-
BGG랭킹
BGG전체 : 11057
WARGAMES : 1577
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.64 / 5
-
디자이너
Charles Vasey
-
아티스트
Olivier Revenu, Mike Siggins, Derek Stone
-
인원
게임 소개
1513년 플로든 전투 시뮬레이션입니다.
배틀즈 잡지 9호에 재출간되었습니다.
(설계자:)
숲의 꽃은 제임스 4세가 이끄는 스코틀랜드 침공군이 서리 백작과 스쿼이 백작의 백병전 끝에 격파된 앵글로-스코츠 전투를 다루고 있다. 이것은 무기 시스템 간의 충돌이었다. 영국군은 대부분 부리와 활을 가지고 있었지만, 경기병(이끼 부대)은 빗장이라고 불리는 작은 석궁을 사용했다. 스코틀랜드군은 파이크로 이동했고, 대포를 충분히 공급받았다. 하일랜드 부대는 창으로 무장한 게 아니라 전통적인 검과 도끼를 사용한 것 같소.
이 전투는 플로덴에서 한 편당 6명의 대규모 전투로 이루어진 중세 양식의 마지막 전투 중 하나였다. 이 부대들은 스코틀랜드군이 내려온 플로든 언덕 주변 지역의 지도에서 기동했다. 남성의 밴드를 나타내는 카운터는 단위 카운터의 평면뷰와 유사한 디스플레이인 배열에 저장됩니다. 당신은 일반적으로 가장 좋은 밴드를 앞에 두고, 활을 앞쪽에 둘지, 뒤에 둘지 고민할 것입니다.
전투 시스템은 손실과 사기 저하로 인한 전투 효과의 저하를 모델링한다. 하지만 부대 후방에 있는 경험이 적은 남자들이 불행하다고 해서 부대가 무너지는 것은 아니다. 최전방 유닛의 주요 개별 주장과 “Big Men”는 패배해야 한다. 장치가 스냅하면 전체 장치가 라우팅됩니다.
이 주문 시스템은 라디오 없이 큰 물체를 제어하는 어려움을 모델링합니다. 그것은 또한 스코틀랜드 귀족들이 사세나크에 준하는 것에 대한 (실제로) 위대한 독립성을 다루고 있다. 경기가 균형을 이루지 못하고 빠르게 진행돼 각 선수가 한 번씩 차례씩 경기를 할 수 있다.
배틀즈 잡지 9호에 재출간되었습니다.
(설계자:)
숲의 꽃은 제임스 4세가 이끄는 스코틀랜드 침공군이 서리 백작과 스쿼이 백작의 백병전 끝에 격파된 앵글로-스코츠 전투를 다루고 있다. 이것은 무기 시스템 간의 충돌이었다. 영국군은 대부분 부리와 활을 가지고 있었지만, 경기병(이끼 부대)은 빗장이라고 불리는 작은 석궁을 사용했다. 스코틀랜드군은 파이크로 이동했고, 대포를 충분히 공급받았다. 하일랜드 부대는 창으로 무장한 게 아니라 전통적인 검과 도끼를 사용한 것 같소.
이 전투는 플로덴에서 한 편당 6명의 대규모 전투로 이루어진 중세 양식의 마지막 전투 중 하나였다. 이 부대들은 스코틀랜드군이 내려온 플로든 언덕 주변 지역의 지도에서 기동했다. 남성의 밴드를 나타내는 카운터는 단위 카운터의 평면뷰와 유사한 디스플레이인 배열에 저장됩니다. 당신은 일반적으로 가장 좋은 밴드를 앞에 두고, 활을 앞쪽에 둘지, 뒤에 둘지 고민할 것입니다.
전투 시스템은 손실과 사기 저하로 인한 전투 효과의 저하를 모델링한다. 하지만 부대 후방에 있는 경험이 적은 남자들이 불행하다고 해서 부대가 무너지는 것은 아니다. 최전방 유닛의 주요 개별 주장과 “Big Men”는 패배해야 한다. 장치가 스냅하면 전체 장치가 라우팅됩니다.
이 주문 시스템은 라디오 없이 큰 물체를 제어하는 어려움을 모델링합니다. 그것은 또한 스코틀랜드 귀족들이 사세나크에 준하는 것에 대한 (실제로) 위대한 독립성을 다루고 있다. 경기가 균형을 이루지 못하고 빠르게 진행돼 각 선수가 한 번씩 차례씩 경기를 할 수 있다.
A simulation of the battle of Flodden, 1513.
Re-published in Battles magazine #9.
(from the designer:)
The Flowers of The Forest covers the Anglo-Scots battle of Flodden in which an invading Scots army under the charismatic James IV was destroyed in hand-to-hand combat by the Earl of Surrey’s force. This was a clash between numbers of weapon-systems. The English had mostly bill and bow, though their light cavalry (the moss troopers) used a small crossbow called a latch. The Scots had changed over to the pike and were well supplied with cannon. I have assumed the Highland formations were not pike armed but used the more traditional sword and axe.
The battle was one of the last with a medieval format of a small number of large “battles” – six a side at Flodden. These units manoeuvre on a map of the area around Flodden hill from which the Scots descended. The counters representing the bands of men are stored on Arrays which are displays that resemble a plan view of the unit counter. You will typically put the best bands at the front, and will also consider whether to put bows in the front line or in the rear.
The combat system models the degradation of combat effectiveness as losses and morale reductions take a toll. However, just because the less experienced men at the back of the unit are unhappy does not mean that the unit will break. The key individual captains and “Big Men” of the front-line units must be defeated. When a unit snaps the entire unit will rout.
The order system models the difficulty of controlling large bodies without radios. It also addresses the great independence (in practice) of Scots nobles over their Sassenach equivalents. The game is not balanced but plays quickly so that each player may have a turn at each side.
Re-published in Battles magazine #9.
(from the designer:)
The Flowers of The Forest covers the Anglo-Scots battle of Flodden in which an invading Scots army under the charismatic James IV was destroyed in hand-to-hand combat by the Earl of Surrey’s force. This was a clash between numbers of weapon-systems. The English had mostly bill and bow, though their light cavalry (the moss troopers) used a small crossbow called a latch. The Scots had changed over to the pike and were well supplied with cannon. I have assumed the Highland formations were not pike armed but used the more traditional sword and axe.
The battle was one of the last with a medieval format of a small number of large “battles” – six a side at Flodden. These units manoeuvre on a map of the area around Flodden hill from which the Scots descended. The counters representing the bands of men are stored on Arrays which are displays that resemble a plan view of the unit counter. You will typically put the best bands at the front, and will also consider whether to put bows in the front line or in the rear.
The combat system models the degradation of combat effectiveness as losses and morale reductions take a toll. However, just because the less experienced men at the back of the unit are unhappy does not mean that the unit will break. The key individual captains and “Big Men” of the front-line units must be defeated. When a unit snaps the entire unit will rout.
The order system models the difficulty of controlling large bodies without radios. It also addresses the great independence (in practice) of Scots nobles over their Sassenach equivalents. The game is not balanced but plays quickly so that each player may have a turn at each side.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18