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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
비트코인 하비스트(Bitcoin Harvest")는 비트코인 매거진 16호에 게재된 2인 이상의 플레이어를 위한 종이 및 연필 게임입니다. 같은 디자이너가 만든 히포스와 악어의 파생품입니다.
그것은 한 세기 이상 존재한 퍼즐 조각의 유형을 사용한다: 펜토미노, 그리고 수확의 개념(이미 보드에 놓여있는 아이템을 고르는 것).
규칙.
모든 크기의 직사각형 격자를 그리는 것부터 시작하세요. 초보자에게는 10x10이 권장되지만, 2명 이상의 경우에는 더 큰 격자가 필요할 수 있습니다.
두 번째로, 차례로, 각각의 플레이어는 다른 펜토미노 모양을 선택합니다. 이 펜토미노는 그의 ‘수확’가 될 것이고, 그가 경기 중에 사용할 유일한 피스가 될 것입니다.
먼저 모양을 선택한 플레이어는 그리드의 빈 셀에 두 개의 동전을 그립니다.
그리고 나서, 두 번째 플레이어부터, 플레이어들은 다음을 교대로 한다:
1. 보드에 수확기를 그려서 이전에 그린 펜토미노와 겹치지 않게 하고 그 일부가 보드 바깥에 떨어지지 않게 합니다. 동전이 겹치도록 그리시면 됩니다. 그리드에 맞는다면 회전 또는 대칭으로 그릴 수 있습니다.
2. 펜토미노가 사용한 동전 개수만큼 점수를 매긴다.
3. 동전이나 펜토미노가 차지하지 않는 빈 공간에 동전 2개를 더 그리세요.
4. 다음 선수에게 차례를 넘겨라.
법적으로 펜토미노를 그릴 수 없다면, 당신의 차례를 지나쳐야 합니다. 모든 플레이어가 합격하면 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
게임 시작 전, 플레이어는 각 턴마다 추첨되는 동전의 개수에 합의할 수 있다.
그것은 한 세기 이상 존재한 퍼즐 조각의 유형을 사용한다: 펜토미노, 그리고 수확의 개념(이미 보드에 놓여있는 아이템을 고르는 것).
규칙.
모든 크기의 직사각형 격자를 그리는 것부터 시작하세요. 초보자에게는 10x10이 권장되지만, 2명 이상의 경우에는 더 큰 격자가 필요할 수 있습니다.
두 번째로, 차례로, 각각의 플레이어는 다른 펜토미노 모양을 선택합니다. 이 펜토미노는 그의 ‘수확’가 될 것이고, 그가 경기 중에 사용할 유일한 피스가 될 것입니다.
먼저 모양을 선택한 플레이어는 그리드의 빈 셀에 두 개의 동전을 그립니다.
그리고 나서, 두 번째 플레이어부터, 플레이어들은 다음을 교대로 한다:
1. 보드에 수확기를 그려서 이전에 그린 펜토미노와 겹치지 않게 하고 그 일부가 보드 바깥에 떨어지지 않게 합니다. 동전이 겹치도록 그리시면 됩니다. 그리드에 맞는다면 회전 또는 대칭으로 그릴 수 있습니다.
2. 펜토미노가 사용한 동전 개수만큼 점수를 매긴다.
3. 동전이나 펜토미노가 차지하지 않는 빈 공간에 동전 2개를 더 그리세요.
4. 다음 선수에게 차례를 넘겨라.
법적으로 펜토미노를 그릴 수 없다면, 당신의 차례를 지나쳐야 합니다. 모든 플레이어가 합격하면 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
게임 시작 전, 플레이어는 각 턴마다 추첨되는 동전의 개수에 합의할 수 있다.
"The Bitcoin Harvest" is a paper-and-pencil game for 2 or more players that was published on issue 16 of Bitcoin Magazine. It is a derivative of Hippos & Crocodiles by the same designer.
It uses a type of puzzle piece that has been around for more than a century: the pentomino, and also the concept of harvesting (picking items already placed on the board).
RULES
Start by drawing a rectangular grid of any size. 10x10 is recommended for beginners, but for more than 2 players you might need a bigger grid.
Secondly, and by turn, each player chooses a different pentomino shape. This pentomino will be his ‘harvester’, and the only piece he will use during the game.
The player that chose a shape in first place draws two coins in any empty cells of the grid.
Then, starting with the second player, players take turns doing the following:
1. Draw your harvester on the board, so it doesn’t overlap other previously drawn pentominos and no parts of it land outside the board. You can (and should) draw it so it overlaps some coins. Notice that you can draw it rotated or symmetrized, as long as it fits with the grid.
2. Score as many coins as the pentomino has covered
3. Draw another 2 coins in any two empty spaces (not occupied by coins or pentominoes).
4. Pass your turn to the next player.
If you’re not capable of legally drawing a pentomino (no room for it) you must pass your turn. If all players pass in succesion the game ends. The player with the highest score wins.
As a variant, before the game starts players can agree on the number of coins drawn each turn.
It uses a type of puzzle piece that has been around for more than a century: the pentomino, and also the concept of harvesting (picking items already placed on the board).
RULES
Start by drawing a rectangular grid of any size. 10x10 is recommended for beginners, but for more than 2 players you might need a bigger grid.
Secondly, and by turn, each player chooses a different pentomino shape. This pentomino will be his ‘harvester’, and the only piece he will use during the game.
The player that chose a shape in first place draws two coins in any empty cells of the grid.
Then, starting with the second player, players take turns doing the following:
1. Draw your harvester on the board, so it doesn’t overlap other previously drawn pentominos and no parts of it land outside the board. You can (and should) draw it so it overlaps some coins. Notice that you can draw it rotated or symmetrized, as long as it fits with the grid.
2. Score as many coins as the pentomino has covered
3. Draw another 2 coins in any two empty spaces (not occupied by coins or pentominoes).
4. Pass your turn to the next player.
If you’re not capable of legally drawing a pentomino (no room for it) you must pass your turn. If all players pass in succesion the game ends. The player with the highest score wins.
As a variant, before the game starts players can agree on the number of coins drawn each turn.
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