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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-6 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.08 / 5

게임 소개

이 게임은 원래 디자이너에 의해 Taoist Arts, Inc.라는 회사 이름으로 Bin'Fa로 출시되었다. 몇 년 후 아발론 힐에 의해 헥사고니로 출시되었고, 그 후 다시 디자이너에 의해 회사 이름으로 Bin'Fa로 출시되었다. 아발론 힐 버전은 약간 다른 규칙을 가지고 있다. 앨런 문은 이 버전을 개발한 공로를 인정받고 있다. 빈파는 이전의 모습에서 수많은 변화와 규칙 변화를 겪은 후 2015년 2월에 다시 출시될 것이다.

Bin'Fa/2015 에디션은 게시자/디자이너가 설명합니다.

휴지통’fa는 2~6명의 플레이어가 12개 유닛의 군대와 장군, 보급 폰을 각각 장악하는 전략 게임이다. 여러 개의 군대 게임에서 각 플레이어는 두 개 또는 세 개의 군대를 통제한다. 이 게임의 목적은 적군의 부대를 포위함으로써 그들을 게임에서 제거하는 것이다.

게임 보드는 6개의 삼각형으로 나뉘며, 게임마다 새로운 지형을 위한 거의 무한한 가능성을 제공한다. 각 플레이어는 자신의 홈 배틀 구역에 자신의 군대를 배치한다. 보드는 또한 지형 표식기와 소용돌이 표식기를 포함하고 있는데, 이 표식은 군대가 점프할 때 사용할 수 있고 적진 뒤에 예기치 않게 나타나서, 후방에 갑작스럽고 예상치 못한 위협을 가할 수 있다.

이 지형은 특징이 없는 경기장을 실제 전투가 벌어지는 지형과 더 가깝게 변형시킨다. 헤아릴 수 없을 정도로 많은 수의 다른 지형 구성으로는 사전에 전략을 결정할 수 없습니다. 초보자는 항상 경험이 많은 선수에게 대적한다.

휴지통&급성;FA 군대는 실제 군대처럼 움직일 때 물자를 다 써버린다. 주사위를 손에 넣으면 플레이어는 자신의 부대를 전투 구역으로 옮기거나(물자를 다 쓰는) 새로운 물자를 얻기 위해 자신의 차례를 사용하여 공급 마커를 이동시키는 것 중 하나를 선택해야 한다.

Bin´의 가장 흥미로운 면 중 하나는 Bin´입니다.fa는 "cavalry 전하이다." 플레이어가 충분한 공급량을 가지고 있고 더블을 피하기에 충분히 운이 좋은 한, 보드를 가로질러 돌진하여 적 유닛을 공격하고 (희망적으로) 복귀시킬 수 있습니다.

빈&급수성 게임파는 기원이 아주 고대로 거슬러 올라가는 두 가닥을 하나로 묶는다. 손자는 유명한 중국의 장군이자 전쟁의 학생이었다. 휴지통&급성;파는 이 주제에 관한 그의 고전 저작에 담긴 가르침에 바탕을 두고 있다.2,300년 전에 쓰여진 "전쟁의 기술"입니다. 그들은 게임의 구조적 틀을 제공합니다.
This game was originally published by the designer as Bin'Fa under the company name Taoist Arts, Inc. It was released a few years later as Hexagony by Avalon Hill, and then again as Bin'Fa by the designer under the company name Kenterprises. The Avalon Hill version has slightly different rules. Alan Moon is credited with development of this version. Bin'Fa will be re-released February 2015 after undergoing numerous alterations and rule changes from its previous incarnations.

Bin'Fa/2015 Edition is described by the Publisher/Designer:

Bin’Fa is a game of strategy for 2 to 6 players, each of whom controls an army of twelve units, a general and a supply pawn. In multiple army games, each player controls either two or three armies. The object of the game is to capture the opposing army units by surrounding them, thereby removing them from play.

The game board is divided into six separate triangles, which offer almost limitless possibilities for new terrain each game. Each player places his armies at the start of the game in his home battle sector. The board also contains terrain markers and vortex markers, which the armies can use to jump around and appear unexpectedly behind enemy lines, presenting a sudden and unforeseen threat to the rear.

The terrain transforms what would otherwise be a featureless playing area into one that more closely resembles the terrain over which actual battles are fought. With an almost incalculably large number of possible different terrain configurations, strategy cannot be decided in advance. The beginner always stands a chance against the experienced player.

Bin´Fa armies use up supplies when they move just as real armies do. On taking possession of the dice, players must choose between moving their army units on the battle sector (which uses up supplies) or using their turn to move the supply marker in hope of obtaining fresh supplies.

One of the most exciting aspects of Bin´Fa is the "cavalry charge." As long as a player has sufficient supplies and is lucky enough to avoid rolling a double, it is possible to send a force dashing across the board to attack enemy units and (hopefully) return.

The game of Bin´Fa brings together two strands whose origins go back to very ancient times. Sun Tzu was a famous Chinese general and student of warfare. Bin´Fa is based on the precepts contained in his classic work on the subject, "The Art of War," written 2,300 years ago. They provide the structural framework for the game.

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