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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Eric Faust
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아티스트
David Fuller (I)
-
인원
게임 소개
"줄루 전쟁 1879"는 1879년 1월 영국의 첫 번째 줄루랜드 침공의 7번 배틀플랜에 포함된 역사적 전쟁 시뮬레이션이다.
적군은 13.5마일의 사각형으로 나뉜 지형을 따라 기동한다. 줄루군은 지도에 명명된 카운터로 표현되는 impi(군대) 단위와 다양한 숫자의 이부토(연대) 단위들로 구성된다. 후자의 강도는 50에서 10까지 다양하며, 영국군과 마주칠 때까지 다양한 임피스에 해당하는 상자 안에 숨겨져 있다. 그러므로 영국 사령관은 그에게 무엇이 닥칠지 다소 불확실하다. 영국군은 6개 열(에라타에서 7개 열)과 로케&르스콰르스 드리프트에 있는 정적인 수비대로 기동한다.
전투는 별도의 배틀보드에서 해결된다. 영국군은 항상 개방된 야전 요새나 후방에서 방어 태세를 취한다. 줄루스는 언제나 공격력이다! 손실은 플레이어’ 차트에서 표시된 힘 포인트로 계산됩니다.
게임은 한 플레이어가 패배 제한에 도달하거나 영국군이 두 번의 연속 줄루 전투 단계를 위해 울룬디를 점령할 때까지 계속된다. 승리 포인트는 가해진 손실과 울룬디의 줄루 수도, 로케&르스쿠르의 드리프트, 미들 드리프트를 포함한 광장의 통제에 따라 부여된다.
지도 시트의 한 부분에 카운터가 인쇄되어 있었다.
다이컷, 마운트 카운터는 Far Seas, Strategy & Strategy & Platics 잡지 #125에 보너스로 포함되었다.
적군은 13.5마일의 사각형으로 나뉜 지형을 따라 기동한다. 줄루군은 지도에 명명된 카운터로 표현되는 impi(군대) 단위와 다양한 숫자의 이부토(연대) 단위들로 구성된다. 후자의 강도는 50에서 10까지 다양하며, 영국군과 마주칠 때까지 다양한 임피스에 해당하는 상자 안에 숨겨져 있다. 그러므로 영국 사령관은 그에게 무엇이 닥칠지 다소 불확실하다. 영국군은 6개 열(에라타에서 7개 열)과 로케&르스콰르스 드리프트에 있는 정적인 수비대로 기동한다.
전투는 별도의 배틀보드에서 해결된다. 영국군은 항상 개방된 야전 요새나 후방에서 방어 태세를 취한다. 줄루스는 언제나 공격력이다! 손실은 플레이어’ 차트에서 표시된 힘 포인트로 계산됩니다.
게임은 한 플레이어가 패배 제한에 도달하거나 영국군이 두 번의 연속 줄루 전투 단계를 위해 울룬디를 점령할 때까지 계속된다. 승리 포인트는 가해진 손실과 울룬디의 줄루 수도, 로케&르스쿠르의 드리프트, 미들 드리프트를 포함한 광장의 통제에 따라 부여된다.
지도 시트의 한 부분에 카운터가 인쇄되어 있었다.
다이컷, 마운트 카운터는 Far Seas, Strategy & Strategy & Platics 잡지 #125에 보너스로 포함되었다.
"Zulu War 1879" is a historical wargame simulation, included with Battleplan,No.7, of the first British invasion of Zululand, in January 1879
The opposing forces manoeuvre on a map of the terrain divided into 13.5 mile squares. The Zulu forces comprise impi (army) units represented on the map by named counters and comprising a variable number of ibutho (regimental) units. These latter, varying in strength from fifty to ten strength points, are kept concealed off-map in holding boxes corresponding to the various impis, until encountered by a British force. The British “ commander” is therefore somewhat uncertain as to what faces him. British forces manoeuvre as six columns (seven according an erratum) plus the static garrison at Rorke’s Drift .
Battles are resolved on a separate battle-board. The British always adopt a defensive posture, either in the open or behind field fortifications. The Zulus are always the attacking force! Losses are taken in strength points marked off the players’ charts.
The game continues until either player reaches a loss-limit or the British occupy Ulundi for two successive Zulu combat phases. Victory points are then awarded on the basis of the losses inflicted and by control of the squares containing the Zulu capital of Ulundi, Rorke’s Drift and Middle Drift.
Counters were printed on a section of the mapsheet.
Die-cut, mounted counters were included as a bonus with Far Seas, Strategy & Tactics magazine #125.
The opposing forces manoeuvre on a map of the terrain divided into 13.5 mile squares. The Zulu forces comprise impi (army) units represented on the map by named counters and comprising a variable number of ibutho (regimental) units. These latter, varying in strength from fifty to ten strength points, are kept concealed off-map in holding boxes corresponding to the various impis, until encountered by a British force. The British “ commander” is therefore somewhat uncertain as to what faces him. British forces manoeuvre as six columns (seven according an erratum) plus the static garrison at Rorke’s Drift .
Battles are resolved on a separate battle-board. The British always adopt a defensive posture, either in the open or behind field fortifications. The Zulus are always the attacking force! Losses are taken in strength points marked off the players’ charts.
The game continues until either player reaches a loss-limit or the British occupy Ulundi for two successive Zulu combat phases. Victory points are then awarded on the basis of the losses inflicted and by control of the squares containing the Zulu capital of Ulundi, Rorke’s Drift and Middle Drift.
Counters were printed on a section of the mapsheet.
Die-cut, mounted counters were included as a bonus with Far Seas, Strategy & Tactics magazine #125.
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