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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Joseph Vander Weyde
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아티스트
-
인원
게임 소개
봉쇄는 64개의 6각형의 격자(색상 또는 음영 3개가 번갈아 가며)에서 4면 다이아몬드(롬버스) 모양으로 배열되어 있으며, 각 면에는 8개의 6각형이 있다. 블랙과 화이트의 두 플레이어에는 캡틴 4종, 코모도어 3종, 제독 1종 등 3종류의 피스가 있다. 게임을 시작하기 위해, 보드는 각 플레이어에 가장 가까운 보드의 끝 구석에 배치된다. 제독 피스는 각 플레이어와 가장 가까운 육각 부분에서 시작합니다. 보드 중앙에 더 가까운 다음 두 육각은 비어 있습니다. 다음 3개의 육각형은 3개의 코모도어, 4개의 육각형은 캡틴이 배치된다.
게임의 어느 시점에서도 피스는 캡처되지 않습니다. 제독은 인접한 육각형으로 한 번에 한 칸씩 이동할 수 있다. 코모도어는 색상으로 묶여 있으며 같은 색의 16진수로 두 칸을 이동할 수 있다. 중간 공간은 비어 있을 필요가 없고, 코모도어가 착륙할 육각형만 있다. 주장자는 육각의 접합면에서 일직선으로 여러 칸을 이동시키지만, 다른 부분을 넘어갈 수는 없다. 게임에서 이기려면 상대편의 제독이 어떤 방향으로도 움직일 수 없도록 차단해야 한다. 플레이어’의 피스로 이동을 막을 수 있으며, 제독이 차단되면 해당 플레이어’의 다른 피스는 이동할 수 없다.
게임의 어느 시점에서도 피스는 캡처되지 않습니다. 제독은 인접한 육각형으로 한 번에 한 칸씩 이동할 수 있다. 코모도어는 색상으로 묶여 있으며 같은 색의 16진수로 두 칸을 이동할 수 있다. 중간 공간은 비어 있을 필요가 없고, 코모도어가 착륙할 육각형만 있다. 주장자는 육각의 접합면에서 일직선으로 여러 칸을 이동시키지만, 다른 부분을 넘어갈 수는 없다. 게임에서 이기려면 상대편의 제독이 어떤 방향으로도 움직일 수 없도록 차단해야 한다. 플레이어’의 피스로 이동을 막을 수 있으며, 제독이 차단되면 해당 플레이어’의 다른 피스는 이동할 수 없다.
Blockade is played on a grid of sixty-four hexagons (in three alternating colors or shades) arranged in a four-sided diamond (rhombus) shape, with eight hexes on each side. Two players, black and white, have pieces in three types: four captains, three commodores, and one admiral. To start the game, the board is positioned with the extreme corners of the board closest to each player. The admiral piece begins on the hex closest to each player. The next two hexes closer to the middle of the board remain empty. On the following three closer hexes are stationed the three commodores, and on the next four hexes the captains.
Pieces are not captured at any point in the game. Admirals may be moved one space at a time to any adjacent hexagon. Commodores are color-bound and may move two spaces to a hex of the same color. The intermediate space need not be unoccupied, only the hex on which the commodore will land. Captains are moved any number of spaces in a straight line from the joining sides of their hex, but may not pass over another piece. To win the game, an opponent’s admiral must be blockaded from being able to move in any direction. Movement may be prevented by either player’s pieces, and once an admiral is blockaded, none of that player’s other pieces are allowed to move.
Pieces are not captured at any point in the game. Admirals may be moved one space at a time to any adjacent hexagon. Commodores are color-bound and may move two spaces to a hex of the same color. The intermediate space need not be unoccupied, only the hex on which the commodore will land. Captains are moved any number of spaces in a straight line from the joining sides of their hex, but may not pass over another piece. To win the game, an opponent’s admiral must be blockaded from being able to move in any direction. Movement may be prevented by either player’s pieces, and once an admiral is blockaded, none of that player’s other pieces are allowed to move.
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