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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Brent Spivey
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아티스트
Fan Ming, Brent Spivey, Andree Wallin
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인원
게임 소개
메이헴(Mayhem)은 대규모로 진행되는 전투 게임이다. 이곳 장군들은 스스로 만든 군대를 이끌고 전쟁터에서 승리와 영광을 찾습니다.메이헴은 단순히 워게이머에게만 적합한 것이 아니라, 맞춤형 대규모 전투 규칙을 캠페인이나 모험에 통합하고자 하는 롤플레이어들에게 안성맞춤이다. 배틀 체스트 에디션은 핵심 규칙과 STRONGHOLD 확장을 모두 포함하고 있습니다.
핵심 규칙 기능 개요:
- 맞춤식 포인트 기반 군대 건설
- d4, d6, d8, d10, d12 및 d20 주사위를 사용합니다.
- 게임 엔진 대비 [Dailocks 및 Overdrive 포함]
- 6mm, 10mm, 15mm, 28mm 등 모든 스케일로 플레이합니다.
- 플레이어는 다른 시스템을 위해 군대를 사용할 수 있다.
- 부상자 이동 없음
- 눈 깜빡임, 소환, 타임 스톱과 같은 주문을 포함한 마술을 위한 규칙
- 빠른 참조 시트, 군대 구성 워크시트 및 General’s Compendium을 포함합니다.
- 인기 있는 미니어처 제조업자들의 공식적인 지원
MAYHEM의 핵심 규칙은 기초부터 당신의 군대를 만드는 것을 완벽하게 통제합니다. 핵심 프로필과 영웅을 만든 후에는 60개 이상의 옵션을 사용하여 장비를 갖추고 업그레이드할 수 있습니다. 여기에는 유닛 명칭, 무기, 갑옷, 표준, 특성, 능력 및 장비가 포함됩니다.
VESS 게임 엔진은 진정으로 혁신적이고 독특한 게임 경험을 제공하는 방식으로 기계와 상호작용을 계층화합니다. 우선 게임의 통계는 고정된 숫자가 아니라 다이 타입을 기준으로 합니다. 주사위를 굴리라는 요청을 받을 때마다 다이 값의 절반에 해당하는 기본값을 선택할 수 있습니다. 이러한 위험 대 보상의 선택은 게임의 모든 결정의 배후에 있습니다. 이러한 다이 타입은 유닛이 어떤 무기를 갖추고 있고 어떤 유닛과 싸우고 있는지에 따라 단계적으로 개선될 수 있다. 이 소프트 카운터와 하드 카운터의 시스템은 복잡한 테이블이나 스태트 라인이 필요하지 않다는 것을 의미하지만 전술과 전략의 적용에 보상을 준다.
이 게임은 어떤 규모로든 플레이할 수 있으며, 플레이어는 다른 대중적 매스 배틀 시스템에 이미 기반을 둔 군대를 사용할 수 있다. 베이싱 얘기가 나와서 말인데, 게임에는 개인 사상자 제거가 없기 때문에 취미생활자들은 각 유닛을 미니 디오라마로 자유롭게 만들 수 있다. 그리고 전투의 기본을 터득한 후에는 STRONGHOLD 확장이 기다리고 있습니다!
STRONGHOLD 확장에는 다음과 같은 규칙이 포함됩니다.
- 구조물의 수비, 공격 및 소각을 포함한 고급 지형 옵션
- 정찰병, 척후병, 영웅 척후병과 같은 새로운 명칭들
- 서사시적인 도전에 서로 관여하는 영웅들
- 헐크한 기계 구조물을 제어하거나 묶인 거대괴물의 분노를 이용하기 위해 그들의 마법의 힘을 집중할 수 있는 전투 마법사들
- 새로운 주문, 특성, 능력, 장비
- 최고의 요새를 만들기 위해 15개 이상의 업그레이드를 포함한 여러분만의 거점을 구축하고 있습니다.
- 적의 거점에 포위를 가하고 엔진을 포위한다.
- 국경 유지 및 독특한 매스 배틀 멀티플레이 모드를 포함한 새로운 시나리오
- 단위 진행, 승리를 위한 다양한 경로 및 계절별 날씨 효과를 가진 캠페인 및 연계 게임
확장 기능은 귀하의 그룹에 가장 적합한 규칙과 귀하가 원하는 게임 경험을 선택하고 선택할 수 있는 도구 상자로 설정되었습니다. 그것은 또한 핵심 규칙이 여러분의 전술적, 전략적 능력에 따라 성장하고 발전한다는 것을 의미합니다.
핵심 규칙 기능 개요:
- 맞춤식 포인트 기반 군대 건설
- d4, d6, d8, d10, d12 및 d20 주사위를 사용합니다.
- 게임 엔진 대비 [Dailocks 및 Overdrive 포함]
- 6mm, 10mm, 15mm, 28mm 등 모든 스케일로 플레이합니다.
- 플레이어는 다른 시스템을 위해 군대를 사용할 수 있다.
- 부상자 이동 없음
- 눈 깜빡임, 소환, 타임 스톱과 같은 주문을 포함한 마술을 위한 규칙
- 빠른 참조 시트, 군대 구성 워크시트 및 General’s Compendium을 포함합니다.
- 인기 있는 미니어처 제조업자들의 공식적인 지원
MAYHEM의 핵심 규칙은 기초부터 당신의 군대를 만드는 것을 완벽하게 통제합니다. 핵심 프로필과 영웅을 만든 후에는 60개 이상의 옵션을 사용하여 장비를 갖추고 업그레이드할 수 있습니다. 여기에는 유닛 명칭, 무기, 갑옷, 표준, 특성, 능력 및 장비가 포함됩니다.
VESS 게임 엔진은 진정으로 혁신적이고 독특한 게임 경험을 제공하는 방식으로 기계와 상호작용을 계층화합니다. 우선 게임의 통계는 고정된 숫자가 아니라 다이 타입을 기준으로 합니다. 주사위를 굴리라는 요청을 받을 때마다 다이 값의 절반에 해당하는 기본값을 선택할 수 있습니다. 이러한 위험 대 보상의 선택은 게임의 모든 결정의 배후에 있습니다. 이러한 다이 타입은 유닛이 어떤 무기를 갖추고 있고 어떤 유닛과 싸우고 있는지에 따라 단계적으로 개선될 수 있다. 이 소프트 카운터와 하드 카운터의 시스템은 복잡한 테이블이나 스태트 라인이 필요하지 않다는 것을 의미하지만 전술과 전략의 적용에 보상을 준다.
이 게임은 어떤 규모로든 플레이할 수 있으며, 플레이어는 다른 대중적 매스 배틀 시스템에 이미 기반을 둔 군대를 사용할 수 있다. 베이싱 얘기가 나와서 말인데, 게임에는 개인 사상자 제거가 없기 때문에 취미생활자들은 각 유닛을 미니 디오라마로 자유롭게 만들 수 있다. 그리고 전투의 기본을 터득한 후에는 STRONGHOLD 확장이 기다리고 있습니다!
STRONGHOLD 확장에는 다음과 같은 규칙이 포함됩니다.
- 구조물의 수비, 공격 및 소각을 포함한 고급 지형 옵션
- 정찰병, 척후병, 영웅 척후병과 같은 새로운 명칭들
- 서사시적인 도전에 서로 관여하는 영웅들
- 헐크한 기계 구조물을 제어하거나 묶인 거대괴물의 분노를 이용하기 위해 그들의 마법의 힘을 집중할 수 있는 전투 마법사들
- 새로운 주문, 특성, 능력, 장비
- 최고의 요새를 만들기 위해 15개 이상의 업그레이드를 포함한 여러분만의 거점을 구축하고 있습니다.
- 적의 거점에 포위를 가하고 엔진을 포위한다.
- 국경 유지 및 독특한 매스 배틀 멀티플레이 모드를 포함한 새로운 시나리오
- 단위 진행, 승리를 위한 다양한 경로 및 계절별 날씨 효과를 가진 캠페인 및 연계 게임
확장 기능은 귀하의 그룹에 가장 적합한 규칙과 귀하가 원하는 게임 경험을 선택하고 선택할 수 있는 도구 상자로 설정되었습니다. 그것은 또한 핵심 규칙이 여러분의 전술적, 전략적 능력에 따라 성장하고 발전한다는 것을 의미합니다.
Mayhem is a ‘fantasy mass battle’ combat game played on the grand scale. Here generals lead armies of their own creation on the field of battle in search of victory and glory.Not just for wargamers, Mayhem is perfect for roleplayers looking to integrate a customizable set of mass combat rules into their campaigns and adventures. The BATTLE CHEST edition includes both the core rules and the STRONGHOLD expansion.
Core rules feature overview:
- custom points based army construction
- uses d4, d6, d8, d10, d12, and d20 dice
- VERSUS game engine [including Deadlocks and Overdrive]
- play at any scale including 6mm, 10mm, 15mm, and 28mm
- players can use armies based for other systems
- no casualty removal
- rule for magic including spells like blink, summon, and time stop
- includes quick reference sheets, army construction worksheet, and General’s Compendium
- official support from popular miniature manufacturers
The MAYHEM core rules give you complete control over building your army from the ground up. After creating core profiles and heroes, you have over 60 options at your disposal that can be used to equip and upgrade. These include unit designations, weapons, armor, standards, traits, abilities, and gear.
The VERSUS game engine layers mechanics and interactions in such a way as to provide a truly innovative and unique gaming experience. To begin with, stats in the game are not based on fixed numbers but on die types instead. Anytime that you are called upon to roll dice, you may instead choose to take the default; this is equal to half the value of the die. This choice of risk versus reward is behind every decision in the game. These die types can be improved in steps depending on which weapons a unit is equipped with and what type of unit it is combating. This system of soft and hard counters means no complicated tables or stat lines are needed, yet it rewards the application of both tactics and strategy.
The game can be played at any scale, and players may use armies already based for other popular mass battle systems. Speaking of basing, there is no individual casualty removal in the game so hobbyists are free to make each unit a mini diorama. And, after you’ve mastered the basics of battle, the STRONGHOLD expansion awaits!
The STRONGHOLD expansion includes rules for:
- advanced terrain options including the garrisoning, attacking, and burning of structures
- new designations like scout, skirmisher, and heroic skirmisher
- heroes to engage one another in epic challenges
- battle sorcerers that can focus their magical powers to control hulking mechanical constructs or harness the fury of bound behemoths
- new spells, traits, abilities, and gear
- building your own strongholds and keeps including over 15 upgrades to create the ultimate fortress
- siege engines and laying siege to enemy strongholds and keeps
- new scenarios including border keeps and a unique mass battle multiplayer mode
- campaigns and linked games with unit progression, multiple paths to victory, and seasonal weather effects
The expansion has been set-up as a toolbox that will allow you to pick and choose the rules that best fit your group and the gaming experience you’re looking for. It also means that the core rules will grow and evolve along with your tactical and strategic abilities.
Core rules feature overview:
- custom points based army construction
- uses d4, d6, d8, d10, d12, and d20 dice
- VERSUS game engine [including Deadlocks and Overdrive]
- play at any scale including 6mm, 10mm, 15mm, and 28mm
- players can use armies based for other systems
- no casualty removal
- rule for magic including spells like blink, summon, and time stop
- includes quick reference sheets, army construction worksheet, and General’s Compendium
- official support from popular miniature manufacturers
The MAYHEM core rules give you complete control over building your army from the ground up. After creating core profiles and heroes, you have over 60 options at your disposal that can be used to equip and upgrade. These include unit designations, weapons, armor, standards, traits, abilities, and gear.
The VERSUS game engine layers mechanics and interactions in such a way as to provide a truly innovative and unique gaming experience. To begin with, stats in the game are not based on fixed numbers but on die types instead. Anytime that you are called upon to roll dice, you may instead choose to take the default; this is equal to half the value of the die. This choice of risk versus reward is behind every decision in the game. These die types can be improved in steps depending on which weapons a unit is equipped with and what type of unit it is combating. This system of soft and hard counters means no complicated tables or stat lines are needed, yet it rewards the application of both tactics and strategy.
The game can be played at any scale, and players may use armies already based for other popular mass battle systems. Speaking of basing, there is no individual casualty removal in the game so hobbyists are free to make each unit a mini diorama. And, after you’ve mastered the basics of battle, the STRONGHOLD expansion awaits!
The STRONGHOLD expansion includes rules for:
- advanced terrain options including the garrisoning, attacking, and burning of structures
- new designations like scout, skirmisher, and heroic skirmisher
- heroes to engage one another in epic challenges
- battle sorcerers that can focus their magical powers to control hulking mechanical constructs or harness the fury of bound behemoths
- new spells, traits, abilities, and gear
- building your own strongholds and keeps including over 15 upgrades to create the ultimate fortress
- siege engines and laying siege to enemy strongholds and keeps
- new scenarios including border keeps and a unique mass battle multiplayer mode
- campaigns and linked games with unit progression, multiple paths to victory, and seasonal weather effects
The expansion has been set-up as a toolbox that will allow you to pick and choose the rules that best fit your group and the gaming experience you’re looking for. It also means that the core rules will grow and evolve along with your tactical and strategic abilities.
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