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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.52 / 5

게임 소개

플레이어들은 판타지 영웅들과 재미와 휴식을 찾는 관광객들을 끌어들이기 위한 최고의 리조트를 짓기 위해 경쟁한다. 더 많이 끌어들일수록 몬스터들이 공격해 올 거야!



개요

직원들을 고용하여 훈련시키고, 어트랙션을 구축 및 업그레이드하고, 전투 지친 영웅들을 설득하여 너무 많은 관광객들이 잡아먹히지 않도록 한 번만 더 싸우도록 하십시오! 어트랙션을 업그레이드하고 히어로에게 필요한 휴식을 부여하여 승리 포인트를 획득하십시오. 몬스터를 모두 물리쳤을 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리자입니다.



세우다

각 플레이어는 해변, 티키 헛, 소수의 관광객들로 구성된 보잘것없는 리조트로 각 명소에 배치된다. 각 플레이어는 7명의 견습생, 3명의 거리 공연자, 3명의 게으른 펜으로 구성된 자신만의 작업자 데크로 시작합니다.



게임플레이

각 라운드는 4단계로 구성된다.



1단계 - 작업 시작


각 플레이어는 자신의 작업갑판에서 5명의 작업자의 손을 끌어옵니다.
플레이어들은 동시에 각자의 어트랙션에서 작업하기 위해 손에서 작업 카드를 보냅니다. (명소에서 요구하는) 누락된 작업 단위가 있으면 관광객들은 자원을 모으기 전에 떠나게 됩니다.
플레이어는 각 어트랙션에서 더 많은 관광객을 유치함으로써 골드의 주요 자원을 얻고, 플래어는 더 적은 관광객을 유치함으로써 골드의 주요 자원을 얻는다.




2단계 - 조치: 유치, 고용 및 업그레이드

순서대로, 선수들은 한 턴 또는 패스 당 한 가지 행동을 취합니다. 플레이어들은 공통 드래프트 영역과 상호 작용할 뿐만 아니라 자신의 작업자와 어트랙션으로부터 얻은 능력을 사용하게 될 것이다. 가능한 동작은 다음과 같습니다.

부두에서 관광객 유치(소비하는 플레어) - 관광객들이 명소에 배치되어 다음 차례에 획득되는 금을 증가시킬 수 있습니다.
독에서 영웅을 끌어당기기(Sending Flair) - 영웅은 낮은 체력으로 시작하며 각 라운드가 끝날 때마다 획득합니다. 완전 휴식 히어로즈는 승리 포인트로 점수가 매겨집니다.
어트랙션 업그레이드(골드 지출) - 더 높은 관광 용량, 더 나은 골드 수익, 더 나은 능력 및 더 많은 승리 포인트를 제공합니다. 업그레이드된 명소는 일반적으로 직원을 충실히 배치하기 위해 더 많은 직원을 필요로 한다.
신규 인력 양성 또는 고용(골드 지출) - 인력을 업그레이드하여 더 많은 작업 또는 더 나은 능력을 제공합니다. 훈련은 드래프트 파일 하나를 잠가 다른 플레이어가 라운드 중에 특정 워크로 업그레이드하지 못하게 한다. 트레이닝 워커는 1 대 1 교환 방식으로 플레이어의 워커 데크를 기울이지 않게 유지합니다.
합격 - 첫 번째 합격자가 다음 라운드의 출발 선수가 됩니다.


선수가 차례를 맞는 동안, 그는 언제든지 직원이 꽉 찬 어트랙션의 능력을 사용하거나, 그들의 고유한 능력을 사용하기 위해 작업 카드를 폐기할 수 있다.



3단계 - 선박 도착

부두는 중앙 더미에서 새로운 영웅들과 관광객들로 다시 채워집니다. 충전하는 동안 몬스터 공격이 발생할 수 있습니다!

공격! 카드가 나타나면 몬스터 파일 중 맨 위에 있는 몬스터가 공격을 할 플레이어를 선택합니다. 일반적으로 리조트에서 가장 많은 관광객 또는 가장 많은 히어로가 공격을 할 플레이어를 선택할 수 있습니다. 시작 플레이어부터 시계방향으로 동점입니다.
영웅은 몬스터의 공격을 방어할 경우 체력이 1을 잃습니다. 무방비 피해를 입으면 관광객이 몬스터에게 잡아먹힙니다.
영웅들은 한 라운드당 한 번씩 몬스터 공격을 피하거나 빠져나갈 수 있습니다.
만약 어떤 명소에 영웅이나 관광객이 없다면, 몬스터가 그 명소에 피해를 입히고, 잠재적으로 그 명소를 파괴할 수 있습니다.
플레이어는 레이지 폰을 몬스터에게 던져 공격을 종료하고 워크 카드를 게임에서 영구히 제거할 수 있다.
도크가 가득 찰 때까지 계속 채워지며 잠재적으로 더 많은 몬스터 공격을 트리거합니다.




4단계 - 정리


사용된 작업자와 사용하지 않은 작업자는 플레이어의 폐기 더미에 배치됩니다.
모든 휴식을 취한 영웅은 점수가 매겨집니다. 옆에 배치하면 게임 종료 시 각각 승리 포인트를 획득할 수 있습니다. 이 영웅은 나머지 몬스터 갑판에서 탑 몬스터를 제거하기도 합니다.
남은 영웅들의 체력이 각각 1개씩 상승합니다.
잠긴 작업자 드래프트 파일 및 유인 능력은 다음 라운드에 사용할 수 있습니다.
사용하지 않은 플레어는 공급품으로 돌려보냅니다. 금은 다음 라운드로 넘어간다.


게임플레이는 1단계로 계속됩니다.



게임 종료

남은 몬스터가 없을 경우 게임은 종료되며 플레이어는 리조트에서 어트랙션스 승리 포인트, 점수 히어로 포인트, 각 히어로별 승점 1점을 획득합니다. 승리 포인트 총점이 가장 높은 플레이어가 가장 많은 에픽 리조트를 건설하여 승리합니다!
Players compete to build the best resort for attracting fantasy heroes and tourists looking for fun and relaxation. The more you attract, the more likely monsters will attack!



Overview

Hire and train your workers, build and upgrade your attractions, and convince your battle weary heroes to fight just one more time so without letting too many tourists get eaten! Gain Victory points by upgrading attractions and giving Heroes the rest they need. The highest scoring player when all monsters are defeated is the winner.



Setup

Each player begins with a humble resort consisting of a Beach, a Tiki Hut and a small number of Tourists, placed at each attraction. Each player starts with their own worker Deck consisting of 7 Apprentices, 3 Street Performers, and 3 Lazy Peons.



Gameplay

Each round consists of 4 phases:



Phase I - Get to Work


Each Player draws a hand of 5 Workers from their Worker Deck.
Players simultaneously send worker cards from their hand to do work at each of their Attractions. Any missing units of work (are required by the Attraction) cause Tourists to leave before gathering resources.
Players gain the primary resource of Gold by having more tourists at each attraction, and Flair by having less tourists.




Phase II - Action: Attract, Hire & Upgrade

In order, players take one action per turn or pass. Players will be interacting with common draft areas, as well as using abilities from their own workers and attractions. Possible actions include:

Attract Tourists from the Dock (Spending Flair) - Tourists are placed at attractions, potentially increasing the Gold gained on the subsequent turn.
Attract a Hero from the Dock (Spending Flair) - Heroes start with low health, which is gained at the end of each round. Fully Rested Heroes are scored for Victory Points.
Upgrade an Attraction (Spending Gold) - Providing higher tourist capacity, better Gold payout, better abilities and more Victory Points. Upgraded attractions typically require more workers to keep them fully staffed.
Train or Hire new Workers (Spending Gold) - Upgrade your workers to provide more work, or better abilities. Training locks a worker draft pile, preventing other players from upgrading to that particular worker during the round. Training workers is a 1-for-1 exchange, keeping players' Worker Deck lean by design.
Pass - The first Player to Pass becomes the Start Player for the next round


Any time during a player's turn, he may use abilities from fully-staffed attractions, or discard worker cards to use their unique abilities.



Phase III - A Ship Arrives

The dock is refilled with new Heroes and Tourists from a center pile. While refilling, it's possible to trigger a Monster Attack!

If an Attack! card is revealed, the top Monster from the Monster Pile will choose which player it's attacking; typically by Most Tourists or Most Heroes at their resort, ties broken clockwise from the start player.
If a Hero defends against a Monster Attack, he loses 1 health. Any undefended damage causes tourists to be eaten by the Monster.
Heroes may dodge into, or out of, a Monster Attack up to one time per round.
If an attraction has no Hero or Tourists, a Monster will Damage it, potentially destroying the attraction.
A player may chose (if they have one) to throw a Lazy Peon at the monster, ending the attack and permenantly removing the Worker Card from the game.
The Dock Continues to refill, potentially triggering more Monster Attacks, until it is full.




Phase IV - Clean Up


Used and unused Workers are placed in players' discard piles.
Any fully-rested Heroes are scored - Placed to the side, each worth Victory Points at the end of the game. This Hero also removes the top Monster from the remaining Monster Deck.
Remaining Heroes gain 1 Health each.
Any Locked Worker Draft Piles and Attraction Abilities are made available for the next round.
Any unused Flair is sent back to the supply. Gold carries over to the next round.


Gameplay continues with Phase I



Game End

If at the end of the round there are no Monsters remaining, the game is over and players total Victory Points from Attractions, Scored Heroes, and 1 point for each remaining Hero at their resort. The player with the highest Victory Point total has built the most Epic Resort and is victorious!

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