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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
액션 매트 풋볼은 미식축구를 주제로 한 테이블 상판 손재주 게임이다. 선수들은 공을 손가락으로 튕겨서 경기장(축구장을 나타내는 30 x 65인치 매트)을 따라 앞으로 이동시킨다. 공의 각 번개는 플레이를 나타냅니다.
각 플레이를 실행하기 전에 공격적 선수는 어떤 플레이를 사용할지 선택하고, 자신의 팀원을 필드 어디에 배치할지를 결정한다. 동시에 수비수는 공격 플레이를 추측하기 위해 자신의 팀원들을 필드에 배치한다. 수비형 플레이어가 토큰을 배치한 후 공격형 플레이어는 이전에 선택한 플레이에 따라 토큰을 배치한다.
실제 축구에서처럼 공격형 선수는 패스, 달리기, 펀치, 필드골 시도 등 각 플레이에 대한 4가지 일반적인 옵션이 있다.
패스 플레이가 성공하기 위해서는 공격형 플레이어가 공을 튕겨야 하며, 공을 플레이 표면을 따라 미끄러지게 하고, 결국 자신의 토큰 중 하나에 접촉해야 한다. 플레이어 토큰은 평평한 카드스탁으로 구성되며, 볼 토큰이 그 위로 미끄러지면 볼 토큰을 따라 미끄러지는 경향이 있다. 볼 슬라이딩이 멈췄을 때, 그 아래에 여전히 공격수의 토큰만 걸려 있다면, 플레이는 패스 완료로 귀결된다. 각 팀의 선수 토큰이 1개 이상 있으면 패스가 불완전했다. 공격진 토큰이 없는 상태에서 볼 토큰 아래에 수비진 토큰이 하나 이상 남아 있으면 패스를 가로챘다.
러닝플레이는 슬라이딩으로 진행되지 않습니다. 대신 두 선수 모두 경기장 내 여러 개의 적합한 주행 레인에 몰래 개인 플레이어 토큰을 배치한다. 공격수가 수비수의 보호를 받지 않은 러닝 레인에 자신의 볼 캐리어를 배치했다면, 그는 단순히 3개의 주사위를 굴려 플레이에서 얻은 야드 수를 구한다. 수비수가 레인을 지키면 두 선수 모두 1다이를 굴리고, 공격수의 결과에서 수비수의 결과를 빼서 야드를 구한다.
펀팅은 볼 토큰을 필드 아래로 밀어내면서 수행된다. 공이 엔드존에 미끄러지면 받는 선수는 20야드 라인에서 드라이브를 시작하거나, 야드지를 결정하기 위해 주사위를 굴려 펀트를 반환할 수 있다.
필드골은 공중에 있는 공 토큰을 손가락으로 튕기거나 플라스틱 직립 세트를 통해 만들어진다.
각 플레이를 실행하기 전에 공격적 선수는 어떤 플레이를 사용할지 선택하고, 자신의 팀원을 필드 어디에 배치할지를 결정한다. 동시에 수비수는 공격 플레이를 추측하기 위해 자신의 팀원들을 필드에 배치한다. 수비형 플레이어가 토큰을 배치한 후 공격형 플레이어는 이전에 선택한 플레이에 따라 토큰을 배치한다.
실제 축구에서처럼 공격형 선수는 패스, 달리기, 펀치, 필드골 시도 등 각 플레이에 대한 4가지 일반적인 옵션이 있다.
패스 플레이가 성공하기 위해서는 공격형 플레이어가 공을 튕겨야 하며, 공을 플레이 표면을 따라 미끄러지게 하고, 결국 자신의 토큰 중 하나에 접촉해야 한다. 플레이어 토큰은 평평한 카드스탁으로 구성되며, 볼 토큰이 그 위로 미끄러지면 볼 토큰을 따라 미끄러지는 경향이 있다. 볼 슬라이딩이 멈췄을 때, 그 아래에 여전히 공격수의 토큰만 걸려 있다면, 플레이는 패스 완료로 귀결된다. 각 팀의 선수 토큰이 1개 이상 있으면 패스가 불완전했다. 공격진 토큰이 없는 상태에서 볼 토큰 아래에 수비진 토큰이 하나 이상 남아 있으면 패스를 가로챘다.
러닝플레이는 슬라이딩으로 진행되지 않습니다. 대신 두 선수 모두 경기장 내 여러 개의 적합한 주행 레인에 몰래 개인 플레이어 토큰을 배치한다. 공격수가 수비수의 보호를 받지 않은 러닝 레인에 자신의 볼 캐리어를 배치했다면, 그는 단순히 3개의 주사위를 굴려 플레이에서 얻은 야드 수를 구한다. 수비수가 레인을 지키면 두 선수 모두 1다이를 굴리고, 공격수의 결과에서 수비수의 결과를 빼서 야드를 구한다.
펀팅은 볼 토큰을 필드 아래로 밀어내면서 수행된다. 공이 엔드존에 미끄러지면 받는 선수는 20야드 라인에서 드라이브를 시작하거나, 야드지를 결정하기 위해 주사위를 굴려 펀트를 반환할 수 있다.
필드골은 공중에 있는 공 토큰을 손가락으로 튕기거나 플라스틱 직립 세트를 통해 만들어진다.
Action-Mat Football is a tabletop dexterity game themed after American Football. Players advance the ball along the playing surface (a 30 x 65 inch mat representing a football field) by flicking it with their fingers, thus causing it to slide on the playing surface. Each flick of the ball represents a play.
Prior to executing each play the offensive player chooses which type of play to use and determines where on the field he will place the individual members of his team. Simultaneously the defensive player places his individual team members on the field, in an attempt to guess the offensive play. After the defensive player has placed his tokens the offensive player then places his tokens according to the play previously chosen.
As in real football, the offensive player has four general options on each play: passing, running, punting or attempting a field goal.
In order for a pass play to be successful the offensive player must flick the ball, causing it to slide along the playing surface, ultimately contacting one of his own tokens. The player tokens consist of flat cardstock and when the ball token slides over top of them they tend to slide along with the ball token. When the ball stops sliding, if there is only an offensive player's token still caught underneath it, the play resulted in a pass completion. If there are one or more player tokens from each team, the pass was incomplete. If one or more tokens from the defensive team remain under the ball token, with no tokens from the offensive team, the pass was intercepted.
Running plays are not executed by sliding the ball. Instead both players secretly deploy their individual player tokens to any of the multiple eligible running lanes on the field. If the offensive player deployed his ball carrier to a running lane that was left unguarded by the defensive player, then he simply rolls three dice with the result being the number of yards gained on the play. If the lane is guarded by a defensive player, then both players roll a single die, and the yards gained (or lost) is determined by subtracting the defender's result from the offensive player's result.
Punting is performed by sliding the ball token down the field. If the ball slides into the endzone the receiving player can choose to start their drive at the 20-yard line, or attempt to return the punt by rolling dice to determine yardage.
Field goals are made by finger-flicking the ball token into the air and through a set of plastic uprights.
Prior to executing each play the offensive player chooses which type of play to use and determines where on the field he will place the individual members of his team. Simultaneously the defensive player places his individual team members on the field, in an attempt to guess the offensive play. After the defensive player has placed his tokens the offensive player then places his tokens according to the play previously chosen.
As in real football, the offensive player has four general options on each play: passing, running, punting or attempting a field goal.
In order for a pass play to be successful the offensive player must flick the ball, causing it to slide along the playing surface, ultimately contacting one of his own tokens. The player tokens consist of flat cardstock and when the ball token slides over top of them they tend to slide along with the ball token. When the ball stops sliding, if there is only an offensive player's token still caught underneath it, the play resulted in a pass completion. If there are one or more player tokens from each team, the pass was incomplete. If one or more tokens from the defensive team remain under the ball token, with no tokens from the offensive team, the pass was intercepted.
Running plays are not executed by sliding the ball. Instead both players secretly deploy their individual player tokens to any of the multiple eligible running lanes on the field. If the offensive player deployed his ball carrier to a running lane that was left unguarded by the defensive player, then he simply rolls three dice with the result being the number of yards gained on the play. If the lane is guarded by a defensive player, then both players roll a single die, and the yards gained (or lost) is determined by subtracting the defender's result from the offensive player's result.
Punting is performed by sliding the ball token down the field. If the ball slides into the endzone the receiving player can choose to start their drive at the 20-yard line, or attempt to return the punt by rolling dice to determine yardage.
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