할 수 있습니다. 답을 안다고 생각되면 게임의 결말을 향해 속도를 높일 수 있습니다. 그렇지 않으면...숨죽이지 마! 아무도 네가 알아내길 기다리지 않을 거야! 이 요소는 긴장감과 설렘을 더합니다.
다양한 수준의 플레이어 상호 작용: 심지어 "윙크"나 "노드"도 플레이어 간에 정보를 전달하거나 배우려고 한다면 이 게임에서 의미가 있을 수 있습니다. 이와 동시에 " 같은 노골적인 발언도 있었다.파란색 공식은 독성이 있지만, 모든 사람이 당신의 행동으로 당신을 판단할 것입니다.
깜짝 엔딩: 게임이 끝날 때까지 해독제가 무엇인지 100% 확신할 수 있는 사람은 없을 것이다. 이것은 해독제의 공개가 종종 놀랍다는 것을 의미한다.
이 게임에서, 플레이어들은 돌아가면서 다른 모든 플레이어들이 어떤 행동을 취할지를 결정한다: 그들의 손에서 버리거나 다른 플레이어들과 무역 연구를 하는 것. 결국 당신의 카드는 모두 바닥날 것이고 당신은 해독제이길 바라며 반드시 마셔야 할 단 한 가지만 남게 될 것이다. 만약 이 카드가 진정한 해독제라면, 넌 치유되고 다시 살아서 게임을 할 수 있어! 그렇지 않으면... 넌 죽지만 언제나 다시 시도할 수 있어!
해독제는 6가지 핵심 원소가 있다.
차감: 플레이어 "live" 또는 "die"는 게임에서 제거된 하나의 카드 유형을 추론하는 것이다(클루와 유사).
반협력 게임플레이: 당신은 혼자 살거나 죽거나 하지만 다른 플레이어와 함께 일하지 않고는 해독제를 추론하는 것이 불가능할지도 모릅니다.
동시 작업 선택: 모든 턴에는 모든 선수가 포함됩니다. 귀중한 정보를 거래하는 것이든, 동시에 연구 기밀을 해제하는 것이든, 모든 참여자들은 지속적으로 관여하고 있습니다. 이것은 게임 경험을 더 만족스럽게 만들고, 턴 사이에 긴 시간 "다운타임"을 없애준다.
플레이어가 통제하는 게임 길이: 플레이어가 게임의 속도를 단독으로 제어할 수 있습니다. 답을 안다고 생각되면 게임의 결말을 향해 속도를 높일 수 있습니다. 그렇지 않으면...숨죽이지 마! 아무도 네가 알아내길 기다리지 않을 거야! 이 요소는 긴장감과 설렘을 더합니다.
다양한 수준의 플레이어 상호 작용: 심지어 "윙크"나 "노드"도 플레이어 간에 정보를 전달하거나 배우려고 한다면 이 게임에서 의미가 있을 수 있습니다. 이와 동시에 " 같은 노골적인 발언도 있었다.파란색 공식은 독성이 있지만, 모든 사람이 당신의 행동으로 당신을 판단할 것입니다.
깜짝 엔딩: 게임이 끝날 때까지 해독제가 무엇인지 100% 확신할 수 있는 사람은 없을 것이다. 이것은 해독제의 공개가 종종 놀랍다는 것을 의미한다.
In Antidote, you are a laboratory scientist working for a giant chemical research conglomerate. When a deadly toxin suddenly infects you and everyone in your lab, you must work quickly to share your research and discover the Antidote before it's too late.
In the game, players take turns deciding what action all other players take: either discard from their hand or trade research with other players. Eventually all your cards will run-out and you will be left with just one that you must "drink" and hope it's the Antidote. If this card is the true Antidote, you're cured and live to play again! If not... you die, but you can always try again!
Antidote has 6 core elements:
Deduction: Players "live" or "die" by deducing the one card type that has been removed from the game (similar to Clue).
Semi-Cooperative Gameplay: You live or die alone, but it may be impossible to deduce the Antidote without working with the other players.
Simultaneous action selection: Every turn involves every player. Whether it is making trades for valuable information or simultaneously declassifying your research, all players are constantly engaged. This makes the game experience more fulfilling and eliminates long-periods of "down-time" between turns.
Player-controlled game length: Players have sole control over the pace of the game. If you think you know the answer you can speed the game towards its conclusion. If not...well, don't hold your breath! No one is going to wait for you to figure it out! This element adds a feeling of tension and excitement.
Multiple levels of player interaction: Even a "wink" or a "nod" can have meaning in this game if you are trying to learn or pass information between players. At the same time, a blatant statement such as "Blue formulas are toxic" may have no meaning at all, but everyone will judge you by your actions (everyone can see the cards you choose to discard).
Surprise ending: It is unlikely that anyone can know with 100% certainty what the Antidote is by the end of the game. This means the revealing of the Antidote is often a surprise.
In the game, players take turns deciding what action all other players take: either discard from their hand or trade research with other players. Eventually all your cards will run-out and you will be left with just one that you must "drink" and hope it's the Antidote. If this card is the true Antidote, you're cured and live to play again! If not... you die, but you can always try again!
Antidote has 6 core elements:
Deduction: Players "live" or "die" by deducing the one card type that has been removed from the game (similar to Clue).
Semi-Cooperative Gameplay: You live or die alone, but it may be impossible to deduce the Antidote without working with the other players.
Simultaneous action selection: Every turn involves every player. Whether it is making trades for valuable information or simultaneously declassifying your research, all players are constantly engaged. This makes the game experience more fulfilling and eliminates long-periods of "down-time" between turns.
Player-controlled game length: Players have sole control over the pace of the game. If you think you know the answer you can speed the game towards its conclusion. If not...well, don't hold your breath! No one is going to wait for you to figure it out! This element adds a feeling of tension and excitement.
Multiple levels of player interaction: Even a "wink" or a "nod" can have meaning in this game if you are trying to learn or pass information between players. At the same time, a blatant statement such as "Blue formulas are toxic" may have no meaning at all, but everyone will judge you by your actions (everyone can see the cards you choose to discard).
Surprise ending: It is unlikely that anyone can know with 100% certainty what the Antidote is by the end of the game. This means the revealing of the Antidote is often a surprise.
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