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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.31 / 5
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디자이너
Jim Krohn
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아티스트
Michael Evans (II), Rodger B. MacGowan, Eric Williams (I)
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인원
게임 소개
Space Empiries: Space Empiries 시리즈의 두 번째 확장 버전인 Replicators는 Replicators를 시작으로 기본 게임에 다양한 기능을 추가합니다. 본 노이만 기계(")복제자(Replicators")는 다른 제국과는 다르게 행동하고 연구하며 재생산하는 자체 복제 기계이다. Replicator 플레이어는 제작 시트를 작성하거나 선박에서 기술을 추적할 필요가 없으므로 5번째 플레이어, 협동 게임의 적수 또는 새로운 플레이어의 티칭 제국으로 사용될 수 있습니다.
우주 제국: 복제자는 또한 행성, 소행성, 성운 및 기타 영구적인 지형 효과를 위한 육각 크기의 지형 타일을 포함합니다. 탐색 마커가 지도에 남아 있는 지형 효과를 드러낼 때 탐색 마커를 제거하고 타일로 대체하여 지도에 좋은 시각적 효과를 부여합니다. (탐색 마커를 제거하면 육각형 전체가 지형이기 때문에 육각형 안에 더 많은 공간을 만들 수 있습니다. 에픽 게임의 경우 이 타일들 중 일부는 두 개의 스페이스 엠파이어 보드를 연결하는 데 사용할 수 있다.
새로운 심우주 지형은 은하수도, 지역 지도, 중력 이상 현상, 우주 해적 및 접힌 우주와 함께 이 확장에 포함된다.
각 플레이어는 게임 시작 시 자신의 임의 리소스 데크를 받게 된다. 모든 사람은 세 장의 카드를 한 손으로 시작하고 차례마다 새로운 카드를 뽑습니다. 이 카드는 이벤트로 사용하거나 CP용으로 제출할 수 있습니다. 카드는 게임의 거의 모든 측면에 영향을 미치며 예측할 수 없는 반전을 더하고 전략에 영향을 미칠 수 있습니다. 더 강력한 리소스 카드를 사용하려면 추가 카드를 폐기해야 합니다.
New Ships는 Space Empiries: Replicators에 포함되어 있으며, 이 우주선들은 새로운 기술 — 고급 건설 —가 연구되어야 한다. 고급 건설은 3단계로 나뉘는데, 당신네 제국이 BC 이상의 배를 건조하고 난 후 경제 단계가 될 때까지 연구할 수 없습니다. 따라서, 빠르면 중간 게임까지 이용할 수 없을 것입니다. 어드밴스트 컨스트럭션에 의해 개방된 배들은 다음과 같다.
전투 능력이 뛰어난 대형 항공모함인 배틀캐리어(BV)는 6대의 파이터를 탑재하고 있으며 안티센서 헐(마인스에 대한 면역)이 탑재돼 있다. 전투기 4는 연구 및 제작이 가능하다.
공격 2, 디펜스 2를 탑재할 수 있고 무거운 탄두를 탑재할 수 있는 DDX(Advanced Destroyer, DDX)다.
어택 3, 디펜스 3, 지상 1대를 탑재할 수 있는 첨단 레이더(RX)!
첨단 선박도 모두 패스트2를 연구하면 패스트 기술(BC와 유사)을 탑재할 수 있다. 이런 변화가 경기 초반과 중반에는 영향을 미치지 않고 후반에는 DD와 R이 연관되게 만든다. 레이더스와 파이터는 상대가 한번 반응하면 힘을 잃는 커브볼인 경우가 많다. 이것은 선수들이 경기 후반에 커브를 던질 수 있는 또 다른 기회를 준다.
모든 선수들을 위한 카운터가 추가되었다. 근접 조우 확장에서 잘못 인쇄된 Fleet 및 Miner 카운터도 수정되었습니다. 제국의 장점이 추가되었습니다.
우주 제국: 복제자는 또한 행성, 소행성, 성운 및 기타 영구적인 지형 효과를 위한 육각 크기의 지형 타일을 포함합니다. 탐색 마커가 지도에 남아 있는 지형 효과를 드러낼 때 탐색 마커를 제거하고 타일로 대체하여 지도에 좋은 시각적 효과를 부여합니다. (탐색 마커를 제거하면 육각형 전체가 지형이기 때문에 육각형 안에 더 많은 공간을 만들 수 있습니다. 에픽 게임의 경우 이 타일들 중 일부는 두 개의 스페이스 엠파이어 보드를 연결하는 데 사용할 수 있다.
새로운 심우주 지형은 은하수도, 지역 지도, 중력 이상 현상, 우주 해적 및 접힌 우주와 함께 이 확장에 포함된다.
각 플레이어는 게임 시작 시 자신의 임의 리소스 데크를 받게 된다. 모든 사람은 세 장의 카드를 한 손으로 시작하고 차례마다 새로운 카드를 뽑습니다. 이 카드는 이벤트로 사용하거나 CP용으로 제출할 수 있습니다. 카드는 게임의 거의 모든 측면에 영향을 미치며 예측할 수 없는 반전을 더하고 전략에 영향을 미칠 수 있습니다. 더 강력한 리소스 카드를 사용하려면 추가 카드를 폐기해야 합니다.
New Ships는 Space Empiries: Replicators에 포함되어 있으며, 이 우주선들은 새로운 기술 — 고급 건설 —가 연구되어야 한다. 고급 건설은 3단계로 나뉘는데, 당신네 제국이 BC 이상의 배를 건조하고 난 후 경제 단계가 될 때까지 연구할 수 없습니다. 따라서, 빠르면 중간 게임까지 이용할 수 없을 것입니다. 어드밴스트 컨스트럭션에 의해 개방된 배들은 다음과 같다.
전투 능력이 뛰어난 대형 항공모함인 배틀캐리어(BV)는 6대의 파이터를 탑재하고 있으며 안티센서 헐(마인스에 대한 면역)이 탑재돼 있다. 전투기 4는 연구 및 제작이 가능하다.
공격 2, 디펜스 2를 탑재할 수 있고 무거운 탄두를 탑재할 수 있는 DDX(Advanced Destroyer, DDX)다.
어택 3, 디펜스 3, 지상 1대를 탑재할 수 있는 첨단 레이더(RX)!
첨단 선박도 모두 패스트2를 연구하면 패스트 기술(BC와 유사)을 탑재할 수 있다. 이런 변화가 경기 초반과 중반에는 영향을 미치지 않고 후반에는 DD와 R이 연관되게 만든다. 레이더스와 파이터는 상대가 한번 반응하면 힘을 잃는 커브볼인 경우가 많다. 이것은 선수들이 경기 후반에 커브를 던질 수 있는 또 다른 기회를 준다.
모든 선수들을 위한 카운터가 추가되었다. 근접 조우 확장에서 잘못 인쇄된 Fleet 및 Miner 카운터도 수정되었습니다. 제국의 장점이 추가되었습니다.
Space Empires: Replicators, the second expansion in the Space Empires series, adds a number of features to the base game, starting with the Replicators. Von-Neumann Machines ("Replicators") are self-replicating machines that behave, research, and reproduce differently from other empires, while having their own Empire Advantages. Replicators can be used by a fifth player, as an opponent in co-op games, or as a teaching empire for new players as the Replicator player doesn't have to fill out a production sheet or track the technology on his ships.
Space Empires: Replicators also includes hex-sized terrain tiles for planets, asteroids, nebulae, and other permanent terrain effects. When an exploration marker reveals a terrain effect that stays on the map, the exploration marker is removed and replaced by a tile, giving the map a nice visual effect. (By removing the exploration marker, this also creates more room in the hexes because now the entire hex is the terrain.) For epic games, the backs of some of these tiles can be used to connect two Space Empires Boards.
New Deep Space terrain is included in this expansion, with the Galactic Capital (which comes with its own scenario), Regional Map, Gravitational Anomaly, Space Pirates, and the Fold in Space.
Each player also is dealt his own (random) resource deck at the start of the game. Everyone starts with a hand of three cards and draws a new one each turn. These cards can be used as an event or turned in for CP. Cards impact battles, exploration, economics — almost every aspect of the game; they can add unpredictable twists and impact your strategy. More powerful resource cards require you to discard an extra card to play them.
New Ships are included in Space Empires: Replicators, with these ships requiring a new technology — Advanced Construction — to be researched. There are three levels of Advanced Construction, and it cannot be researched until the Economic Phase after your empire has built a BC or larger ship. Thus, they won't be available until the middle game at the earliest. The ships opened up by Advanced Construction include:
Battle Carriers (BV), which are large carriers that can fight well, carry six Fighters, and come equipped with Anti-Sensor Hull (immune to Mines). Fighter 4s can also be researched and built.
Advanced Destroyers (DDX) that can mount Attack 2, Defense 2, and come with Heavy Warheads (automatically hit on a 1 or a 2).
Advanced Raiders (RX) that can mount Attack 3, Defense 3, and can carry one ground unit!
All of the advanced ships can also be equipped with Fast technology (similar to BCs) if Fast 2 is researched. These changes don't impact the early and midgame, but make the DDs and Rs relevant in the late game. Raiders and Fighters are often curve balls that, once the opponent has reacted to them, lose their potency. This gives players another chance to throw a curve later in the game.
Some additional counters have been included for all players. The Fleet and Miner counters that were misprinted in the Close Encounters expansion have also been corrected. Additional Empire Advantages have been added.
Space Empires: Replicators also includes hex-sized terrain tiles for planets, asteroids, nebulae, and other permanent terrain effects. When an exploration marker reveals a terrain effect that stays on the map, the exploration marker is removed and replaced by a tile, giving the map a nice visual effect. (By removing the exploration marker, this also creates more room in the hexes because now the entire hex is the terrain.) For epic games, the backs of some of these tiles can be used to connect two Space Empires Boards.
New Deep Space terrain is included in this expansion, with the Galactic Capital (which comes with its own scenario), Regional Map, Gravitational Anomaly, Space Pirates, and the Fold in Space.
Each player also is dealt his own (random) resource deck at the start of the game. Everyone starts with a hand of three cards and draws a new one each turn. These cards can be used as an event or turned in for CP. Cards impact battles, exploration, economics — almost every aspect of the game; they can add unpredictable twists and impact your strategy. More powerful resource cards require you to discard an extra card to play them.
New Ships are included in Space Empires: Replicators, with these ships requiring a new technology — Advanced Construction — to be researched. There are three levels of Advanced Construction, and it cannot be researched until the Economic Phase after your empire has built a BC or larger ship. Thus, they won't be available until the middle game at the earliest. The ships opened up by Advanced Construction include:
Battle Carriers (BV), which are large carriers that can fight well, carry six Fighters, and come equipped with Anti-Sensor Hull (immune to Mines). Fighter 4s can also be researched and built.
Advanced Destroyers (DDX) that can mount Attack 2, Defense 2, and come with Heavy Warheads (automatically hit on a 1 or a 2).
Advanced Raiders (RX) that can mount Attack 3, Defense 3, and can carry one ground unit!
All of the advanced ships can also be equipped with Fast technology (similar to BCs) if Fast 2 is researched. These changes don't impact the early and midgame, but make the DDs and Rs relevant in the late game. Raiders and Fighters are often curve balls that, once the opponent has reacted to them, lose their potency. This gives players another chance to throw a curve later in the game.
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