-
BGG랭킹
BGG전체 : 15882
THEMATIC : 1450
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.25 / 5
-
디자이너
Loren Cunningham, Jamie Cunningham
-
아티스트
Kristel Raymundo
-
인원
게임 소개
19세기 후반 트란실바니아는 뱀파이어, 늑대인간, 좀비가 시민들을 공포에 떨게 하는 끔찍한 저주에 시달렸다. 주지사는 필사적으로 도움을 청했다. 당신은 저주를 풀기 위해 트란실바니아로 불려간 세상에서 가장 용감하고 용감한 모험가 중 한 명을 연기합니다. 당신의 목표는 트란실바니아에 대한 저주를 깰 지식을 찾는 것입니다. 하지만 조심하십시오. 당신이 찾는 지식은 당신을 파괴하러 온 끔찍한 괴물들 중 하나로 만들 것입니다.
트란실바니아: Curses & Trainators는 모듈형 보드, 가변 플레이어 파워, 손 관리, 주사위 굴리기 등을 활용한 테마형 모험 및 탐험 게임이다.
승리를 위한 길에는 1. 올바른 지식 카드 조합을 찾아 트란실바니아의 저주를 해결하는 것과 당신의 졸을 처치 타일로 돌려주는 것이 있습니다. 2. 트랜스포메이션 카드를 모아 다른 플레이어의 절반을 죽여서 몬스터(뱀파이어, 늑대인간, 좀비)가 되는 것. 3. 모험가로 몬스터 처치.
게임 실행: 판은 트란실바니아의 교회, 그레이브레이드, 캐슬과 같은 장소를 나타내는 16개의 6" x 6" 타일들로 구성되어 있다. 모험가들은 교회 타일 위에서 시작하고 새로운 타일을 발견하는 것을 탐험합니다. 각 타일에는 힘, 정신력, 영적인 강인함 등의 도전을 수행할 수 있는 토큰 공간이 포함되어 있습니다. 도전이 성공하면 퀘스트 카드를 받을 수 있습니다. 퀘스트 덱에는 저주를 푸는 데 필요한 지식 카드가 들어 있습니다. 모험가를 탐색하는 동안 이벤트도 발생합니다. 이벤트의 실패는 부상 및/또는 사망으로 이어지는 반면, 성공은 추가적인 보상으로 이어집니다. 모험가가 Transformation 카드와 Transformation 카드를 함께 수집하면 뱀파이어, 늑대인간 또는 좀비가 됩니다. 게임의 목표는 즉시 지식 추구에서 다른 플레이어를 공격하여 제거하는 것으로 바뀝니다.
트란실바니아: Curses & Trainators는 모듈형 보드, 가변 플레이어 파워, 손 관리, 주사위 굴리기 등을 활용한 테마형 모험 및 탐험 게임이다.
승리를 위한 길에는 1. 올바른 지식 카드 조합을 찾아 트란실바니아의 저주를 해결하는 것과 당신의 졸을 처치 타일로 돌려주는 것이 있습니다. 2. 트랜스포메이션 카드를 모아 다른 플레이어의 절반을 죽여서 몬스터(뱀파이어, 늑대인간, 좀비)가 되는 것. 3. 모험가로 몬스터 처치.
게임 실행: 판은 트란실바니아의 교회, 그레이브레이드, 캐슬과 같은 장소를 나타내는 16개의 6" x 6" 타일들로 구성되어 있다. 모험가들은 교회 타일 위에서 시작하고 새로운 타일을 발견하는 것을 탐험합니다. 각 타일에는 힘, 정신력, 영적인 강인함 등의 도전을 수행할 수 있는 토큰 공간이 포함되어 있습니다. 도전이 성공하면 퀘스트 카드를 받을 수 있습니다. 퀘스트 덱에는 저주를 푸는 데 필요한 지식 카드가 들어 있습니다. 모험가를 탐색하는 동안 이벤트도 발생합니다. 이벤트의 실패는 부상 및/또는 사망으로 이어지는 반면, 성공은 추가적인 보상으로 이어집니다. 모험가가 Transformation 카드와 Transformation 카드를 함께 수집하면 뱀파이어, 늑대인간 또는 좀비가 됩니다. 게임의 목표는 즉시 지식 추구에서 다른 플레이어를 공격하여 제거하는 것으로 바뀝니다.
In the late 19th Century the land of Transylvania fell under a terrible curse allowing Vampires, Werewolves, and Zombies to terrorize the citizens. The Governor issued a desperate plea for help. You play one of the best and bravest Adventurers in the world called to Transylvania to break the curse. Your goal is to find the Knowledge to break the curse over Transylvania but beware, the Knowledge you seek may just turn you into one of the terrible Monsters you have come to destroy.
Transylvania: Curses & Traitors is a heavily themed adventure and exploration game utilizing a modular board, variable player powers, hand management, and dice rolling.
Paths to victory include: 1. Solving the curse of Transylvania by finding the right combination of Knowledge cards and returning your pawn to the Church Tile. 2. Becoming a Monster (vampire, werewolf, or zombie) by collecting Transformation cards and then killing half the other players. 3. Killing a Monster as an Adventurer.
Game play: The board consists of sixteen 6" x 6" tiles representing places in Transylvania such as the Church, Graveyard, and Castle. Adventurers start on the Church Tile and explore uncovering new tiles. Each tile contains token spaces which are opportunities to perform challenges of strength, mental acuity, and spiritual fortitude. A successful challenge results in the reward of a Quest card. The Quest deck contains the Knowledge cards needed to break the curse. While exploring Adventurers will also encounter Events. Failure of Events leads to injury and/or death while success leads to additional rewards. If Adventurers collect Transformation cards plus a card that activates the Transformation card, they become a Vampire, Werewolf, or Zombie. The goal of the game immediately changes from seeking Knowledge to eliminating the other players by attacking them.
Transylvania: Curses & Traitors is a heavily themed adventure and exploration game utilizing a modular board, variable player powers, hand management, and dice rolling.
Paths to victory include: 1. Solving the curse of Transylvania by finding the right combination of Knowledge cards and returning your pawn to the Church Tile. 2. Becoming a Monster (vampire, werewolf, or zombie) by collecting Transformation cards and then killing half the other players. 3. Killing a Monster as an Adventurer.
Game play: The board consists of sixteen 6" x 6" tiles representing places in Transylvania such as the Church, Graveyard, and Castle. Adventurers start on the Church Tile and explore uncovering new tiles. Each tile contains token spaces which are opportunities to perform challenges of strength, mental acuity, and spiritual fortitude. A successful challenge results in the reward of a Quest card. The Quest deck contains the Knowledge cards needed to break the curse. While exploring Adventurers will also encounter Events. Failure of Events leads to injury and/or death while success leads to additional rewards. If Adventurers collect Transformation cards plus a card that activates the Transformation card, they become a Vampire, Werewolf, or Zombie. The goal of the game immediately changes from seeking Knowledge to eliminating the other players by attacking them.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18