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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Krzysztof Schechtel, Maciej Zasowski
-
아티스트
-
인원
게임 소개
워카드: 아프가니스탄은 2인용 카드 게임이다. 한 명은 탈리반으로, 다른 한 명은 아프가니스탄에 매복해 있는 폴란드 병사들로 구성된다.
게임 전에 각 플레이어는 자신의 힘을 나타낼 여러 캐릭터를 선택할 것입니다. 상대 캐릭터를 처치해 승점을 얻는 게 게임의 목표다. 강한 캐릭터는 게임 중에 더 유용하지만, 일단 죽이면 상대에게 더 많은 포인트를 줍니다.
경기는 4라운드로 진행되며 각 라운드는 3단계로 진행된다.
- 직선 + 그리기 위상
각 플레이어는 캐릭터를 바로잡아 새로운 라운드에서 사용할 수 있습니다. 또한 각 플레이어는 4장의 카드를 손에 쥘 때까지 카드를 뽑는다.
- 작업 단계
액션 단계에서 플레이어는 두 사람이 모두 패스를 결정할 때까지 동작을 수행할 수 있다. 액션의 경우 손에서 카드를 재생하거나(이벤트 또는 첨부 파일), 캐릭터의 능력을 사용하거나 캐릭터 중 하나를 사용하여 촬영할 수 있다. 각 캐릭터는 액션 단계마다 한 번씩 촬영할 수 있습니다.
캐릭터가 쏘면 플레이어가 두 개의 "미스" 카드와 "히트"카드를 추가하여 "스폰"풀을 형성한다. 이제 플레이어들은 "히트"나 "미스"카드를 추가하는 카드 게임을 통해 "익스체인지"풀을 조작할 수 있습니다. 두 선수가 더 이상 카드 게임을 하고 싶지 않을 때 그들은 풀에서 무작위로 카드 하나를 고릅니다. 만약 그것이 "미스"인 경우, "히트"인 경우, 아무 일도 일어나지 않는다. 그의 인생 포인트가 0점으로 줄어들면 그는 죽고 승리 포인트가 주어진다.
- 폐기 단계
각 선수는 자신의 손에서 하나의 카드를 버릴 수 있다.
4라운드 이후에는 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리합니다.
만약 플레이어들이 두 개 이상의 와르카드: 아프가니스탄을 소유하고 있다면, 그들은 게임 전에 자신만의 덱을 만들 수 있다.
게임 전에 각 플레이어는 자신의 힘을 나타낼 여러 캐릭터를 선택할 것입니다. 상대 캐릭터를 처치해 승점을 얻는 게 게임의 목표다. 강한 캐릭터는 게임 중에 더 유용하지만, 일단 죽이면 상대에게 더 많은 포인트를 줍니다.
경기는 4라운드로 진행되며 각 라운드는 3단계로 진행된다.
- 직선 + 그리기 위상
각 플레이어는 캐릭터를 바로잡아 새로운 라운드에서 사용할 수 있습니다. 또한 각 플레이어는 4장의 카드를 손에 쥘 때까지 카드를 뽑는다.
- 작업 단계
액션 단계에서 플레이어는 두 사람이 모두 패스를 결정할 때까지 동작을 수행할 수 있다. 액션의 경우 손에서 카드를 재생하거나(이벤트 또는 첨부 파일), 캐릭터의 능력을 사용하거나 캐릭터 중 하나를 사용하여 촬영할 수 있다. 각 캐릭터는 액션 단계마다 한 번씩 촬영할 수 있습니다.
캐릭터가 쏘면 플레이어가 두 개의 "미스" 카드와 "히트"카드를 추가하여 "스폰"풀을 형성한다. 이제 플레이어들은 "히트"나 "미스"카드를 추가하는 카드 게임을 통해 "익스체인지"풀을 조작할 수 있습니다. 두 선수가 더 이상 카드 게임을 하고 싶지 않을 때 그들은 풀에서 무작위로 카드 하나를 고릅니다. 만약 그것이 "미스"인 경우, "히트"인 경우, 아무 일도 일어나지 않는다. 그의 인생 포인트가 0점으로 줄어들면 그는 죽고 승리 포인트가 주어진다.
- 폐기 단계
각 선수는 자신의 손에서 하나의 카드를 버릴 수 있다.
4라운드 이후에는 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리합니다.
만약 플레이어들이 두 개 이상의 와르카드: 아프가니스탄을 소유하고 있다면, 그들은 게임 전에 자신만의 덱을 만들 수 있다.
Warcard: Afganistan is a two player card game. One player will play as Talibans, the other as a group of Polish soldiers who get ambushed by the Afghans.
Before the game each player will pick several characters that will represent his forces. The goal of the game is to gain victory points by killing the opponents characters. Stronger characters will be of more use during the game but will also give the opponent more points once killed.
The game lasts four rounds and each round last three phases:
- Straighten + draw phase
Each player straightens his characters so he can use them in the new round. Also each player draws cards until they have four cards in hand.
- Action phase
In the action phase players can perform actions until both of them decide to pass. For an action they can play a card from their hand (events or attachments), use an ability of a character or shoot using one of their characters. Each character can shoot once per action phase.
When a character shoots players form an "exchange fire" pool by adding into it two "miss" cards and as many "hit" cards as is indicated on the shooting characters card. Now players can manipulate the "exchange fire" pool by playing cards that add either "hit" or "miss" cards. When both players don't want to play anymore cards they randomly pick one card from the pool. If it is a "miss" nothing happens, if it is a "hit" the shot character loses one life point. If his life points are reduced to 0 he dies and victory points are awarded.
- Discard phase
Each player may discard one card from his hand.
After the fourth round the player with the most victory points wins the game.
If players own more than one copy of Warcard: Afganistan they can build their own decks before the game.
Before the game each player will pick several characters that will represent his forces. The goal of the game is to gain victory points by killing the opponents characters. Stronger characters will be of more use during the game but will also give the opponent more points once killed.
The game lasts four rounds and each round last three phases:
- Straighten + draw phase
Each player straightens his characters so he can use them in the new round. Also each player draws cards until they have four cards in hand.
- Action phase
In the action phase players can perform actions until both of them decide to pass. For an action they can play a card from their hand (events or attachments), use an ability of a character or shoot using one of their characters. Each character can shoot once per action phase.
When a character shoots players form an "exchange fire" pool by adding into it two "miss" cards and as many "hit" cards as is indicated on the shooting characters card. Now players can manipulate the "exchange fire" pool by playing cards that add either "hit" or "miss" cards. When both players don't want to play anymore cards they randomly pick one card from the pool. If it is a "miss" nothing happens, if it is a "hit" the shot character loses one life point. If his life points are reduced to 0 he dies and victory points are awarded.
- Discard phase
Each player may discard one card from his hand.
After the fourth round the player with the most victory points wins the game.
If players own more than one copy of Warcard: Afganistan they can build their own decks before the game.
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