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BGG랭킹
BGG전체 : 21445
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
55-55 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.57 / 5
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디자이너
Dmitry Knorre, Sergey Machin
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아티스트
-
인원
게임 소개
진화론: 진화에 대한 진화론이다. Origin of Saules 게임 시리즈로, 오리지널 게임의 일부 요소와 특성 및 확장 기능을 재사용하면서 새로운 방식으로 결합하는 독립형 게임입니다.
게임이 시작되면 각 플레이어는 10장의 카드를 아래로 향하게 되며, 그 중 3장은 단순한 동물로 배치하고 나머지 7장은 데크에 배치한다. 한 라운드에서 각 플레이어는 (1) 새로운 동물로 추가하고, (2) 기존 유형의 동물로 더미에 추가하거나, (3) 카드를 뒤집어서 자신의 특성을 드러낸 다음, 해당 스택에 있는 동물에게 자신의 힘(또는 단점을 부여)을 부여한다.
이어지는 기후 단계에서 첫 번째 플레이어는 색깔 있는 큐브를 배치해 이 라운드(레드 칩), 난민 수(그린 칩), 기생충 수(블랙 칩)를 나타낸다. 그런 다음 플레이어는 칩을 나눠주며, 빨간색과 녹색 칩을 자신의 생물체에 놓고 상대 생물이나 동물을 먹고 싶어하는 포식자에게 블랙 칩을 놓는다. 이어지는 멸종 단계에서, 미완성 동물들은 기생충이나 포식자의 공격을 받은 동물들처럼 죽는다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 카드 한 벌을 받게 되고 게임은 새로운 라운드로 계속된다. 덱이 소진되고 최종 라운드가 끝나면 플레이어는 살아있는 동물 각각에 대해 2점, 재산별로 1점, 카드 조합으로 얻은 보너스를 획득한다. 끊임없이 변화하고 위험한 세상에서 가장 성공적인 종을 번식시킨 사람이 승리합니다!
게임이 시작되면 각 플레이어는 10장의 카드를 아래로 향하게 되며, 그 중 3장은 단순한 동물로 배치하고 나머지 7장은 데크에 배치한다. 한 라운드에서 각 플레이어는 (1) 새로운 동물로 추가하고, (2) 기존 유형의 동물로 더미에 추가하거나, (3) 카드를 뒤집어서 자신의 특성을 드러낸 다음, 해당 스택에 있는 동물에게 자신의 힘(또는 단점을 부여)을 부여한다.
이어지는 기후 단계에서 첫 번째 플레이어는 색깔 있는 큐브를 배치해 이 라운드(레드 칩), 난민 수(그린 칩), 기생충 수(블랙 칩)를 나타낸다. 그런 다음 플레이어는 칩을 나눠주며, 빨간색과 녹색 칩을 자신의 생물체에 놓고 상대 생물이나 동물을 먹고 싶어하는 포식자에게 블랙 칩을 놓는다. 이어지는 멸종 단계에서, 미완성 동물들은 기생충이나 포식자의 공격을 받은 동물들처럼 죽는다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 카드 한 벌을 받게 되고 게임은 새로운 라운드로 계속된다. 덱이 소진되고 최종 라운드가 끝나면 플레이어는 살아있는 동물 각각에 대해 2점, 재산별로 1점, 카드 조합으로 얻은 보너스를 획득한다. 끊임없이 변화하고 위험한 세상에서 가장 성공적인 종을 번식시킨 사람이 승리합니다!
Эволюция: Случайные Мутации (Evolution: Random Mutations) is an evolutionary take on the Evolution: The Origin of Species game series, serving as a standalone game that reuses some elements and properties of the original game and its expansions, while putting them together in a new way.
At the start of the game, each player receives ten cards face down, laying out three of them as simple animals while placing the other seven in a deck. In a round, each player plays each card one by one by (1) adding it as a new separate animal, (2) adding it to a pile as another animal of an existing type, or (3) flipping the card to reveal its property, then placing it under an existing animal stack to grant its power (or drawback) to the animals in that stack.
In the climate phase that follows, the first player lays out colored cubes to represent how much food is available in this round (red chips), how many refugees are present (green chips), and how many parasites appeared (black chips). Players then distribute chips, placing red and green chips on their own creatures to support them and placing black chips on opponents' creatures or on predators that want to feed on their animals. During the extinction phase that follows, unfed animals die as do animals attacked by parasites or predators.
Players then get a new deck of cards and the game continues with a new round. When the deck runs out and the final round ends, players scores two points for each of their living animals, one point for each property, and any bonuses from card combinations. Whoever has bred the most successful species in a constantly changing and dangerous world wins!
At the start of the game, each player receives ten cards face down, laying out three of them as simple animals while placing the other seven in a deck. In a round, each player plays each card one by one by (1) adding it as a new separate animal, (2) adding it to a pile as another animal of an existing type, or (3) flipping the card to reveal its property, then placing it under an existing animal stack to grant its power (or drawback) to the animals in that stack.
In the climate phase that follows, the first player lays out colored cubes to represent how much food is available in this round (red chips), how many refugees are present (green chips), and how many parasites appeared (black chips). Players then distribute chips, placing red and green chips on their own creatures to support them and placing black chips on opponents' creatures or on predators that want to feed on their animals. During the extinction phase that follows, unfed animals die as do animals attacked by parasites or predators.
Players then get a new deck of cards and the game continues with a new round. When the deck runs out and the final round ends, players scores two points for each of their living animals, one point for each property, and any bonuses from card combinations. Whoever has bred the most successful species in a constantly changing and dangerous world wins!
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