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BGG랭킹
BGG전체 : 8337
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인원
1-5 명
BGG추천: 3-5+ 명 -
게임시간
10-15 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Torsten Landsvogt
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아티스트
Ari Wong
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인원
게임 소개
픽어씰은 픽어폴라 베어 게임플레이와 동일하지만, 두 가지 변형 게임이 없다. 개인전은 2-5명의 선수를 지원하고, 두 경기를 합치면 최대 8명의 선수를 지원한다.
게임을 설정하려면 30장의 카드를 그리드(6~8명씩 49장의 카드)에 배치하고 각 플레이어에게 한 장의 카드를 아래로 내립니다. 각 카드에는 5가지 속성이 있으며, 각각 큰/작은, 위로 올린 팔 포함/없음, 주황색 가을/파란 겨울 배경, 고글 포함/불포함, 생선 통조림 포함/불포함 두 가지 속성이 있다. 누군가가 소리친다.시작!" 그러면 모두가 손에 들고 있는 카드를 봅니다. 그런 다음 플레이어들은 격자무늬에서 카드를 잡고 손에 쌓기 시작한다. 잡은 카드는 손에 쥔 맨 위의 카드와 동일하거나 맨 위의 카드와 한 가지 방법만 달라야 합니다. 따라서 카드를 잡을 때 최상위 카드의 속성이 계속 변경되어 새로운 방법으로 일치 항목을 찾아야 합니다.
한 선수가 더 이상 카드를 잡을 수 없다고 생각되면, "멈춰!"라고 외친다." 라운드가 끝나고 모든 플레이어가 카드 스택을 확인합니다. 만약 누군가 카드를 잡을 때 실수를 했다면, 그 선수는 그 라운드에 모인 카드를 하나도 보관하지 않습니다. 라운드를 중단한 선수가 실수를 하지 않으면 추가 카드를 받는다. 하지만 만약 그가 더 많은 카드를 모을 수 있었을 때 라운드를 중단했다면, 그는 이 라운드에서 모은 모든 카드를 잃게 됩니다.
다음 라운드를 준비하려면 각 플레이어에게 새로운 페이스 다운 카드를 주고 그리드의 구멍을 채웁니다. 덱이 소진되면 게임이 종료되는 라운드를 마칩니다. 카드를 가장 많이 모은 사람이 이기는 거예요!
구성 요소들
96개 카드(32개 카드 세트)
규칙 시트 1개
게임을 설정하려면 30장의 카드를 그리드(6~8명씩 49장의 카드)에 배치하고 각 플레이어에게 한 장의 카드를 아래로 내립니다. 각 카드에는 5가지 속성이 있으며, 각각 큰/작은, 위로 올린 팔 포함/없음, 주황색 가을/파란 겨울 배경, 고글 포함/불포함, 생선 통조림 포함/불포함 두 가지 속성이 있다. 누군가가 소리친다.시작!" 그러면 모두가 손에 들고 있는 카드를 봅니다. 그런 다음 플레이어들은 격자무늬에서 카드를 잡고 손에 쌓기 시작한다. 잡은 카드는 손에 쥔 맨 위의 카드와 동일하거나 맨 위의 카드와 한 가지 방법만 달라야 합니다. 따라서 카드를 잡을 때 최상위 카드의 속성이 계속 변경되어 새로운 방법으로 일치 항목을 찾아야 합니다.
한 선수가 더 이상 카드를 잡을 수 없다고 생각되면, "멈춰!"라고 외친다." 라운드가 끝나고 모든 플레이어가 카드 스택을 확인합니다. 만약 누군가 카드를 잡을 때 실수를 했다면, 그 선수는 그 라운드에 모인 카드를 하나도 보관하지 않습니다. 라운드를 중단한 선수가 실수를 하지 않으면 추가 카드를 받는다. 하지만 만약 그가 더 많은 카드를 모을 수 있었을 때 라운드를 중단했다면, 그는 이 라운드에서 모은 모든 카드를 잃게 됩니다.
다음 라운드를 준비하려면 각 플레이어에게 새로운 페이스 다운 카드를 주고 그리드의 구멍을 채웁니다. 덱이 소진되면 게임이 종료되는 라운드를 마칩니다. 카드를 가장 많이 모은 사람이 이기는 거예요!
구성 요소들
96개 카드(32개 카드 세트)
규칙 시트 1개
Pick-a-Seal features the same gameplay as Pick-a-Polar Bear, but without the two variants of that game. An individual game supports 2-5 players, while combined the two games support up to eight players.
To set up the game, lay out 30 cards in a grid (49 cards with 6-8 players) and give one card face down to each player. Each card has five attributes, with each attribute having two states: large/small, with/without a raised arm, orange autumn/blue winter background, with/without goggles, and with/without canned fish. Someone shouts "Go!", then everyone looks at their card in hand. Players then start grabbing cards from the grid and stacking them in hand. The card grabbed must be identical to the top card in hand or differ from that top card in only one way. Thus, as you grab cards, the attributes of that top card will keep changing, forcing you to look for matches in new ways.
Once a player thinks he can't grab any more cards, he yells "Stop!" The round ends, and all players check their card stacks. If someone made a mistake when grabbing cards, that player keeps none of the cards gathered that round. If the player who stopped the round made no mistakes, he earns an extra card. If, however, he stopped the round when he could have collected more cards, then he loses all the cards he's collected during this round.
To set up for the next round, give each player a new face-down card and fill in the holes in the grid. When the deck runs out, complete that round, after which the game ends. Whoever has collected the most cards wins!
Components
96 cards (3 sets of 32 different cards)
1 rules sheet
To set up the game, lay out 30 cards in a grid (49 cards with 6-8 players) and give one card face down to each player. Each card has five attributes, with each attribute having two states: large/small, with/without a raised arm, orange autumn/blue winter background, with/without goggles, and with/without canned fish. Someone shouts "Go!", then everyone looks at their card in hand. Players then start grabbing cards from the grid and stacking them in hand. The card grabbed must be identical to the top card in hand or differ from that top card in only one way. Thus, as you grab cards, the attributes of that top card will keep changing, forcing you to look for matches in new ways.
Once a player thinks he can't grab any more cards, he yells "Stop!" The round ends, and all players check their card stacks. If someone made a mistake when grabbing cards, that player keeps none of the cards gathered that round. If the player who stopped the round made no mistakes, he earns an extra card. If, however, he stopped the round when he could have collected more cards, then he loses all the cards he's collected during this round.
To set up for the next round, give each player a new face-down card and fill in the holes in the grid. When the deck runs out, complete that round, after which the game ends. Whoever has collected the most cards wins!
Components
96 cards (3 sets of 32 different cards)
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